Ta tog eller buss fra OSL

Det var vel Taxi Depot som forsøkte å samordne prisene blandt sine eiere? Det ble altså sett på som et kartell.

Dersom OSL, som selv ikke tjener på at prisene samordnes, setter et tak for å få lov til å bruke taxiholdeplassen, så skulle jeg tro det blir litt annerledes.

Det er samordningen av priser i et fritt marked som er ulovlig. Det kommer ikke ann på hensikten eller gevinst osv.

Nja, har ikke udelt positive erfaringer med Oslo Taxi faktisk, selv om mange antar at disse er mest ærlige. Men selv er jeg fornøyd med Taxi 2 de gangene jeg har brukt dem. Har blant annet brukt deres fastpris til OSL og det har funket veldig bra!! Hadde nettopp en svært uheldig erfaring med Citytaxi forresten hvor taksameteret bare løp løpsk og jeg måtte få ham til å stoppe rimelig kjapt så jeg kunne hoppe av og vente på trikken.

Jeg har ikke noe erfaring med økonomisk snusk med taxi i Norge i det hele, men jeg har mer enn en gang opplevd å passere Hellsfyr nord for 150km/t. Sist da jeg kom frem til Oslo S valgte jeg å be han vente mens jeg fikk frem til en hvit bil med røde og blå striper og presenterte de for problemstillingen, betalte så ferdig og gikk på flytoget mens en taxisjåfør sto og forklarte seg...

-A

Back