• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Struggling A340...

Tror nok rotasjonsfarten var beregnet til noen knop lavere enn den egentlig burde være der.

For øvrig er MD-11 den fineste maskinen innenfor Heavy-kategorien som noensinne er laget. :)
 
Men det skal vel ikke la seg gjøre å beregne for lav VR i en fransk buss? Hvor er Stein Kaptein her??
 
Tror nok rotasjonsfarten var beregnet til noen knop lavere enn den egentlig burde være der.

For øvrig er MD-11 den fineste maskinen innenfor Heavy-kategorien som noensinne er laget. :)

Couldnt be more agree:) I 2005 fløy jeg RG MD11 CDG-AMS og på den andre rullebanen tok AF av samtidig med sin A340 som vi tok av. A340'en ble "parkert":D Artig opplevelse. MD'en var lett i ræva da den skulle bare det korte hoppet opp til AMS but still...
 
Jeg har vært i ZRH noen ganger og sett disse A345 på takeoffs, Samtlige har rotert like dramatisk :colgate:
 
Back
Top