Strålende fredag fra Hirroshima

Futura

ScanFlyer Gold
Strålende fredag fra Hirroshima

God morgen fra Shinkansen på vei mot Hiroshima. Litt skyet men ellers fint vær i dag. Vi var tidlig oppe og tok taxi direkte til Shinkansen stasjonen, for å få noe ut av dagen i Hirroshima.
I går kåla vi fært, jeg kan jo ikke navn på alle stasjoner og byer og hvor de ligger, så først et tog som bare gikk til Osaka, der vi byttet til et annet som gikk til Hakata. Så av i Kobe. Vi bodde rett ved Kobe stasjon, så da måtte vi ta toget fra Shin-kobe st til hoved togstasjonen, men heller ikke det var kobe stasjon. Så tok vi taxi derfra til hotellet ved Kobe stasjon. Heldig vis er det bare en hoved togstasjon i Hiroshima (tror jeg) og også der bor vi nær toget. Vi ankom hotellet 14.40 og innsjekk startet ikke før 15.00 så da satte vi igjen bagasjen i resepsjonen og gikk en tur langs kaia. Kona hadde mistet lesebrillene, så vi har sett etter nye. Etter å ha prøvd mange butikker og en optiker som skulle ha 700kr for noe som koster 38kr på biltema fant vi til slutt en butikk som hadde til 30kr per par. Vi dro på rommet, men gadd ikke å gå ut for å spise så ble en baugete som var tenkt til frokost i dag i stede. fikk slappet av med en del skjermtid. Jeg gurglet Hakata for å finne ut hvor det er. Det er et annet navn på Fukuoka, som er der vi skal tilbringe siste natten, om 1 natt. Før vi flyr til Shanghai søndag morgen
Ha en be-strålende dag uansett hvor i verden du er.

Re: Strålende fredag fra Hirroshima

Glad fredag fra Ris. Nyter dagens første kopp kaffe - selv om jeg frivillig har satt meg litt på avvenning - så da drikker jeg 3-4 kopper om dagen og ikke 8-9 før lunsj som tidligere… Uten at det har vært planlagt har det også blitt 5 dager uten alkohol…så lenge tror jeg nesten ikke det har gått mellom glassene på en 10-15 års tid. Nok helseprat…i dag blir det både kaffe og danske wienerbrød i første møte klokken 07:00 og pizza og rødvin i kveld. Njuta!

Morn fra Tønsberg stasjon. Snart RE11 til Elvebyen, og der vanker det frokost på en av disse jordbær-sjappene til Stordalen

God morgen fra hjemme. Litt kontorering herfra før jeg drar mot kontoret og styrketrening før resten av arbeidsdagen.

Noen med forslag til 50-årsgave i et avslappet 50-årsmarkering (han skal ha en større fest til sommern). Hanner glad i konjakk, er Jon Bertelsen fortsatt bra?

Mornings fra Hvalstad og hjemmekontoret. Pizza her og, så får jeg se om det blir øl eller vin til. Men først skal det kjøres til både en 6 årskontroll og hockeytrening. Ha en fin dag.

God morgen fra kontoret. Herlig overskrift på tråden by the way :wow:
Dagen startet utmerket med amerikanske pannekaker og litt sjokerte barn da far skal prøve seg på semi-casual Friday. I går ble hus i Florida booket og denne gangen med båt - så reidefeberen er rett og slett brutal.

God morgen fra hjemmekontoret. Her er vi i gang med Teams-møte nr tre. Straks er det tre timer med «HMS for ledere»… @Futura; regner med dere tar turen innom Hiroshima Peace Memorial Park. Sterke saker. Ellers kan det bli en interessant kveld da vi skal være barnevakt for en relativt aktiv sjuåring frem til lunsj i morgen[emoji846]
Ha en strålende fredda!

09310fc6cf3e8cc72893a6e0d211b122.jpg

God dag fra havet.

Nattevakt og våken nå kl 11. Det er ikke bra.
Må få noen timer til før det er taco i 18-tiden og ny nattevakt. Ellers, blir det en god helg (trur eg)

God helg

FQTV

God fredag fra Istanbul. Jeg hadde helt glemt disse my friend, excuse me osv , fy flate så plagsomt. Som oftest er det en scam involvert eller så skal de selge noe juggel. Ja også de som skal ha deg inn i SIN taxi til et taximeter som har "tekniske" problemer. . Men det er sånn det er, de aller fleste tyrkere er jo hyggelige..Tyrkiske liraen er jo hyggelig priset iallefall og jeg savnet det å drikke tyrkisk çay. Hotellprisene er også hyggelige relativt sett og selv midt på Taksim får man greie hotell til under 1000 pr natt. Og bussen fra flyplassen fungerte kjempefett går 100 meter fra hotellet. Men viktig å beregne god tid, trafikken er til tider sinnsyk. Det var til og med en brusautomat ombord på den bussen. Første gang jeg har sett det men er vel greit om man trenger litt å drikke på, kan jo være høvelig varmt om sommeren her.

Det som ikke er såå hyggelig priset er jo øl. Muslimske land har jo en tendens til å ha høye skatter og avgifter på alkohol og det har vel bare blitt mer av det under Erdoan.

Sent from my SM-S921B using Tapatalk

Last edited:

God dag fra Kongsberg. Formen har ikke vært på topp de siste dagene. Heldigvis ikke feber,men jeg tror tiden er inne for å kontakte sykehuset nå og høre litt hva de tenker.

Det var til og med en brusautomat ombord på den bussen. Første gang jeg har sett det men er vel greit om man trenger litt å drikke på, kan jo være høvelig varmt om sommeren her.

I gamle dager var det salg av brus på Time ekspressen mellom Notodden og Oslo. Riktignok ikke automat, men det var et kjølerom hvor brusen holdt seg kald og som sjåføren solgte fra

God dag fra kontoret på Forus. Taco i kantina, det er alltid en god start på helgen.

Jeg har sett overskrifter om at inflasjonen er i ferd med å avta, men listen jeg har fått over prisjusteringer gjør meg litt skeptisk til den påstanden... Nuvel, noen har sikkert bedre oversikt over slikt enn meg...

Hu og hei.. 2025 bare gir og gir .. Droppet Tacoma’en av på biloppretter’n i går og fikk en Mazda Suv hos Enterprise på forsikringsselskapets regning. Ålreit, men ikke mer.

Så ved lunchtider gikk strømmen. Fikk etterhvert fyrt opp den nye generatoroppsettet, og det funket faktisk strålende. Kun komfyr og husvarme som ikke kan kobles til, men peisen ga oss plenty varme so no problem. Strømmen kom da ikke tilbake før ved åttetiden. Nettet funket og jeg fikk faktisk jobbet litt.

Håper på en mindre ‘interessant’ dag i dag ..

God dag fra Forus II,
Da er det pinadø fredag igjen. Fin lunsj med kolleger her i dag , til en forandring med rikelig med kaker etterpå(Helsekost).
Mildt er det blitt her over i sørvest , kanske jeg kan begynne på våronna i hagen i helgen mon tro?
I morgen går dagen med på Flymuseet med gjengen der.
God helg.

Back