Svarte skyer: Jet Airways -> Konkurs

Re: Comac 919 - ny kinesisk utfordrer til 737 og A320

Etihad og noe flere har ikke helt gitt opp, og påstår de fortsatt er interessert. Selv om jeg velger ta det med en klype salt

Dessuten, for hver dag som går blir det vel mindre og mindre igjen å faktisk by på

https://www.flightglobal.com/news/articles/etihad-prepared-to-reinvest-in-a-restructured-jet-458096/

Etihad Airways has flagged its willingness to commit fresh capital in order to remain a minority shareholder in a restructured Jet Airways.
 
Re: Svarte skyer: Jet Airways

9W havde et ganske tæt samarbejde med KL/AF.

Gad vide om vi ser AF/KL med mere kapacitet på AMS/CDG til BOM/DEL - (det er trods alt 3 77W og en 333 der er taget ud af markedet) og KL gå ind på AMS-BLR og AF på CDG-MAA? Begge ruter med fuld codeshare på 9W ruterne.? Tiden vil vise det

KLM øker i hvertfall kapasiteten noe, selv om det ikke akkurat er snakk om å kaste inn på veldig mye kapasitet. Men de har kanskje ikke så mye ledig uansett?

Uansett BOM økes fra 3x til 5x ukentlig, 4 med 787-9 og den siste med 787-10. Samtidig økes kapasiteten på DEL noe ved at den daglige 787-9 økes med å bruke en miks av 787-10 og 777-200ER, frem til ut oktober hvor det blir en miks av 777-200ER og 777-300ER

https://www.routesonline.com/news/3...lm-india-service-changes-from-september-2019/
 
Og KLM stepper inn på Amsterdam-Bengaluru fra slutten av oktober med 3x ukentlig med 787-9. Riktignok mindre kapasitet og frekvens en Jet hadde. Men et sted må de starte og ikke minst finne kapasiteten

KL879 AMS 1105-0050+1 BLR (Mon, Wed, Fri)
KL880 BLR 0245-0820 AMS (Tue, Thur, Sat)
 
Husk at flere av Jets flighter fra Amsterdam var 'delt' med nordamerikanske stasjoner. Derfor hadde de vel ikke mer enn ca 50% til egensalg.
 
Litt om hvordan hullet etter Jet er i ferd med å fylles

https://www.flightglobal.com/news/a...an-carriers-put-jets-demise-behind-th-459905/



Det er riktignok endel av flåten som ennå ikke har fått et nytt hjem, og det kanskje største «hullet» etter Jet er jo i Boeings ordrebok for MAX, som neppe blir overtatt av noen andre

Rumour mills forteller at disse leveranse-slots for MAX ble vinneren for IAG sitt MAX ordre...

Disse MAX som er ferdig produsert vil finne nye hjem da MAX flyforbud er borte. Sa lenge den varer, vil vi ikke si noen interest for dem. Ingen betaler for en asset som man kan ikke bruke.
 
Forresten har ingen av deres 10 777-300ER maskiner hittil funnet nye operatører, og nå sendes den første til hugging i følge Skyliner. Litt under 13 år gammel, og med all lagring underveis i livet var det ikke så mye mer enn 10 år totalt i drift

Boeing 777 -35R 35165 696 N351BU Bank of Utah ferried 19-20nov20 BOM-PSM-TUP, for part-out & scrap
 
Back
Top