Sunclass - forsinkelser, regularitet og innleie 2023

Re: Sunclass - forsinkelser, regularitet 2023

OY-VKF tog ett stopp på LPA under AUA-ARN flighten, var det planerat?

CS-TKH tar ett också ett stopp fast i MAD under dagens SID-ARN flighten.

Ser ut som Wamos og EC-NOF er på jobb for SunClass

Mulig den dekker opp for OY-VKI?

Ser ut som Wamos og EC-NOF er på jobb for SunClass

Mulig den dekker opp for OY-VKI?

EC-NOF får ett langvarig vikaropphold hos Sunclass. For OY-VKI ser ikke ut til å bli klar allikevel 3. mai for vi har fått mail idag om at Wamos skal frakte oss til Chania 11. mai. Håper på å få seter i business seksjonen.

EC-NOF får ett langvarig vikaropphold hos Sunclass. For OY-VKI ser ikke ut til å bli klar allikevel 3. mai for vi har fått mail idag om at Wamos skal frakte oss til Chania 11. mai. Håper på å få seter i business seksjonen.

Setter en knapp på enten EC-NHM (Y375) eller EC-NYJ (Y408).

EC-NYJ blir det nok ikke for den er jo utleid til Aur Europa. Spennende å se om jeg får mail i løpet av dagen med endring. Er vel første gangen jeg håper å IKKE få mail fra Ving med nyheter :)

EC-NOF (C12 Y365) er jo allerede i gang .. og de har jo to til i samme konfigurasjon.

Edit: Ser EC-NOF har vandret videre ..

Som nevnt i den andre Sunclass tråden, så sto det skrevet på Hangar.no som hadde intervjuet pressesjefen hos Sunclass, at VKI ikke ble klar før i slutten av mai mnd.
Kan jo fortsatt rekke det.

EC-NYJ blir det nok ikke for den er jo utleid til Aur Europa. Spennende å se om jeg får mail i løpet av dagen med endring. Er vel første gangen jeg håper å IKKE få mail fra Ving med nyheter :)

EC-NYJ er satt opp som en ferryflight MAD-OSL i dag, så da blir det nok den

Det nevnes slutten av mai to poster over din ... ;)

Men VKI har jo blitt forsinket mange ganger nå.

Ving-Maleth Aero A332

Hei,

Vi har kjøpt tur gjennom Ving til Mallorca like etter Pinse. Vi ble informert om at turen skulle flys med Sunclass Airlines A330-300. Nå like før reisen får vi denne meldingen fra Ving:

'Sunclass Airlines har informert oss om en nødvendig omdisponering av
flyprogrammet på reisen til Mallorca 30. mai. Flygningen kan ikke
gjennomføres med deres Airbus 330-300 som planlagt da maskinen er
ytterligere forsinket fra vedlikehold. For å ivareta flygningen har det
vært nødvendig å dele opp avgangen i 2 mindre fly, en B738 fra Smartwings
og en A332 fra Maleth Aero. Du har fått plass på avgangen med Maleth Aero.'

Vi som reisende oppfatter dette som en nedgradering av service da selve flyturen i Sunclass Airlines A330-300 med georgrafi (GPS) display i seteryggen vanligvis oppleves som en fin flytur. Jeg er selvsagt flyinteressert, det er derfor jeg er på dette forum. Og fly har vært mitt yrkesliv nesten hele livet.

Maleth Aero er ukjent for meg. Jeg atar at dette er en ACMI kontrakt.

Noen som kjenner til, har erfaring med Maleth Aero?

De har også hentet inn en A321neo fra HiFly

Airbus A321 -271NX 10948 YR-WIN HiSky Europe ferried /posn 22/29mayy23 OTP-OSR-ARN on wet-lease to Sunclass Airlines

Maleth Aero ser ut til å være ferdig.
I mens har LEAV Aviation ankommet OSL med en A320 for å fly sammen med Sunclass A321 de neste dagene for OY-VKI.

Venter tydelivis fortsatt på VKI for i kveld landet HiFly Malta og deres A340-300 9H-SUN på OSL, og skal fly for dem i morgen

Greske Air Mediterraneans 25-årige 734 SX-MAT er også satt opp til Palma i morgen på DK9328, i utgangspunktet samtidig med 9H-SUN.

Back