http://www.dagbladet.no/dinside/2008/12/10/557648.html
Dette er ikke bra for turiststanden som tar taxi fra OSL.
Dette er ikke bra for turiststanden som tar taxi fra OSL.
Nei, det verste jeg har opplevd (dvs hørte om) var mellom Arlanda og Stockholm. En utenlandsk kollega måtte ut med 1,500 SEK mer enn oss som forsto svensk. Dette var til alt overmål snart 11 år siden. Det er vel ryddet opp i nå tror jeg.
Absolutt en ide for taxidepot og få på plass en skriftlig pris-quoute før du setter deg ned i en taxi.
Nei, merklig det der... Betaler konsekvent med kort, så da må de jo ihvertfall lage kvittering. Jenten mener det er risikosport og betale med kort, så hennes drosjepenger går nok rett til svarteste Afrika uten moms, arb.giveravgift eller skatt.
Man vet aldri. Selv betaler jeg alltid med kort, og når de trekker dobbelt så ringer jeg bare kortselskapet og får dem til å rydde opp
På JFK er det "flat pris" inn til sentrum av "Det store Eple"Maxpris er ingen god løsning. Men TaxiDepot som vel eies av samtlige drosjeselskaper kan absolutt gjøre en bedre jobb med opplysning av paxen spesielt når det er kø om ulik prissetting.
Taxi Depot har vel en eller annen avtale med OSL om å få ha monopol på taxidrift på OSL. Da kunne vel OSL stille krav til Taxi Depot om hva slags vilkår som skal gjelde for å få lov til å hente taxikunder utenfor terminalen, uten at dette blir ulovlig prissamarbeid?
Det er jo dette som er ulovlig. De prøvde jo. I norge er det ingen som har lov til å diktere Taxi prisene. Selskapene styrer dette helt selv. Taxi Depot organiserer bare venteplassen på OSL.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.