Største turistfelle?

Herlov

ScanFlyer Gold
Største turistfelle?

Inspirert av Hypern sin tråd om "Kjedeligste reisemål?" ... Hva er den største turistfella du har vært i? Da tenker jeg ikke på fornøyelsesparker ala Disneyland, etc.

Darling Harbour i Sydney kommer nok på topp på min liste enn så lenge.

Re: Største turistfelle?

Puerto Banus er definitivt høyt på listen. Forsoffen "eleganse" for hasbeenwannabes med russiske overtoner....

Vaci Utca i Budapest uten tvil, unngå den gata for alt det er verdt. Bare kort gangavstand vekk fra denne gata koster mat og øl halv pris av hva det koster på denne gata.

La Rambla kan vel sies være en skikkelig felle. Er det annet enn turister, lommetyver, selgere av falske varer og gjøglere der?

La Rambla kan vel sies være en skikkelig felle. Er det annet enn turister, lommetyver, selgere av falske varer og gjøglere der?

Både og; 100 meter inn i enkelte bakgater og du er tilbake til mye av det ekte Barcelona.

Kunne vel nesten slengt med Karl Johans gate her i Oslo, men jeg skal la det være (for å ikke provsere meg selv eller andre Osloborgere)

Det er ihvertfall ikke noen stor turistfelle vil jeg påstå.

Det er mange steder som fint kan unngaas. Restauranter paa Champs Elysees i Paris kan vaere riktig gode turistfeller, men gaten ellers er svaert vakker. Enig i at det er endel turistfeller paa Karl Johan og Fisketorget i Bergen boer med paa listen. Fascinasjonen for Times Square har jeg heller aldri forstaatt, men mange av restaurantene gnir seg nok i hendene der.

Vaci Utca i Budapest uten tvil, unngå den gata for alt det er verdt. Bare kort gangavstand vekk fra denne gata koster mat og øl halv pris av hva det koster på denne gata.

Hah! Ja, spiste der dessverre to ganger, da jeg ikke hadde satt meg inn i byen så mye. Kanskje litt upassende å si det, gitt historien, men Robben Island-turen i fjor hadde jeg visse forventninger til - men turen var dårlig lagt opp. Selvsagt interessant nok, men ga ikke det helt store inntrykket. Men så har man vært der.

Times Square.

Mange veier inn, men vrient å komme seg ut. Ingenting spesielt å se eller gjøre. Per definisjon en turistfelle. Styr unna!

Spansketrappene, Coloseum, Trevifontenen (Fontana di Trevi) generelt hele Roma ;) har aldri vært i en by der jeg føler det har vært flere turister.

The Peak / Peak Tram Hong Kong er en skikkelig turistfelle, men en skikkelig imponerende en.

Kan også legge til Pearl TV Tower i Shanghai, uten tvil en av de verre turistfellene der ute, men det er tøft å gå utendørs over 200 meter rett ned på gata.

Puerto Banus er definitivt høyt på listen. Forsoffen "eleganse" for hasbeenwannabes med russiske overtoner....

Ha ha ha, dimling. Jeg skal dit i påsken. :) Men forsoffen "eleganse" synes jeg passet bra. Et nokså kitch sted.

For min egen del så vil jeg nok si Avenue of the stars (eller hva den heter) i Hollywood. Makan til skuffelse tror jeg aldri jeg har opplevd. En helt forferdelig plass.

Når det gjelder innlandsturisme er uten tvil Sir Winston nederst i Karl Johans gate i Oslo en magnet på Tove-Laila og gutta med Scania-jakker hehe.

London sin Oxford Street og utenfor London eye er det en del tiggere etc...

Back