SWISS tilbake på OSL

Re: SWISS tilbake på OSL

Men gjelder det ikke bare IATA-fares, og hvor mange slike er det igjen i dag? Kan ikke flyselskapene selv utstede routinger med mer enn 25 % omvei? (hva er det våre venner i BT gjør, f.eks?)

I går kl. 18 landet SWISS sin forst A330-343E (HB-JHA "Schwyz") på Kloten etter ferryflight fra TLS.

Jomfrutur mandag LX 014 til JFK, hvis noe vil prove, biletter finns fortsatt i begge First, Business (kan man prove deres nydesignerte seter) og Economy :)

Ellers så virker det som de aller billigste Business billettene selges fra England. Jeg finner f.eks t/r MAN-PRG via ZRH til 2600kr i business. Det er billig

Ja C og F var stilige. Eco ble litt "70-tallsbrun" synes jeg, siden det ikke var noe treverk el.l. som lyser opp. Er C-setene helt horisontale eller er de "SAS-style"?

EDIT: Men biz-toalettene til SAS slår de ikke!

Last edited:

Lurer på om han fotografen har samme autofokusproblem som Speedbird, på et par av bildene?

Likte løsningen på eco-setene, der alt av "knapperi" ligger nedi et lite "hull" i armlenet, så kan man sitte uten å komme borti noe..

First er vel helt flatt ja, men ut fra videoen om Biz, så ser det vel ut som en liten nedoverbakke når setet legges "flatt"?

EDIT: Mulig Biz også går helt flatt, og at det er animasjonen som lyver litt... godt ligger man vel uansett :)

Last edited:

Jeg tror en fisk har tatt billdene...!

Jeg liker det 70-tallsbrune jeg, men kan kanskje bli litt "trist" i mørket.

First er vel helt flatt ja, men ut fra videoen om Biz, så ser det vel ut som en liten nedoverbakke når setet legges "flatt"?

I følge linken jeg postet:

"Your seat converts into a two-metre-long, fully horizontal "bed above the clouds"

I tillegg er jo setene mye bredere enn SAS og LH

Grattis til mine kollegaer i Menzies som fikk handlingen på Swiss :up:

Takk for det, alltid hyggelig med nye kunder. Ekstra hyggelig er det når kunden har lagt ned et godt stykke arbeid for å bestemme seg.

JoeW - riktig med DCS systemet. Og det er jo veldig greit.

S

Og hvor langt ned i pris måtte Menzies gå for å få kontrakten? Er det noe penger å tjene? Noen som forresten vet hvordan det går økonomisk med Menzies på OSL?

Det var virkelig en flott bildeserie!

De Biz og First setene ser helt supre ut og er et nytt pust i design av C/F seter. Siden LX er eid av Lufthansen får kanskje Lufthansen disse nye setene når de lanserer A380?

Time will show!

Noen som vet hvor de skal sette inn denne maskinen, og når blir neste levert?

BF:cool2

Ja C og F var stilige. Eco ble litt "70-tallsbrun" synes jeg, siden det ikke var noe treverk el.l. som lyser opp.

Jeg synes også eco ble stilig. Selv med litt brune seter så synes jeg det virker rent og tidløst. Derimot så skuffer det litt at de ikke har klart å bli kvitt AVOD-boksen.

Men tror jeg hadde overlevd turen over Atlanteren på 1. klasse der

Last edited:

Og hvor langt ned i pris måtte Menzies gå for å få kontrakten? Er det noe penger å tjene? Noen som forresten vet hvordan det går økonomisk med Menzies på OSL?

Det er nok ikke så galt skal du se ;) Denne kontrakten er ikke landet på bakgrunn av ren pris. Her er det mange faktorer som spiller inn. Så det skal nok kunne tjenes penger på den.

S

Swiss har ganske stor succes på CPH efter at de er blevet en del af Star Alliance - nu 3x daglig og ofte benyttes A321 på flyvningerne til CPH.

Så naturligt at man vælger yderligere ekspansion på Skandinavien ved at gå online på OSL - held og lykke med den satsning.

Ser at det er satt opp A321 på i alle fall en avgang i september til Oslo også.

Har forstått det slik at det er Menzies som skal handle LX.
Har de en transfer skranke inne etter sikkerhetskontrollen/ utlandspiren?
Skal være med på første flight, og kommer inn fra KRS med SK på annen billett. Lurte derfor på om jeg må ut av sikkerhetssonen for å sjekke inn på nytt eller om jeg bare kan gå rett til en transfer skranke.

Regner med at noen av dere på OSL har svaret! ;)

Bare be om at du blir sjekket inn hele veien i KRS. Viss ikke så skal Menzies ha skranke på utland ja

Todde ikke SAS kunne sjekke inn på LX? Vissnok forskjellige systemer. Var iallefall slik da jeg fløy dem via CPH sist!

Back