Syke flygeledere gir innstilte fly

Men vi er enige om at siden vi tåler så lite så er det vel best å være hjemme når basiluskene tar oss?
For vi vil vel ikke at ALLE flygelederne på Røyken skal få disse basiluskene?

:p

NRK gjorde sitt for å provosere på Kveldsnytt i går da Einar Lunde sa at "Nok en gang skaper flygelederne problemer for reisende fra Gardermoen". Akkurat som det er flygelederne sin skyld at dem blir sjuke...og er normale mennesker.

sykdom i oktober må være lov - det som ikke er akseptabelt er at Avinor ikke har nok folk i slik at trafikken kan gå som normalt selv om noen er syke

Originally posted by LN-BRK
NRK gjorde sitt for å provosere på Kveldsnytt i går da Einar Lunde sa at "Nok en gang skaper flygelederne problemer for reisende fra Gardermoen". Akkurat som det er flygelederne sin skyld at dem blir sjuke...og er normale mennesker.

Jeg reagerte faktisk på ordbruken jeg også, sjøl om jeg er vant til det meste fra media. Også Einar Lunde da... tsk tsk tsk.

Det er 2-3 år til vi får ny tilførsel av flygeledere i form av nyutsjekkede aspiranter. Get used to this.

Til BRK: Når det gjelder nedbemanning så er det faktisk sånn at dette ikke skjer når det gjelder flygeledere. Så man er på rett vei der ihvertfall.

Kyrre

Jeg ble også meget overrasket over NRKs veldig tendensiøse/TV2-aktige/tabloide fremstilling. Sånt bør de holde seg for gode til. :(

Ellers synes jeg sikkerhetssjefen på OSL ga et littegrann pussig inntrykk. Jeg likte spesielt godt avslutningsreplikken hans om at "i luftfart kan man ikke garantere noenting"...

Pjacklam, gamle bardun: Det er da ikke så todimensjonalt her! :)

Originally posted by atck
Til BRK: Når det gjelder nedbemanning så er det faktisk sånn at dette ikke skjer når det gjelder flygeledere. Så man er på rett vei der ihvertfall.

Kyrre

Kanskje feil å kalle det nedbamming, men etter det jeg vet ble det stoppet 3 kull med utdanning av nye flygeledere i fjor, noen flygeledere flytter til utlandet fordi dem er lei Avinor osv osv. Konsekvensen kan i hvert fall kalles nedbemanning :)

Men hvorfor intervjuer man sikkerhetssjefen på OSL når sykefraværet er i Avinor? Og hvorfor lot sikkerhetssjefen seg intervjue om dette og ikke bare henviste til Avinor?

Hadde man intervjuet sikkerhetssjefen hvis Flytoget hadde hatt innstilte avganger?

Du verden...

Originally posted by Falcon

Pjacklam, gamle bardun: Det er da ikke så todimensjonalt her! :)
Generelt er det sikkert ikke det, men når det gjelder Røyken, så er det akkurat det samme hver jævla gang. Og jeg er dritt lei. :-/

Originally posted by Range Rover
Men hvorfor intervjuer man sikkerhetssjefen på OSL når sykefraværet er i Avinor? Og hvorfor lot sikkerhetssjefen seg intervjue om dette og ikke bare henviste til Avinor?

Hadde man intervjuet sikkerhetssjefen hvis Flytoget hadde hatt innstilte avganger?

Du verden...

Han var sikkert der som stedfortreder for infosjef Kobro.

Det dette mest sier, er at flyvelederne har et 'imageproblem' ... min foerste tanke naar jeg saa 'syke flyveledere' var akkurat det samme .. hva aksjoneres det mot naa? At dette faktisk dreier seg on genuin sykdom, tok tid aa oppdage.
Og det er jeg tydeligvis ikke alene om, hverken blant publikum eller media.

Vi har faktisk begynt aa faa problemer med flyveledningsdekningen her borte ogsaa, ettersom det er et stort antall rede for pensjonsalder og FAA ikke soerget for aa faa nok nye utdannet. Spesielt her i ATL er det fare for at det kan bli et stort problem ...

http://www.indystar.com/apps/pbcs.dll/article?AID=/20051006/NEWS01/510060429/1006/NEWS01

At Hartsfield-Jackson International Airport, half the 36 controllers working in the control tower will be eligible to retire in three years. At the FAA's approach control facility in Peachtree City, 15 controllers out of 73 now on staff can retire next year. And at the Atlanta center facility in Hampton, 60 of 360 controllers now on duty can retire next year.
(Fra AJC - abbonomentsservice)

Jaja.. men for oss som er ute og reiser en del kjennes dette på kroppen.. Det som det ikke kan være tvil om er at Avinor og flygelederne har et stor utfordring for å finne ut av dette. Og det er de nødt til å gjøre sammen.
Sitter akkurat nå i Frankfurt og ser at det står NEW INFO 2130 på min avgang som skal gå til OSL kl 2150.. DÅRLIG TEGN, som jo ikke nødvendigvis har noe med flyveledere å gjøre :zzz
Kan bli en sen kveld det her.

Originally posted by Farmer
Jaja.. men for oss som er ute og reiser en del kjennes dette på kroppen.. Det som det ikke kan være tvil om er at Avinor og flygelederne har et stor utfordring for å finne ut av dette. Og det er de nødt til å gjøre sammen.

Ehh...finne ut av DETTE? Hva da? Hvordan flygelederne ikke skal bli sjuke av influensa i fremtiden?

Sitter akkurat nå i Frankfurt og ser at det står NEW INFO 2130 på min avgang som skal gå til OSL kl 2150.. DÅRLIG TEGN, som jo ikke nødvendigvis har noe med flyveledere å gjøre :zzz
Kan bli en sen kveld det her.

Står nå med ETA 0010 ... god tur

Jaja .. om ti aar er alt automatisert og datastyrt likevel ..... :love

Iflg OSL.no er det ikke haaploest ...
Frankfurt LH 3136 2345 Ny tid 0010 Lufthansa 30

Originally posted by LN-BRK

Ehh...finne ut av DETTE? Hva da? Hvordan flygelederne ikke skal bli sjuke av influensa i fremtiden?

Man får vel f.eks. sørge for å ha tilstrekkelig med personale slik at sykdom ikke fører til forsinkelser osv. for de reisende. Jeg antar at flygere og annet crew også blir syke fra tid til annen, men det er vel sjelden at dette får de helt store utslagene - selv om dette neppe kan sammenliknes med flygeledere.

Back