SWISS tilbake på OSL

JetBlue

ScanFlyer Gold
SWISS tilbake på OSL

Jeg har ikke sett noe tråd på det, men Swiss har bekreftet slots på OSL i sommerprogrammet 2009. Det er Zürich som blir destinasjon i den andre enden iflg. OSL.

Re: SWISS tilbake på OSL

Glimrende nyheter om det stemmer. Betyr dette at SAS slutter å fly dit fra OSL eller at Swiss overtar en av de to daglige? Dette betyr z-klasse billetter til ZRH

Hvis det stemmer så er det dagen gladnyhet :D Men kan ikke se noe er lagt ut ennå, så åpner ikke sveitserosten før det er bekreftet

Last edited:

Det er jo nyheter i flottersen klassen.... Ingen natt stopp denne gang regner jeg med..

Ser at det fortsatt ikke er mulig å velge Norge som land på swiss.com. Det er nok derfor ikke offisielt ennå.

Dette var gode nyheter hvis det blir en realitet! Foreløpig ikke mulig å booke via swiss.com (får bare opp codeshare med SK).

Og i slutten av mars er jo Sveits med i schengen samarbeidet også.....

Ser at det fortsatt ikke er mulig å velge Norge som land på swiss.com. Det er nok derfor ikke offisielt ennå.

Jo, iflg. OSL er det offisielt. Starter de opp er det vel fare for at det blir Avro 100 som kommer til å trafikkere ruten.

"Ryggknekkern" Får håpe for stuerne sin del at det ikke blir som forrige gang at den er propp full av cargo...

Meget gode nyheter! Det blir garantert Business Class-billetter i rabatt også ut fra Oslo - så dette kommer nok til å bli populært... Dessverre for SAS blir dette nok et alternativ å komme seg ut i verden på ettersom SWISS har et imponerende nettverk ut i verden nå.

Ifølge sas.no skal SAS fortsette å fly ruten med en gang daglig. Kanskje blir det et samarbeid mellom SWISS og SAS der de flyr en tur hver slik at man får to daglige?

To timer med AVRO RJ-100 er kanskje i meste laget, men det er bedre enn ingenting...

Jo, iflg. OSL er det offisielt. Starter de opp er det vel fare for at det blir Avro 100 som kommer til å trafikkere ruten.

Men av de Avroer jeg har prøvd, var LX sin den dessidert mest komfortable. Så lenge det er 2+3 og setene er trukket litt ut fra veggen så er de ikke så ille

Gode nyheter! Dette er strålende, nå for tiden har vel LX kun code-share på en daglig SK flight som ikke går i helger engang. Dette bringer nok med seg gode restricted business tilbud, samt gode award muligheter fremover. Husk at Swiss sin nye First og Business ikke er langt unna, for de av oss med BMI miles spesielt blir dette krem :musikk

Ja ja, nå fikk jeg lyst til å hente opp en gammel tråd.... Da fikk vi ruten med selskapet jeg håpet på. Ikke mange som var like enig med meg i høst.

To timer med AVRO RJ-100 er kanskje i meste laget, men det er bedre enn ingenting...

Avro RJ85 / 100 er utrolig komfortable fly i 3+2 config. Etter min mening langt bedre enn hva 737 og de fleste andre fly kan gi. Problemet er at det er så bra at noen prøver seg med en 3+3, og det er tortur. På biz blir det kanskje omvendt, da man får midtsetet blokkert på 3'er siden, men ikke på 2'er siden. Ville uansett ikke sittet ved vindu i en 3+3 avro i noe fall, selv med blokkert midtsete, vinussetene kommer så nære flykroppen med sånn konfig at skulderen butter i veggen, og jeg må sitte skjevt lent mot midtsetet. Ikke noe behagelig når man skal sitte i 90min.

Håper virkelig at SWISS kommer, da bruker jeg dem en tur ut i europa. Hadde tenkt å ta en BIZ tur fra CPH, men det er så utrolig dyrt å komme seg TRD-CPH nå om dagen. TRD-CPH ble like dyrt som CPH-Wien i biz:-(

Avro RJ85 / 100 er utrolig komfortable fly i 3+2 config. Etter min mening langt bedre enn hva 737 og de fleste andre fly kan gi. Problemet er at det er så bra at noen prøver seg med en 3+3, og det er tortur. På biz blir det kanskje omvendt, da man får midtsetet blokkert på 3'er siden, men ikke på 2'er siden. Ville uansett ikke sittet ved vindu i en 3+3 avro i noe fall, selv med blokkert midtsete, vinussetene kommer så nære flykroppen med sånn konfig at skulderen butter i veggen, og jeg må sitte skjevt lent mot midtsetet. Ikke noe behagelig når man skal sitte i 90min.

Swiss har trukket setene sine ganske langt ut fra veggen, slik at man slipper problemet med skulderplassen ved vinduet. Ihvertfall følte ikke jeg det var noen nød da jeg fløy ZRH-MUC med dem, som riktignok er en kort tur. Swiss European, som opererer Avroene blokkerer dessverre ikke midtsetet på Avroene. Så er flyet fullt så er det litt negativt

Sitte ved vinduet i en 3+3 Avro har jeg prøvd på OSL-LCY, og det unner jeg ikke andre! Ikke det jeg forbinder med en behagelig flytur.

Hvor mange seter er det i forskjell fra deres A319 til Avro100?

BF:cool2

Back