SVG-OSL-LIS & LIS-CPH-SVG med TAP og SAS!

chrSVGa380

Flyspotter på SVG
OPPDATERT

Hei!

Dette er min første TR på dette forumet, så kritikk på hva jeg må gjøre bedre neste gang tas imot med takk! ;)
Får vel da begynne på TR-en:

DEL 1

7.juli 2011
SK4016 SVG-OSL
Dagen startet med nokså fint vær i Sandnes, også fint vær på Sola.
Da vi kom inn i flyet var det ett helt normalt SAS-fly vi kom inn i, ingenting spesielt. Det eneste jeg tenkte på da var og komme oss i luften.
Etter en stund i gaten ble vi pushet ut og vi begynte å taxe. Etter litt taxing så jeg at noen hadde flyttet plattformen, og da fikk jeg sett hvor den ble plassert:

DSC_0001.jpg

DSC_0007.jpg

Vi lettet fra RWY18 og svingte mot venstre, og etterhvert kunne jeg bruke kameraet til å zoome inn på huset mitt. Her er noen bilder fra flighten:

DSC_0019.jpg

DSC_0025.jpg

DSC_0042.jpg

Vi nærmet oss OSL, og der var det ikke så fint vær:

DSC_0046.jpg

Vi landet og brukte en evighet på å komme til gate.

DSC_0054.jpg

DSC_0057.jpg

Når vi kom inn var det lenge til neste fly gikk, og da bestemte jeg og søsteren min at vi skulle spise på Pizza Hut, noe som mamma og pappa ikke likte så godt!

DSC_0062.jpg

TP507 OSL-LIS
Det var endelig klart for å gå til gaten, og gjøre oss klar for boarding.

DSC_0069.jpg

Vi gikk inn i flyet, og der var det fint!
Store gode seter, god service og blid besetning!

DSC_0078.jpg

DSC_0081.jpg

Det ble satt på en film etterhvert som alle hadde komt inn på flyet.

DSC_0085.jpg

Vi pushet ut og begynte taxingen, da startet feriehumøret mitt - BLID uansett (nesten)!

DSC_0089.jpg

Under takeoff kunne vi se flyet til Iron Maiden!?!

DSC_0105.jpg

Fint fly:

DSC_0115.jpg

Kjempegod mat, anbefales!

DSC_0125.jpg

DSC_0135.jpg

DSC_0141.jpg

Del 2 kommer senere, eller imorgen!

-Christian

Last edited:
Takker for fine kommentarer! :D

Men jeg klarer ikke begynne på del 2 før jeg har fått med meg mer om hva som skjedde i Oslo igår, tragisk :(
Del 2 kommer når jeg klarer å begynne på den...

Hei igjen!

Da var jeg endelig klar for å begynne på Del 2 :D

Del 1 sluttet i lufta, da begynner Del 2 også i lufta!

Vi begynte nedstigning mot Lisboa, og etterhvert forsvant alle skyene.
Vi så at det var ikke lenge til landing på de små skjermene i taket!

DSC_0144.jpg

Her er ett bilde av Lisboa's hovedflyplass, og i bakgrunnen er en militærflyplass!

DSC_0158.jpg

Etter landing taxet vi veldig humpete, og rett inn i gaten.
Etter at jeg kom ut av flyet tok jeg et bilde av flyet igjen:

DSC_0180.jpg

Vi gikk gjennom flyplassen fort, og vi måtte ned en haug med trapper og sånt for å komme til bagasjebåndet, og imens vi gikk kunne jeg stoppe litt og ta bilder av andre fly:

DSC_0183.jpg

Det var egentlig alt fra flyturen fram, lager en egen Del 3 for bilder av Lisboa og den plassen vi var på mest, Burgau, en liten by i Sør-Vest-Portugal! :spin

Håper dere likte det til nå, og det kommer mer, både fra Portugal og resten av flyturen hjem!

-Christian

Fin rapport! Hvordan var belegget hos TAP nedover? Maten så veldig bra ut, med laks til forrett og gulrotkake? Hva var hovedretten? Husk å ta av lokket når du tar matbilder ! ;)

Elllers gleder jeg meg til Portugal-bilder. Et flott ferieland for oss nordmenn.
:spin

Fin rapport! Hvordan var belegget hos TAP nedover? Maten så veldig bra ut, med laks til forrett og gulrotkake? Hva var hovedretten? Husk å ta av lokket når du tar matbilder ! ;)

Elllers gleder jeg meg til Portugal-bilder. Et flott ferieland for oss nordmenn.
:spin

Takk! Nesten helt fullt fly, og jeg glemte å fortelle om maten ja, men hovedretten var biff med poteter :) Smakte kjempegodt! :drink

Back