Streikevarsel fra Avinor

har en liten mistanke om at streiken blir over så fort OSL-ansatte blir tatt ut jeg da :)

Det er vel en grunn til at OSL ikke er rammet i noen særlig grad, gjelder visst IT-avd. og ID-kontoret i hovedsak så langt. Fra den tyvende blir det visstnok aktuelt å ta ut informasjonsdisken på ankomst...

Eneste som kan bli et problem er denne varslete sneen i morgen.... Brøytemannskapet er visst delvis tatt ut i streik............................

Eneste som kan bli et problem er denne varslete sneen i morgen.... Brøytemannskapet er visst delvis tatt ut i streik............................

Tviler på at det blir så ille at det må brøytes, men litt de-icing må kanskje til.

Hvordan er det der oppe i morgen? Roligere enn vanlig (antall flybevegelser) siden det er 17. mai og lørdag på en og samme dag?

noen som vet om SAS og NAS flytter operasjoner til TRF og/eller RYG om OSL tas ut i streik? Skal til STO tidlig, tidlig onsdag morgen, og er redd for å bli stuck der borte.... Et alternativ er selvsagt hjemreise via CPH til TRF

Jeg vil anta at SAS er forsiktige med å gjøre noe som kan oppfattes som streikebryteri.

Tviler på at det blir så ille at det må brøytes, men litt de-icing må kanskje til.

Hvordan er det der oppe i morgen? Roligere enn vanlig (antall flybevegelser) siden det er 17. mai og lørdag på en og samme dag?

Uten å ha sjekket, så er det sikkert mindre enn normalt, selv til lørdag og være, på innland - men de "store internasjonale" går vel sin vante gang - KL, AF, TP, LH etc. Om de har like mange pax som vanlig spørs vel.

folk gir blanke i om det er 17mai, 25des, 31des whatever.. de reiser på de flyene som går uansett

CHARTER!!

Hver eneste helg jeg har jobbet i det siste har jeg møtt folk gående TIL parkeringshuset litt over fire.... om natten...

Et raskt skråblikk på osl.no så ser det ut som ca. 25% av innlandstrafikken er innstillt i morgen pga streiken.

Og ja, utlandstrafikken er vel ikke særlig berørt av 17. mai som det sies, men synes å huske fra tidligere år at det ikke akkurat er fullt trøkk i lufta innenlands.

Ser ut som DY ikke flyr til VNO 18:50 imorgen, men ellers ser det ganske så likt ut en vanlig Lørdag.

DY sender sine utenlandsfly til og fra bergen til oss på SVG. Det var den frihelgen.

Jeg skal til New York til uka, og begynner reisen med TRD - OSL - LHR på onsdag, før jeg setter snuten over dammen derfra på tirsdag.
Ble litt smånervøs når jeg hørte om opptrapping på tirsdag, og lurte derfor på hvordan jeg skulle kunne komme rundt dette. Det endte med at jeg kjøpte en fullpris TRD - CPH - LHR fullpris på onsdag for sikkerhets skyld, slik at jeg kan benytte den dresom det hardner til. Håper jeg slipper å bruke den. Hvis det er slik som det beskrives høyere i posten her, at det kun er mer perifere stillinger som tas ut på OSL, vil det vel humpe og gå der allikevel!?

:-) VC-10

http://www.boarding.no/art.asp?id=31508

Streiken blant de flyplassansatte opptrappes. Søndag stenges Kristiansund-Kvernberget og tirsdag må også Stavanger lufthavn Sola og fem andre lufthavner trolig stenges. Flere ansatte ved Oslo-Gardermoen vil også gå ut i streik neste uke.

Da kan det se ut som det kan gå mot ufrivillig(e) fridag(er) for meg og sikkert LN-RRA og andre på SVG.

Jeg tror at hvis Stavanger/Sola stenger og at det igjen medfører at helikoptertrafikken til og fra installasjonene i Nordsjøen stopper som igjen kan medføre at ojleproduksjonen stopper opp så blir tvungen lønnsnemd tatt i bruk.

Men noen timer skal det streikes først.

Mitt tip er tvungen lønnsnemd sent mandag kveld eller tidlig tirsdag.

HEY! Her har vi konkurranse dere!

Når tar regjeringen i bruk tvungen lønnsnemd i konflikten mellom Avinor og de lufthavnansatte?

Hilsen
FK27
Friendship Forever.

Last edited:
Hva er det egentlig denne streiken hander om?
Hva er kravene fra de LO-ansatte Avinoransatte som Avinor ikke ønsker å imøtekomme?

Når tar regjeringen i bruk tvungen lønnsnemd i konflikten mellom Avinor og de lufthavnansatte?

Å ramme oljeproduksjonen har vel tidligere vist seg å få det til å rykke i "viktige samfunnsinteresser"-foten til de fleste regjeringer, helt uavhengig av partifarge. Å ta ut først Kvernberget og så Sola (sammen med noen mindre lufthavner) lukter veldig av å ramme oljetrafikken.

Mitt tips er at et par dager med streik på Kvernberget er nok til å vise at oljeproduksjonen blir rammet av streiken, men at Sola må tas ut før det blir for mye. Skal jeg gjette på noe, så sier jeg tvungen lønnsnemd tirsdag kveld, for å hindre opptrapping som tar ut Sola.

Da kan det se ut som det kan gå mot ufrivillig(e) fridag(er) for meg og sikkert LN-RRA og andre på SVG.

Ser lik ut ja Vede, men tror ikke det blir langvarig.
Hele sørlandet og store deler av vestlandet blir berørt, og ikke minst de stakkars sjeler som er der ute i havet.

Blir vel tvungen lønnsnemd ganske raskt.

Hva er det egentlig denne streiken hander om?
Hva er kravene fra de LO-ansatte Avinoransatte som Avinor ikke ønsker å imøtekomme?

Dette har ikke jeg heller fått klart for meg. Og Molde er tatt ut, de er kommunale og ikke Avinor, men er brann/reddning ansatt i Avinor?

Å ta ut både Sola og Flesland virker tullete, blir å be om tvungen lønnsnemd. Eller de kunne feks åpnet Flesland igjen og stengt Sola.. Byttet på litt .

Last edited:
Back