Svenske -600er i Norsk produksjon

Registreringer som skal flyttes fra SKS, til SKO er følgende

LN-RPT
LN-RRC
LN-RRD
OY-KKS
SE-DNX
SE-DOR

Så har vi fra SKO til SKS

LN-RCU
LN-RCW
LN-RPF
LN-RPH
LN-RRY
LN-RRZ

Er det mulig a fa en fullt oversikt over hvilke individuider av 737-familien (all-series) er knytted til OSL og hvilke er knytted til ARN?

Takk pa forhand!

Er det mulig a fa en fullt oversikt over hvilke individuider av 737-familien (all-series) er knytted til OSL og hvilke er knytted til ARN?

Takk pa forhand!

åh! Dere er så kravstore :)

SKal prøve og poste det i løpet av dagen.

SK Norge

LN-BRE
LN-BRH
LN-RPE
LN-RPS
LN-RPT
LN-RRC
LN-RRD
OY-KKS
LN-RPX
LN-RPZ
LN-RRX
SE-DNX
SE-DOR
LN-RNO
LN-RPK
LN-RRN
LN-TUL
LN-TUM
LN-RNN
LN-RPJ
LN-RRM
LN-TUA
LN-TUD
LN-TUF
LN-TUH
LN-RRA
LN-RRB
LN-TUJ
LN-TUK
LN-TUI
LN-RRE
LN-RRF
LN-RRG
LN-RRL
LN-RCN
LN-RCX
LN-RCY
LN-RCZ
LN-RPL
LN-RPM
LN-RPN
LN-RPO
LN-RPR
LN-RRK
LN-RRS
LN-RRT
LN-RRU

SK Sverige:

LN-RCW
LN-RPF
LN-RPH
LN-RCT
LN-RPA
LN-RPB
LN-RPG
LN-RPW
LN-RPY
LN-RRO
LN-RRP
LN-RRR
LN-RRY
LN-RRZ
SE-DTH
SE-RET
SE-REU
SE-REX
SE-REY
SE-REZ
SE-RJU
SE-RER
SE-RES
LN-RNU
LN-RNW
LN-RGA
LN-RGB
LN-RGC
LN-RGD
LN-RGE
LN-RGF
LN-RGG
LN-RRH
LN-RRJ
LN-RRW

Vær så god. Nyt det! :)

SK Norge

LN-BRE
LN-BRH
LN-RPE
LN-RPS
LN-RPT
LN-RRC
LN-RRD
OY-KKS
LN-RPX
LN-RPZ
LN-RRX
SE-DNX
SE-DOR
LN-RNO
LN-RPK
LN-RRN
LN-TUL
LN-TUM
LN-RNN
LN-RPJ
LN-RRM
LN-TUA
LN-TUD
LN-TUF
LN-TUH
LN-RRA
LN-RRB
LN-TUJ
LN-TUK
LN-TUI
LN-RRE
LN-RRF
LN-RRG
LN-RRL
LN-RCN
LN-RCX
LN-RCY
LN-RCZ
LN-RPL
LN-RPM
LN-RPN
LN-RPO
LN-RPR
LN-RRK
LN-RRS
LN-RRT
LN-RRU

SK Sverige:

LN-RCW
LN-RPF
LN-RPH
LN-RCT
LN-RPA
LN-RPB
LN-RPG
LN-RPW
LN-RPY
LN-RRO
LN-RRP
LN-RRR
LN-RRY
LN-RRZ
SE-DTH
SE-RET
SE-REU
SE-REX
SE-REY
SE-REZ
SE-RJU
SE-RER
SE-RES
LN-RNU
LN-RNW
LN-RGA
LN-RGB
LN-RGC
LN-RGD
LN-RGE
LN-RGF
LN-RGG
LN-RRH
LN-RRJ
LN-RRW

Vær så god. Nyt det! :)

Takk, gjør det :)

Men jeg savner LN-RCU, som går i Sverige. Og jeg gjentar at LN-RRY fortsatt flyr i Norge. Om ikke på papiret, så i hvertfall i praksis.

Skulle ikke RCU selges og ferges for skroting nå nylig?

Mener det var en tråd om det her for ikke så lenge siden at RCU skal ut, eller var det RPU?

Roter bestandig med de der to..:)

Er der bare 2, CL igjen, BRH og BRE?

Mener jeg så BRX også her for ikke så lenge siden...

Skulle ikke RCU selges og ferges for skroting nå nylig?

Mener det var en tråd om det her for ikke så lenge siden at RCU skal ut, eller var det RPU?

Roter bestandig med de der to..:)
.

Det var RPU. Og den ble ikke solgt, men gikk tilbake til leasingselskapet som skal skrote den

Denne lista er en reel aktiv liste, som kontinuerlig blir oppdatert.

RPU ble fløyet til Cardiff 7.november, og er nå ute av selskapet.
Hva det angår RRY og andre fly som dere observerer på Flightradar så er de i det svenske flyprogrammet, men i overgangsfasen blir de lånt bort til noen flighter for å dekke opp visse ruter.

RCU ble oversett. Den skal selvsagt være med i svensk produksjon :)

Last edited:
Det var vel til St. Athan RPU fløy på formiddagen den 8. november. Bilde av RPUs landing her
http://www.flickr.com/photos/56270329@N08/10745263773/

7. november-flyturen Ttech nevnte var til Shannon.

Eneste logiske forklaringen jeg kan komme på, er at de først fløy til Cardiff 7.movember, deretter til St.Athan 8.

Jeg har iallefall info fra øverste hold om at den fløy til Cardiff 7.November for hugging. (Men selvsagt kan den ha blitt fløyet videre derifra).

Last edited:
Denne lista er en reel aktiv liste, som kontinuerlig blir oppdatert.

Hva det angår RRY og andre fly som dere observerer på Flightradar så er de i det svenske flyprogrammet, men i overgangsfasen blir de lånt bort til noen flighter for å dekke opp visse ruter.
Jeg betviler ikke det du skriver, men vil påpeke at mht LN-RRY så er ikke det jeg skriver basert på en tilfeldig helg på Flightradar. Den flyr i norsk produksjon hver eneste dag, og den gjorde det også før 26.otkboer.

Søk på Airliners.net, og du finner det siste bildet av LN-RRY på en annen svensk flyplass enn ARN fra 2004. Detter er ikke noe bevis, men en pekepinn..

At enkelte fly blir "lånt ut" for å dekke noen ruter, ser vi hver dag nesten. Det har jeg sett med fly som LN-RPH for en dag, og LN-RRW for en helg, og LN-BRH gikk noen turer fra CPH for noen dager siden..

Men min påstand er at LN-RRY i så fall en "lånt ut" på permanent basis, enn så lenge ???

Ja, det har du helt rett i. Dette er nok ett rotete system, som ikke alltid er logisk.

Utifra det jeg vet (som er begrenset), så er de utlånt ja. Om dette er "permanent" eller kortvarig vet jeg ikke. Kommer jo ann på hvem som definerer det :)

Men som sagt - På papiret står RRY og tidligere nevnte fly i svensk produksjon. Hvor OCC velger å bruke flyene vet jeg ikke :(

Hmm, men hva vil skje dersom de fire "nye" brukte -700 og de to nye -800 er leverert i 2014?

Vil det ga flere "gamle" -800 over til Norge eller blir det -600 som blir sendt over grensen?

Eneste logiske forklaringen jeg kan komme på, er at de først fløy til Cardiff 7.movember, deretter til St.Athan 8.

Jeg har iallefall info fra øverste hold om at den fløy til Cardiff 7.November for hugging. (Men selvsagt kan den ha blitt fløyet videre derifra).

St. Athan ligger rett vest for Cardiff Airport (CWL) og det er bare 4,7 km fra vestre tangenter på CWL til østre tangenter på St. Athan. Forøvrig er ikke RPU alene inne for hugging på St. Athan, RAF har flere fly inne bl.a. VC10. St. Athan er også plassen der BA fikser og trekker om setene sine som er inne til vedlikehold på BAMC på CWL, slik at det er en del trafikk mellom flyplassene på B4265.

St. Athan ligger rett vest for Cardiff Airport (CWL) og det er bare 4,7 km fra vestre tangenter på CWL til østre tangenter på St. Athan. Forøvrig er ikke RPU alene inne for hugging på St. Athan, RAF har flere fly inne bl.a. VC10. St. Athan er også plassen der BA fikser og trekker om setene sine som er inne til vedlikehold på BAMC på CWL, slik at det er en del trafikk mellom flyplassene på B4265.

Det visste jeg ikke. Tenkte vel at St.athan lå borti gokk, men at det var der hugginga foregikk. Takk for info KGL!:)

Er det planlagt at noen av de -700erne på SKS skal flyttes til SKN basen?

Vet at både RNW og RNU pluss både RRH og RGA har vært å flydd på SKN noen dager tidligere.

Så tenker at det kommer inn noen flere -700er evt -800er inn til SKN i løpet av den kommende tiden?

2 helt fabrikknye -800 skal etter planen leveres til SKN i 2014.
Om det skjer gjenstår å se.

LN-RRY har den här helgen synts i svensk produktion, bland annat på svenska inrikeslinjer. Har den nu anslutit till de övriga, eller är det måhända bara tillfällig utlåning?

Kanskje den nå har kommet etter de andre, baren med en måneds forsinkelse. Ser den hadde en ferryflight OSL-ARN på fredag ettermiddag.

Da er det for tiden 11 736 i Norge, og 16 i Sverige, til sammen 27 i SAS.

Back