SWISS tilbake på OSL

Re: SWISS tilbake på OSL

Jeg fant til og med en avgang til BKK hvor man kunne fly med TGs A346 på codeshare til samme prisen (dvs 17200 t/r). Men jeg finner ikke mange dager hvor man har denne prisen. Vanlig pris er tydeligvis noe i overkant av 22 laken, og da kan man jo like gjerne fly SK.

BF:cool2

Websida deres var iallefall ikke spesielt brukervennlig.
Når jeg prøvde å booke kom det kun opp priser uten restrisksjoner til rundt 7.000 for en enveisbillett ZRH-OSL.
Endte opp med å booke med SAS istedet.

Websida deres var iallefall ikke spesielt brukervennlig.
Når jeg prøvde å booke kom det kun opp priser uten restrisksjoner til rundt 7.000 for en enveisbillett ZRH-OSL.
Endte opp med å booke med SAS istedet.

Har ingenting med websiden deres aa gjoere. Swiss (Som LH) selger ofte ikke enveisbilletter

Ser også Swiss stadig har diverse last-minute offers, så får håpe det også blir noen fra OSL når de begynner å fly dit.
Ellers har jeg inntrykk at Lyon er den destinasjonen det er enklest å få de billigste billettene til

Ser også Swiss stadig har diverse last-minute offers, så får håpe det også blir noen fra OSL når de begynner å fly dit.
Ellers har jeg inntrykk at Lyon er den destinasjonen det er enklest å få de billigste billettene til

Kult - det er en by som virkelig anbefales. Skal dit i mai og flyr da med Lufthansa, var der i fjor og fløy med SAS (som da hadde direkterute) - men neste gang må det bli SWISS i Business Class!

Har gjort noen søk nå - og litt for ofte synes jeg det blir dårlige connection-tider, med fire-fem timer på flyplassen - eventuelt overnatting på flyplassen til dagen etter. Prøver å få til Istanbul i sommer, men det var verken billig eller bra tidsmessig.

Da blir det hyggeligere å få seg en god matbit da...

http://www.bocuse.fr/accueil.aspx

Har tenkt det samme selv......;)

Men det som kompliserer det litt er at skal jeg reise på en slik tur, gidder jeg ikke reise alene, og jeg har for mange venner som er litt for "enkle" i matveien til at jeg får dem med meg:angry: He he, kanskje jeg får begynne å date igjen?

Har gjort noen søk nå - og litt for ofte synes jeg det blir dårlige connection-tider, med fire-fem timer på flyplassen - eventuelt overnatting på flyplassen til dagen etter. Prøver å få til Istanbul i sommer, men det var verken billig eller bra tidsmessig.

Det stemmer, ihvertfall hvis man skal ta kveldsavgangen fra OSL, selv om jeg av en eller annen grunn finner flest billigbilletter på morgenavgangen. Men man kan istedet se på det som en mulighet og ikke problem, da man får en natt i Zurich og en eller flere på hoved destinasjonen

Last edited:

Har tenkt det samme selv......;)

Men det som kompliserer det litt er at skal jeg reise på en slik tur, gidder jeg ikke reise alene, og jeg har for mange venner som er litt for "enkle" i matveien til at jeg får dem med meg:angry: He he, kanskje jeg får begynne å date igjen?

Ja - forferdelig med folk som ikke ønsker en kjapp middag hos Mr Bocouse en eftermiddag. :D

Det er faktisk ikke så ille priset til å være en av verdens desidert "beste" restauranter: (Auberge de Collonges)

http://www.bocuse.fr/upload/File/auberge/Carte-Menus-uk.pdf

Dette ble fryktelig OT, men det er vel Påske.

Det nytter iallefall ikke å kombinere en "last minute" billett med et besøk hos Monsieur Bocuse. Der må man nok booke bord minimum 2 måneder i forveien.

Men han har flere restauranter i området. Selv om den som nevnes er den best kjente. Skulle gjerne tatt en middag der selv! Kanskje vi skulle få hvalsafarien til Tommy til å dumpe innom der på veien fra Tolouse til Frankfurt for en liten middag? :colgate:

Itillegg er det endel kombinasjoner (omveier) som ikke lar seg booke. F.eks DUB eller LHR fra OSL via ZRH nektes du å booke på nettsiden deres

Itillegg er det endel kombinasjoner (omveier) som ikke lar seg booke. F.eks DUB eller LHR fra OSL via ZRH nektes du å booke på nettsiden deres

Det har jeg også fått med meg, og jeg finner det underlig. Gjelder også om du prøver å booke via CPH. Vil de ikke tilby billetter den ruta pga samarbeidet med SAS eller er kan det være andre grunner til det?

En ting er at de ikke selger one-way (med mindre man vil betale fullpris), men på sidene deres har man heller ikke muligheten til multiple-segment eller open-jaw

En ting er at de ikke selger one-way (med mindre man vil betale fullpris), men på sidene deres har man heller ikke muligheten til multiple-segment eller open-jaw

Hvis man vil have multiple segment eller open jaw med Swiss må man bestille rejsen via lufthansa.com. Gjorde det selv til USA i februar hvor vi fløj med Swiss CPH-ZRH-JFK // MIA-ZRH-CPH.

Men det er irriterende at man ikke kan bestille alle destinationer på swiss.com. Du kan ikke købe fx CPH-HAM eller CPH-TXL men gerne CPH-MUC. Er nok fordi Swiss mener det er for "ulogisk" at flyve så langt sydpå til ZRH for at flyve nordpå hele vejen til fx HAM eller TXL? Men hvis prisen for J-klasse er under det halve af LH eller SK og man endda får ekstra miles for omvejen er det da ganske logisk :D

Kan være jeg skal prøve at spørge Swiss stationschef i CPH om årsagen næste gang jeg ser ham.

Du kan ikke købe fx CPH-HAM eller CPH-TXL men gerne CPH-MUC. Er nok fordi Swiss mener det er for "ulogisk" at flyve så langt sydpå til ZRH for at flyve nordpå hele vejen til fx HAM eller TXL?

En CPH-ZRH-TXL er over 25% lenger enn tillatt mileage CPH-TXL direkte og det er dermed ingen reservasjonssystemer som vil konstruere en slik reise automatisk. Og dermed vil du heller ikke faa det som alternativ paa websiten. Men du kan jo selvfoelgelig bestille to separate legs ...

Dere som kan reservation, man kan ikke konstruere en slik reise manuelt i f.eks. Amadeus heller?

MOW: Er det slik at en omvei ikke skal medføre mer enn 25 % mer-distanse, eller er det en satt distanse mellom ulike destinasjoner som ikke skal overstiges med mer enn 25 %?

IATA definerer mileage mellom to punkter, og hvis reisen er lenger enn satt mileage, beregnes det tillegg. Så reiser du f.eks. OSL-LON-ZRH er dette lengre enn en direktereise og et pristillegg skal legges til etter hvor lang omveien er, f.eks. 20%. (Dette er bare som eksempel - har ikke regnet ut aktuell distanse). I visse tilfeller kan det gjøres unntak hvis det ikke gjøres stopp på transferpunktet. SAS har flere slike unntak - bla OSL-CPH-AMS/BRU som vel begge er 10% lenger enn IATA-distansen når man reiser via CPH.

Maks overskridelse er 25%. Er omveien lenger, skal turen regnes som to enkeltreiser og prises deretter.

Dere som kan reservation, man kan ikke konstruere en

I 'gamle dager' kunne vi gjøre - og gjorde - mye rart, men med dagens mikromanagement på revenuesiden er det nok blitt en del striksere ..

IATA definerer mileage mellom to punkter, og hvis reisen er lenger enn satt mileage, beregnes det tillegg. Så reiser du f.eks. OSL-LON-ZRH er dette lengre enn en direktereise og et pristillegg skal legges til etter hvor lang omveien er, f.eks. 20%. (Dette er bare som eksempel - har ikke regnet ut aktuell distanse). I visse tilfeller kan det gjøres unntak hvis det ikke gjøres stopp på transferpunktet. SAS har flere slike unntak - bla OSL-CPH-AMS/BRU som vel begge er 10% lenger enn IATA-distansen når man reiser via CPH.

Maks overskridelse er 25%. Er omveien lenger, skal turen regnes som to enkeltreiser og prises deretter.

Hvorfor er egentlig IATA så strenge på dette og hvorfor er det ikke opp til vært selskap?

Uansett, da ble fristelsen for stor og det blir en Lyon tur på meg i sommer med stopp i Zurich begge veier. Valgte business til og economy hjem igjen, slik at da får man også tatt en sammenligning, samt at jeg ikke har like stor glede av business hjem igjen siden det både er grytidlig om morgenen og jeg har tenkt meg rett på jobb

Hvorfor er egentlig IATA så strenge på dette og hvorfor er det ikke opp til vært selskap?

Du må huske at vi her snakker om noe som ble utviklet for over 50 år siden .. dette er samme gjengen som ikke ville la SAS servere smørbrød over Atlanteren!

Back