• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Default T.G.I.Friday

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
God morgen fra Ris. En tur innom Politihuset på Grønland for å få nytt ID-kort før turen går opp til toppen av byen og dagens oppgaver. Besøk hos opphavet etter jobb før det visst nok blir pannekaker med kidsa her til middag. Nyt i vei.

Mornings fra Warszawa. Bra rusletur rundt i gamlebyen i går kveld, jeg er vant til å kunne en del om ulike typer fly og slikt, de jeg er sammen med nå kan ufattelig mye om bygninger, byggemetoder, fasader og kostnader. Noen timers jobb, så hjem til helg!

God morgen fra solhjørnet på hjemmekontoret. Kommet meg til espressoen. Et sykebesøk, samt en plan om å omsider få skiftet på sommerdekk. Før noen øl lokker i Drammen. Ha en fin dag.

Morn fra Tønsberg. Nok en dag hvor man får kose seg hjemme med minstemann, heldigvis på bedringens vei. Må også kjøpe inn og forberede til en barnebursdag i morgen, heldigvis i barnehagens lokaler

God morgen fra Jåttåvågen. Litt kontorering før sas tar meg hjem i ettermiddag. Helgen bringer en takboks som skal av, en dugnad og sikkert moe jeg ikke vet om enda.

God Morgon från Borås av alla ställen!

Efter en natt på Qaulity Grand och frukost går turen snart tillbaka mot Göteborg. Passar fint att ta ett teamsmöte eller två från bilen på vägen.

Ha en fin fredag och helg!

God morgen, her er barnehagen stengt pga sykdom. Juhu. 40,000 i baksmell er også relativt kjipt, det tyske skattesystemet forstår jeg meg ikke på. Alt man gjør er stort sett skattemessig ufordelsaktig, uansett hvor mange lån og renter du har, sier de bare "....mehr steuer bezahlen, bitte :cautious:". Får bli en ekstra sterk kaffe i dag.

• Like
Reactions: EB
God morgen fra Lillestrøm. Her er hjemmekontordagen godt i gang så man med god samvittighet kan dra litt tidlig etterpå. Det skal spises godt og overnattes godt sammen med prinsessa.

Først skal det imidlertid planlegges masse some poster og videoer av meg selv hvor jeg tenker "hvorfor klippet du deg ikke bare, kompis?... kanskje løp en tur". :)

Men nå er det fredag! Ha en best en

God morgen fra kontoret. her har det gått ganske heavy unna siden 07.15 og prøver å komme ajour. Ekstern kundelunsj og to artige møter på Teams. Venter på requesten fra familien for helgen så man kan begynne å bygge opp menyen.

God midt på dagen fra det Sørlandske!
Nok en dag med strålende vær og 20 grader. Ren luksus. Minuset er at de neste dagene faller temp'en med 10 grader. Tar seg heldigvis opp igjen i neste uke og 1 mai melder Yr om 23 grader. Så det er bare å glede seg.
Det ble hjemmekontorering i dag etter at årest første ferske hvite asparges måltid ble inntatt i går sammen med litt laks og hjemmepisket hollandaise til. Et par glass vin måtte også til for å feire det deilige måltid.
Men nå skal det bli godt med helg. Første frihelg siden påske. Vurderer å sette vekkerklokka på mandag i kveld, for jeg har litt søvn å ta igjen.

God helg ønskes!

• Like
Reactions: EB
40,000 i baksmell er også relativt kjipt, det tyske skattesystemet forstår jeg meg ikke på.

Nei, skattesystemer kan gjøre den beste smågal. Men mitt råd er å overbetale. Du får jo til og med rente på overskuddsbeløpet (Ihvertfall gjør vi det her).

G'morgen. Ser med bekymring på skogbrannene i Georgia. Vi skal ned til kysten neste uke, og nær nok til at røyken kan bli problmatisk. Muligheter for nedbør neste helg, men det er så tørt, så tørt .....
Bensinprisene deriver sakte ned mot $3.50 .. Fortsatt nesten dobbelt av hva vi betalte før forbrytelsene krigen startet.

Men det er fredag - så da må jeg vel finne frem et skikkelig freddasbilde. I dag fra Everett.

JA708J_1.webp

God sen ettermiddag fra Bryne. Møter, henting og bringing, og slitt forskjellig snacks på kontoret. Og 1 kopp kaffe er ikke nok... På den andre siden kan det se ut til at 1 luftavfukter er nok. Nå bør jeg sikkert vente litt til det blir fuktig i været før jeg erklærer endelig suksess (typisk meg å starte opp en slik maskin akkurat idet været ble litt tørrere), men på grafen fra måleutstyret er det lett å se når maskinen ble slått på.

Planen for helga er ikke særlig spennende, men viktig lel for meg: ting skal ut av esker. Og jeg må nok ta en titt på gressklipperen i garasjen. Det begynner å bli noen år siden jeg brukte en slik. Det skal bli morro for alergien. Men det kan tenkes at jeg da får brukt noen av maskene jeg ennå har liggende fra Covid-dagene. Noen som vet om slike masker fungerer til slikt? :unsure:

Back