Streik i BNN?!

Litt spesielt at LFF går ut offentlig med slik feilinformasjon som dette :

"Nysgjerrig

Publisert mandag 18. mars 2013 11:29 | | | Treff: 540
I Brønnøysund (BNN) streiker personalet for å få revidert

sin tariffavtale. Samtlige er organisert i LFF.

Arbeidsgiveren ”låner” ansatte hos Widerøe og setter

disse til å utføre streikerammet arbeid.

Vil du vite hvem dette er?

Send i så fall en mail til kontakt@luftfarten.no"

http://www.luftfarten.no/index.php/arkiv/eldre-nyheter/304-nysgjerrig

All den tid Widerøe bekrefter at det henger helt annerledes sammen:

"Avviser streikebryteri
Silje Brandvoll i Widerøe er uenig. Hun sier at Widerøe er uskyldig tredjepart i konflikten, og at de ansatte dermed ikke er streikebrytere.

– Vi har midlertidig kansellert kontrakten med de streikende arbeidsgiver Air Service, og har full anledning til selv gå inn å gjøre jobben de vanligvis gjør. Air Service tjener ikke noe penger på det. De er rammet av streiken, sier Brandvoll."

Huff sånn går det når man har noen i førersetet som ikke vet når man skal slutte å bruse med fjæra for sitt eget beste.

Trist å se på.

På bildet ser du en vogn koblet til flyet som er merket med Widerøe. Hvis bildet er fra Brønnøysund som overskriften antyder.

http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Wideroe_Dash_8_in_Bronnoysund.jpg

Joda, men det står da vitterlig Norwegian på noe av materiellet til Rfly på f.eks. TRD også.

Grunnen til at jeg spurte er at hvis WF sender egne folk til BNN, som også bruker WFs eget materiell, så er det neppe streikebryteri. Bruker WFs folk Air Service sitt materiell kan det nok tolkes annetledes.

Originally Posted by LCH:
Grunnen til at jeg spurte er at hvis WF sender egne folk til BNN, som også bruker WFs eget materiell, så er det neppe streikebryteri. Bruker WFs folk Air Service sitt materiell kan det nok tolkes annetledes.

Alt Standardutstyr som behøves for handling er Widerøes eiendom!

Last edited by a moderator:
Litt på siden kanskje, men hvor på kortbanenettet bruker WF ekstern handling? Hadde for meg at de stort sett drev dette selv.

Egenhandling i Hammerfest, Lakselv, Andenes, Stokmarknes, Leknes, Mo i Rana, Sandan og Torp. Det tror jeg skulle være det hele.

Vidar

I dag skal partene til mekling etter å ha streiket ca. 1 måned. Dersom det blir enighet avsluttes streiken. Hvis partene ikke er "møre" nok etter en måneds streik taes Vardø og Vadsø ut i streik.

Vidar

Back