Swissport vil kjøpe SAS Ground Handling

Re: Swissport vil kjøpe SAS Ground Handling

Det er vist en gammel nyhed
for som det ses er den fra 2013
Hilsen Ole

Swissport gjør det enklere for SGH-ansatte å akspetere en ny arbeidsgiver: :headbang

Hej David.
Tak for din ansøgning. Jeg må desværre sige at jeg er meget forbeholden over for medarbejdere der har været i mange år hos SAS, de har ikke det bedste ry.
Så jeg må ønske dig held og lykke i din videre søgen.
Kind regards,
Jan Madsen
Warehouse Manager

http://www.sghklubben.dk/2014/selvmal-af-swissport-direktor-i-cph/

En riktig uprofesjonell opptreden vil jeg si.
Det kan umulig være selskapets offisielle måte i kommunisere på?
Det bidrar i alle fall ikke til å bygge omdømme for Swissport.

Som en som går å venter på sveitsergarde uniform må jeg si at dette gir jo en ekstra glød til fortsatt ytelse utover det som forventes:angry:

Men, på den andre side, jeg sliter faktisk med å "se" at et slikt brev er blitt avsendet med "det" innholdet.
Men om det er autentisk, ja da skal Swissport nok få noe å bryne seg på..

For hva en (gal) mann i swissport mener er sikkert represententativt for hva resten av Swissport mener om SGH :stir Ta det nå heller som et kompliment at Swissport er interessert i å kjøpe dere, og drit i hva en mann mener om SGH-ansatte.(Han har sikkert blitt avvist selv av SGH engang, og vl ta igjen ;))

Det ser ut som at Swissport har en dedikert personalavdeling på CPH, så hvorfor noen med tittelen 'Warehouse Manager' svarer på jobbsøknader er underlig. Muligens en småkonge med en dårlig dag ...

For hva en (gal) mann i swissport mener er sikkert represententativt for hva resten av Swissport mener om SGH :stir Ta det nå heller som et kompliment at Swissport er interessert i å kjøpe dere, og drit i hva en mann mener om SGH-ansatte.(Han har sikkert blitt avvist selv av SGH engang, og vl ta igjen ;))

Et kompliment? Joda, og ja der er nok av "gale" menn i luftfarten, mener å huske at etpar av dem har vært og blir debattert opp ad mente her på forumet og:lol:
På den andre side, vi er vel gale alle sammen som jobber i denne bransjen, ellers hadde vi vel funnet oss "normalt" arbeid:colgate:

Men, skjemt åt sido, Swissport har vel ikke skåret høyt endel plasser med sine arbeidsmodeller, og personalpolitik,mener å erindre der har vært en del bråk, bl.a i BRU om jeg ikke husker feil.

Mens jeg igrunnen er så:old at jeg venter på å bli Nav'er:cool:
så for meg kan de kysse seg:mol

Men at endel i SGH, da spesielt de mer militante på CPH, har opparbeidet seg et dårlig rykte, og også ødelegger for sine kolleger er vel kanskje ikke så rart. Swissport har opptrådt svært klønete og uprofesjonelt her men det er jo litt forståelig at de er litt engstelige for å risikere å få inn et par av gutta med "æresmedlemsskap" i 3F. Er jo ingen hemmelighet at et par av arbeidsdagene på CPH ikke akkurat bidrar positivt for SAS

Muligens en småkonge med en dårlig dag ...

Swissport CPH driver foreløpig bare med frakt.
Jeg håper at dette ikke er holdningen innad i Swissport, men det er ikke uvanlig at ledere har en viss kommunikasjon med hverandre.

Men at endel i SGH, da spesielt de mer militante på CPH, har opparbeidet seg et dårlig rykte

Uansett hva man mener, så bør man ikke skrive at SAS ansatte (eller en annen gruppe) generelt har et dårlig rykte som svar på en jobbsøknad.

Trekker opp denne tråden igjen da Swissport ikke akkurat står høyt i kurs herover for tiden.

Gatwick Airport is to bring in up to 45 of its own staff to help with luggage handling to ensure there is no repeat of last weekend's delays.
Then, some passengers had to fly without bags, and people arriving at the airport, London's second-largest, had to wait hours for their luggage.
Gatwick says baggage handlers Swissport had failed to meet service levels.

http://www.bbc.co.uk/news/business-28580439

Etter at Servisair i Manchester ble til Swissport for et par måneder siden har det gått nedover med kvaliteten der og ingen av de ansatte som ble med over virker å være spesielt imponerte over sine nye eiere.

Riktignok bedre i dag da en mot alle odds kom av sted på tiden i motsetning til det tragikomiske sirkuset en opplevde i forrige uke.

Last edited by a moderator:

:( Dette minner meg om hvordan det var å jobbe med Swissport i USA ...

kjip sak, men om deres hjemmeside er oppdatert så tror jeg at der er andre handlere og som sliter (slet). Vet et annet selskap som ikke står på Swissport's kundeliste som slet med rimelig tomme lasterom.

our service levels dropped on inbound flights from 2245 until the early hours of Sunday morning due to a level of off schedule aircraft activity. Despite having already increased our resources to support the off schedule activity we were still unable to fully accommodate the handling of off-schedule arriving aircraft during this period.

Sakset fra deres hjemmeside.
Dessverre så er det vel slik når folk ikke har "eierfølelse" til selskapet.

Vel, når en f.eks. har en (1) person til å laste all bagasjen i en A320 (bulk lasting), bruker 10-15 minutter på å finne en stroppe til å sikre en elektrisk rullestol i lasterommet, må lete flyplassen rundt etter bremseklosser slik at en kan får passasjerbroen på plass, push-back traktor som plutselig forsvinner for å ta seg av en "prioritetskunde" etc. etc. skjønner jeg godt at f.eks. Monarch fikk nok til slutt...

Last edited:

Vel, når en f.eks. har en (1) person til å laste all bagasjen i en A320 (bulk lasting), bruker 10-15 minutter på å finne en stroppe til å sikre en elektrisk rullestol i lasterommet, må lete flyplassen rundt etter bremseklosser slik at en kan får passasjerbroen på plass, push-back traktor som plutselig forsvinner for å ta seg av en "prioritetskunde" etc. etc. skjønner jeg godt at f.eks. Monarch fikk nok til slutt...

Bare 1 ord som dekker slike ting, tragisk.

Og selvom de ikke har "eierskap" til Monarch, de er bare nok en (brysom) kunde så begriper de ikke at de sager over hånda som før dem.

Høres ut som de har et ledelsesproblem .. de stakkarne som går på tråkka gjør vel stort sett så godt de kan. Men slik opererte Swissport her borte også. De var kjappe til å fakturere oss hvis vi ba om et ekstra hode på 'tunge' dager, men det var lite å hente når de var short.

Aviator (tidligere Servisair) på LGW leverer en ok(minus) kvalitet men forbedrer seg stadig.

Det er ikke bare Turtles selskap og Monarch som benytter seg av Swissport på MAN. Her listen av selskap som Swissport oppgir som sine kunder på MAN:

Air France
Air Malta
Air Transat
Delta Air Lines
Emirates
Etihad Airways
Finnair
KLM Royal Dutch Airlines
Lufthansa
Monarch Airlines
Orbest
Pakistan International Airlines
Pegasus Airlines
Qatar Airways
Ryanair
SAS - Scandinavian Airlines
Singapore Airlines
Swiss International Air Lines
Thomas Cook Airline
Thomson Airways
United Airlines
US Airways
Virgin Atlantic Airways
Virgin Little Red

Om tre uker skal jeg fly med SAS til MAN, og jeg håper ikke det blir nødvendig å vente en time eller mer på bagasjen. Heldigvis er det ikke Swissport som handler SAS på Heathrow på returen tilbake til OSL en del dager senere.

Back