På meg virker det også som det er suksessen til JV som avgjør prisen. Det vil si hva Swissport betaler for de siste 49%.
Det de trodde var verdt 3 milliarder er verdt bare 1 milliard. Hvis verdiene er bokført etter hva de trodde er det duket for milliard avskrivninger. Det vil revisor kreve. 1-2 milliarder i tap i 1. kvartal 2013 er vel ikke det SAS ønsker seg nå.
I løbet af juni måned har SAS stiftet tre nye selskaber til selskabets skandinaviske groundhandling-aktiviteter. Der er tale om separate selskaber i Danmark, Norge og Sverige, hvortil samtlige medarbejdere i SAS Ground Handling overføres med virkning fra den 1. september i år.
------------
"Som et led i Swissports gradvise overtagelse af SAS Ground Handling, har vi valgt at 'bolagisere' SAS Ground Handling for at klargøre det til salgsprocessen," forklarer Trine Kromann-Mikkelsen, der er pressechef for SAS i Danmark.
Blir det fortsatt id-billetter på de ansatte i ground handling?
Siden SAS den 7. marts i år indgik en intentionsaftale med handling-operatøren Swissport om at etablere et fælles joint-venture, har der været tavshed omkring processen.
Men begge parter har også haft hænderne fulde med andre gøremål. SAS har haft travlt med at frasælge aktiver, mens Swissport til gengæld har fokuseret på få flere aktiviteter konsolideret ind i virksomheden.
Det lykkedes, da Swissport i løbet af sommeren indgik aftale om køb af handling-operatøren Servisair. En aftale, der repræsenterer en værdi på omkring 3,5 mia. kroner og tilfører virksomheden omkring 15.000 ansatte globalt.
Aftalen om købet af Servisair forventes afsluttet i årets fjerde kvartal, mens SAS-aftalen først forventes færdiggjort i 2014. Det udtalte Swissport-koncernchef Per Utnegaard tidligere på måneden til det amerikanske nyhedsbureau Bloomberg.
Flygbolaget SAS försäljning av markverksamheten Ground Handling till Swissport är
uppskjuten, kanske ända till 2015. Det skriver facktidningen Dagbladet 3F.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.