Tafikktall Norwegian aug 2013

Hadde en tur med DY fra Torp til London på en torsdag og retur på mandag.
Ca 80 pax til London , og ca 65 tilbake.
Kun Spaske crew i cabinen, og ingen som snakket Norsk fra cockpit.
Kansje en grunn til at cabinfaktoren blir lavere
Du kan fundera över hur KLM lyckas i Sverige och i Norge med feed till Amsterdam. Likaså hur bra det går för Ryanair i Nyköping (av egen erfarenhet vet jag att det bara brukar vara CO eller FO som talar svenska...).
Jag tror att Norwegians låga beläggning (load factor) mer beror på stor expansion, många nyheter och kanske inte så noggrann research..

Grunnen er at de som jobber ombord ikke snakker norsk...? Hvordan er det med utenlandske selskaper som flyr til/fra Norge?

Jeg har fløyet med DY hvor den ene flighten hadde 100% britisk crew (cockpit & FD), og en hvor begge pilotene var britiske og iallefall 3 av 4 CA'er var britiske. De flyene hadde nesten 100% kabinfaktor.

Du kan fundera över hur KLM lyckas i Sverige och i Norge med feed till Amsterdam. Likaså hur bra det går för Ryanair i Nyköping (av egen erfarenhet vet jag att det bara brukar vara CO eller FO som talar svenska...).
Jag tror att Norwegians låga beläggning (load factor) mer beror på stor expansion, många nyheter och kanske inte så noggrann research..
Tja, "beinmargrefleksen" når man reiser med KLM er at crewet kommer til å snakke (minimum) nederlandsk og engelsk. Eller tysk og engelsk med Lufthansa. Jeg vet ikke om det påvirker, og i så fall hvor mye, men jeg tror at folk reagerer hvis Norwegian over lengre tid ikke har norsktalende crew. Personlig synes jeg ikke det påvirker noe særlig. Men det skal sies, jeg har kun én gang reist med SAS longhaul, og husker at jeg overrasket meg selv med å synes at det var deilig å høre norsk crew fra PEK etter en uke i Kina.

Last edited:
Back