Syke flygeledere gir innstilte fly

Originally posted by TOS
Originally posted by LN-BRK
Originally posted by Farmer
Jaja.. men for oss som er ute og reiser en del kjennes dette på kroppen.. Det som det ikke kan være tvil om er at Avinor og flygelederne har et stor utfordring for å finne ut av dette. Og det er de nødt til å gjøre sammen.

Ehh...finne ut av DETTE? Hva da? Hvordan flygelederne ikke skal bli sjuke av influensa i fremtiden?

Man får vel f.eks. sørge for å ha tilstrekkelig med personale slik at sykdom ikke fører til forsinkelser osv. for de reisende. Jeg antar at flygere og annet crew også blir syke fra tid til annen, men det er vel sjelden at dette får de helt store utslagene - selv om dette neppe kan sammenliknes med flygeledere.

De flygende har jo både AirportStandby, og hjemmevakter.

/G

Originally posted by P.A. VIKINGDe flygende har jo både AirportStandby, og hjemmevakter.
/G
Ja, og det er egentlig slik ordning hos oss også, bare at de aller fleste enhetene ikke har folk nok til det. Men iflg Ola Nordmann er dette selvfølgelig flygeledernes feil, og ikke Avinors.

Originally posted by FarmerSitter akkurat nå i Frankfurt og ser at det står NEW INFO 2130 på min avgang som skal gå til OSL kl 2150.. DÅRLIG TEGN, som jo ikke nødvendigvis har noe med flyveledere å gjøre :zzz
Kan bli en sen kveld det her.
Var nettopp i Frankfurt selv og vi fikk også en halv time delay pga SLOT, så det er ikke sikkert det har noe med flygelederne i Røyken å gjøre. Hørtes ut som om de fleste andre fikk omtrent tilsvarende slots.

Originally posted by LN-ATC
Originally posted by P.A. VIKINGDe flygende har jo både AirportStandby, og hjemmevakter.
/G
Ja, og det er egentlig slik ordning hos oss også, bare at de aller fleste enhetene ikke har folk nok til det. Men iflg Ola Nordmann er dette selvfølgelig flygeledernes feil, og ikke Avinors.

Det er nok media som liker å fremstille det slik at dette er flygeledernes skyld - det blir liksom mye bedre "nyhetssaker" når det lukter av aksjoner..... Det er jo ingen som gidder å lese en nyhetssak om at noen har influensa (ja, bortsett fra når fotballspillere og andre idrettsfolk har influensa.....)

Dersom man kjører med en så redusert bemanningskapasitet at man ikke klarer å håndtere normalt sykefravær (influensaen kommer vel stort sett hvert år - og alle grupper av befolkningen kan vel rammes...), så er det vel ikke vanskelig å forstå for folk som leser mer enn overskriftene at dette ikke er de ansattes feil.

...men det er vel riktig at flygerlederne, fortjent eller ikke, har et litt dårlig rykte når det gjelder sykdom (som et resultat av medias fremstilling av sakene..)

Vet ikke hvor mye dette rammet flytrafikken til London paa torsdag, men kom meg heldigvis avgaarde paa formiddagen da alt gikk smurt.

Befinner meg naa ca halvveis mellom Southampton og New York, artig aa krysse Atlanteren paa "gamlemaaten" for en gangs skyld. :up:

Originally posted by LN-RKF
Befinner meg naa ca halvveis mellom Southampton og New York, artig aa krysse Atlanteren paa "gamlemaaten" for en gangs skyld. :up:
Kunne virkelig tenkt meg å krysse atlanterhavet på den måten selv også. Men det blir nok med drømmer forløpig dessverre. Du kommer ved med en liten rapport om hvordan turen med QM 2 var når du kommer frem ?

Jeg syns trafikken har gått forholds bra, selv med syke flygeledere. Her har vi hatt noe slotter pga av sykdom, i mange andre byer er det slotter oftere og værre pga av tåke. Shit happens sier jeg bare.

Laurenz

Originally posted by SK384
Kunne virkelig tenkt meg å krysse atlanterhavet på den måten selv også. Men det blir nok med drømmer forløpig dessverre. Du kommer ved med en liten rapport om hvordan turen med QM 2 var når du kommer frem ?

Turen hittil har vaert topp! Ennaa to dager igjen ombord her.Vaeret er "normalt" for aarstiden blir det sagt ombord her. Det innebaerer endel boelger saa selv den store dronningen husker bra paa seg til tider. Sitter i biblioteket helt foran paa skipet naa og det gynger bra opp og ned her.

Flott skip, QM2 er en "ocean liner", ikke et cruiseskip! Det innbaerer at hun er konstruert for aa taale stormer i Nord-Atlanteren, og kan gaa atskillig raskere enn noe cruiseskip. Toppfarten er droeye 30 knop, men paa en kryssing som denne ligger vi normalt mellom 24 og 26 knop. I gaar var vi oppe i 27 knop i perioder... (kan se hastigheten paa en informasjonskanal paa TV i lugaren.)

Var ogsaa heldig og ble oppgradert til balkonglugar, hadde bestilt en standart utvendig opprinnelig. Det er ca 2100 pax ombord naa, kapasiteten er droeyt 2800 saa det er god plass ombord.

PS: Cunard kjoerer tilbud paa transatlantisk for 999$ i perioder, saa dette er ikke uoverkommelig for "hvermannsen"! Sjekk www.cunard.com!

For de som er interessert i skipet finnes det mange fine sider med bilder paa denne linken: http://www.thewaywewent.com/qm2mv3.html

Takk for interessant oppdatering LN-RKF. Blir nok ikke aktuelt i første omgang. Må vente til ungene blir litt større (og lommeboken blir litt større.) Kanksje satse på en slik tur i 40 års gave til meg selv fra meg selv om noen år.

Back