Sunclass Airlines - Statustråd

Re: SunClass Airlines - Statustråd

Om DK vill skaffa nya longhaul maskiner för att ersätta nuvarande snart 20 år gamla A330 flotta inom några år..gissar jag att nya A330-900NEO borde passa bra.
A339 bör klara HKT-ARN/CPH/OSL non-stop med +400 pax.

Kunne ikke A350-900 vært en bra kandidat. French Bee har jo 3 slike i flåten med plass til 411 passasjerer og flyr blant annet fra Orly til San Fransisco med den som i følge GCmap er like langt som HKT til Skandinavia.
 
Re: SunClass Airlines - Statustråd

Kunne ikke A350-900 vært en bra kandidat. French Bee har jo 3 slike i flåten med plass til 411 passasjerer og flyr blant annet fra Orly til San Fransisco med den som i følge GCmap er like langt som HKT til Skandinavia.



Det er for «for mye» fly og ikke sikkert Thomas Cook trenger kapasiteten, da spesielt på rekkevidden.

Ved valg av A330-900 ser jeg heller ikke noen grunn til å endre konfigurasjonen noe særlig fra dagens, slik at man kanskje slipper +400 seter.

Kanskje de også kan komme seg bort fra den gamle Thomas Cook standarden og dermed innføre premium economy på flere flighter og ikke bare longhaul (om vinteren)
 
Re: SunClass Airlines - Statustråd

Om DK vill skaffa nya longhaul maskiner för att ersätta nuvarande snart 20 år gamla A330 flotta inom några år..gissar jag att nya A330-900NEO borde passa bra.
A339 bör klara HKT-ARN/CPH/OSL non-stop med +400 pax.



Helt enig. Denne virker for meg som den perfekte allround-maskinen og ideell for Sunclass.




Sent from my iPad using Tapatalk Pro
 
Re: SunClass Airlines - Statustråd

Hva med 787-9?

Både B787/A330/A350 kunne fløyet DK sine pax, om de passer til deres OPS er en annen ting.

Men nå begynner det å bli OT, dette er en statustråd.
 
Re: SunClass Airlines - Statustråd

Hvis Stordalen tar en telefon til Karlsen, så kanskje de får noen lett brukte 787 til "riktig pris", ferdig konfigurert med SunClass i front.
 
Re: SunClass Airlines - Statustråd

Hvis Stordalen tar en telefon til Karlsen, så kanskje de får noen lett brukte 787 til "riktig pris", ferdig konfigurert med SunClass i front.



Håper inderlig ikke det. SunClass sine A330 er relativt komfortable i lengde og bredde i economy. Det kan ikke helt sies om Norwegian sine 787
 
Re: SunClass Airlines - Statustråd

OY-VKG står med teknisk, Wamos Air med en A332 og GetJet Airlines med en A319 tar TRD-LPA-TRD i dag..
 
Re: SunClass Airlines - Statustråd

OY-TCI på vei "tilbake" til Sunclass etter 2 måneders lagring på LFBF

Airbus A321 -211 6468 OY-TCI Sunclass Airlines delivery 29nov19 LFBF-CPH
 
Re: SunClass Airlines - Statustråd

OY-VKG står med teknisk, Wamos Air med en A332 og GetJet Airlines med en A319 tar TRD-LPA-TRD i dag..
——
Stemmer.
To «nye» A332’ere kommer til Sunclass nå. G-TCXB og G-TCXC er ex. Thomas Cook-maskiner, uten lower deck lavatory og med config 319 seter.
Videre er en gammel kjenning, OY-TCI (A321) på vei tilbake.
 
Re: SunClass Airlines - Statustråd

To «nye» A332’ere kommer til Sunclass nå. G-TCXB og G-TCXC er ex. Thomas Cook-maskiner, uten lower deck lavatory og med config 319 seter.

2008 modeller ser jeg, eiet av ACG og ex-Avianca i sin tid

Men er dette for erstatting, ekspansjon eller for å gjøre opplegget mer robust, etterhvert som et par av flyene bare har såvidt bedre regularitet enn Norwegian sine 787 maskiner....
 
Re: SunClass Airlines - Statustråd

2008 modeller ser jeg, eiet av ACG og ex-Avianca i sin tid

Men er dette for erstatting, ekspansjon eller for å gjøre opplegget mer robust, etterhvert som et par av flyene bare har såvidt bedre regularitet enn Norwegian sine 787 maskiner....

——
Dette er mest for å kunne kjøre vinterprogrammet fornuftig. Ekspansjon eller erstatning? En mellomting muligens.
Nå vil jeg tillegge at mens de snart 20 år gamle A330’ene har vært noen riktige money-makers opp gjennom alle år, kan man vel knapt si det samme om de nesten nye 787’ene til Norwegian. Nå begynner alderen å merkes. Men de er seiglivede. De kommer nok til å være blant oss en stund til.
 
Re: SunClass Airlines - Statustråd

——
Dette er mest for å kunne kjøre vinterprogrammet fornuftig.

Er disse satt opp på noen faste slynger eller ruter? Tidligere vinterprogram har vel bare benyttet seg av 1 eller 2 (?) A330-200 maskiner?
 
Re: SunClass Airlines - Statustråd

Ser uansett OY-VKH fortsatt er stuck i MAN. Så er denne ute, og derfor trengs flere fly?
 
Re: SunClass Airlines - Statustråd

Ser uansett OY-VKH fortsatt er stuck i MAN. Så er denne ute, og derfor trengs flere fly?

——
Ja, det brenner et blått lys for gamle VKH i MAN. Utfallet er ikke gitt, men det er ikke utført arbeid på den siden konkursen 23.9.
Om de to engelske kommer på OY-registrering, tviler jeg på. De kommer for å hjelpe vinterprogrammet, der man nå har 3 A330-200 og 2 A330-300. I tillegg kommer 8 A321.
 
Re: SunClass Airlines - Statustråd

G-TCXB er i dag satt opp til å fly DK2502 for Sunclass Airlines, men er litt usikker på om den rekker å bli klar - står fortsatt på Newquay/Cornwall. Flyvningene er enn så lenge 5 timer forsinket.

Ellers ser det ut som Evelop kommer til helgen å operere noen flyvninger med Airbus A330-300.
 
Re: SunClass Airlines - Statustråd

G-TCXB er i dag satt opp til å fly DK2502 for Sunclass Airlines, men er litt usikker på om den rekker å bli klar - står fortsatt på Newquay/Cornwall. Flyvningene er enn så lenge 5 timer forsinket.

Er den da overført til SunClass sitt AOC, og vil det få ny registrering?
 
Re: SunClass Airlines - Statustråd

Fra neste uke er både G-TCXB og G-TCXC regnet med i programmet da Sunclass Airlines øker flyvningene til Karibien og Asia.
Men begge ser ut til å stå godt plantet på bakken på NQY, så vil to at Evelop Airlines og Privilege Style får fortsette et par dager til...
 
Back
Top