Beklager, her har språkforvirringen min (3 språk i dagligdags bruk) antakeligvis ført til både fornorsking og omskrivning. Det tyske begrepet «intrinsisch» som for meg betyr sånn ca «inneboende egenskap» var i tankene i det jeg omskrev ordet. Ser vi har det samme på norsk;
https://naob.no/ordbok/intrinsisk «iboende egenskap».
Tenker det allikevel er mulig å svare på hva som er å klage på ifht cabin crew over 30år, både med og uten forståelse for at jeg forsøkte å understreke at man var interessert i hvilke iboende egenskap (i negativ forstand) man har som 30år + menneske vs et studerende «ungt» menneske.
Og for å gi en honnør til tematikken, som vanlig er jeg fan av å gi mennesker som arbeider utenfor normal arbeidstid (unormal døgnrytme) med varierende arbeidstid, som bærer andre menneskers liv i deres håndverk, lønna de fortjener. De skal være motiverte, trygge, opplagte og sikre i sin jobb. Uansett om det er sykepleiere, legevakt-ansatte, flyteknikere, navigasjonsoffiserer på passasjerskip eller hjemmehjelp. Kommentarfeltene er avskyelige og lite interessert i empati eller sikkerhetsånd.