Sunclass Airlines - Statustråd

Re: SunClass Airlines - Statustråd

På OSL akkurat nå ....

bf144d9b42567b06074ecdbbef169823.jpg

Ulækkert navn, men smukt de beholder det flotte Livery :-)

De har vel ikke sagt noe om livery fremover, og det er ikke akkurat noe de rekker bytte på noen få dager. Ei, heller presentere det, hvis det skal gjøres en grundig jobb med, og ikke bare er noe Stordalen skal lage i MS Paint.

Jeg blir veldig overrasket hvis de beholder Thomas Cook liveryet fremover, også får man se hvilken logo de lander på

De har vel ikke sagt noe om livery fremover, og det er ikke akkurat noe de rekker bytte på noen få dager. Ei, heller presentere det, hvis det skal gjøres en grundig jobb med, og ikke bare er noe Stordalen skal lage i MS Paint.

Jeg blir veldig overrasket hvis de beholder Thomas Cook liveryet fremover, også får man se hvilken logo de lander på

Det gule hjerte er Spies kendetegn og har ALTID været Spies kendetegn, det er blot Thomas Cook da dde opkøbte Spies for mange år siden der kunne lide hjertet så meget at de overtog det til moderkoncernen, så i realiteten er Livery og hjerte Spies ejendom :-P.

Kan ikke se det nevnt, men det formelle navnet på morselskapet blir da Nordic Travel Leisure Group AB

De har vel ikke sagt noe om livery fremover, og det er ikke akkurat noe de rekker bytte på noen få dager.

Står i mail jeg fikk fra dem i går i forbindelse med en reise til Las Palmas i februar at logoen forblir den samme. Er jo ikke lenge siden de malte om flyene, og de vil vel gjerne beholde Ving-merkenavnet/logoen, og få overgangen fra Thomas Cook til å bli minst mulig. Men hva vet jeg - navn og logoer har jo nesten vært i kontinuerlig endring siden 1990-tallet.

Det gule hjerte er Spies kendetegn og har ALTID været Spies kendetegn, det er blot Thomas Cook da dde opkøbte Spies for mange år siden der kunne lide hjertet så meget at de overtog det til moderkoncernen, så i realiteten er Livery og hjerte Spies ejendom :-P.

Da er jo spørsmålet hvordan eierskapet er regulert rent juridisk. Fosun har kjøpt opp rettighetene til navnet Thomas Cook og kan jo hende de mener at hjertet inngår i dette...

Sent from my iPhone using Tapatalk

Privilege Style EC-MUA (777-200ER) er nå i tjeneste for Sunclass. Første rute ble ARN-TFS nå i morges.

Hvor lenge skal den fly for dem?

Ulækkert navn, men smukt de beholder det flotte Livery :-)

Ja jeg er helt enig! SUNCLASS AIRLINES?!! Det hverken klinger i ørene eller sitter hos meg. Det navnet oppleves som dårlig konstruert og hastverks arbeids...antagelig noe Stordalen bare gulpet opp på vei ut døra fra et møte med daværende Thomas Cook.

SUNWING hadde vært mer treffende på (tidligere)Thomas Cook Scandiavia. Eller ettersom det navnet allerede er tatt av et selskap i Canada, kunne et alternativ være;
SUNWING Airlines Scandinavia.

Bra navn og begrepet er allerede innarbeidet i Ving! Stordalen; do you hear me?

https://www.sunwing.ca/pages/en/sunwing-airlines

Jeg ser endel meldinger/medier referer til at de har 5 langdistanse fly, 2 A332 og 3 A333, men dette er vel feil, da det vel er snakk om bare 1 A332?

Ellers har de jo da beholdt OY-VKC og OY-VKD, som er de 2 gamle A321 maskinene uten winglets og som passerer 17 år nå i vinter. Samt da 5 av de nyere A321 maskinene med winglets og som er alle rundt 5 år

Hva skjer med -VKH? Skal den tilbake til DK eller er den borte for godt?

Hva skjer med -VKH? Skal den tilbake til DK eller er den borte for godt?
———
Godt spørsmål. VKH er eid av eget selskap, «Nordic Leisure Travel Group» (tidligere TCNE), men står fortsatt til en omfattende check i MAN. Det er fortsatt uklart om hva som skjer videre med den. Den er høyst savnet, da vinterprogrammet legger opp til 3 A330-300 og 2 A330-200.
Det jobbes med erstatningsløsninger, og en reell mulighet er 4 A330-300 og at man klarer seg med kun en -200 (VKF).
Disse A330’ene begynner å trekke på årene, men har vist seg å være ekstremt pålitelige, med en svært god record. Riktige money makers. Men noen av individene nærmer seg 100.000 timer i luften, og nye løsninger kommer nok etter hvert.

Tally-Ho

Leser på finansavisen at Ving skal ha solgt 30% flere reiser i helgen. Stordalen effekten som slår til?

Leser på finansavisen at Ving skal ha solgt 30% flere reiser i helgen. Stordalen effekten som slår til?

Tipper det er mange som har sittet på gjerde og ventet til situasjonen ble avklart.

Jeg hadde iallefall ikke booket noen reise med Ving før nye eiere var på plass.

Tipper det er mange som har sittet på gjerde og ventet til situasjonen ble avklart.

Jeg hadde iallefall ikke booket noen reise med Ving før nye eiere var på plass.

Samtidig har Ving og formidleren som Finn.no meldt om tilnærmet normalt salg hos Ving under konkursen

Om DK vill skaffa nya longhaul maskiner för att ersätta nuvarande snart 20 år gamla A330 flotta inom några år..gissar jag att nya A330-900NEO borde passa bra.
A339 bör klara HKT-ARN/CPH/OSL non-stop med +400 pax.

Back