Storsatsning fra Skyways, bl.a. ARN-TRD/BGO/SVG

Jens W

ScanFlyer Crusty
Pressemelding:

Skyways storsatsar i Skandinavien och norra Europa med 6 nya destinationer!
Skyways kommer att öka antalet flyglinjer med 50 % från och med slutet av mars månad då man startar upp 6 nya destinationer. Destinationerna är Bryssel, Berlin, Stavanger, Bergen, Trondheim och Sundsvall. Senast den 10 februari kommer alla sträckor att vara bokningsbara på www.skyways.se eller via din resebyrå.
Skyways satsar på Norge
Från och med den 28 mars storsatsar Skyways på Norge med 3 avgångar per dag på sträckan Arlanda – Bergen, 2 avgångar per dag på sträckan Arlanda – Stavanger och 1 avgång per dag på sträckan Arlanda – Trondheim. Dessa linjer kommer att trafikeras av flygplansmodellen Embraer 145 som är en jetmaskin med 50 säten.

Skyways satsar på Jönköping
Från Jönköping kommer man från och med måndagen den 28 mars att kunna flyga till Berlin och Bryssel.Sträckan Jönköping – Bryssel trafikeras morgon och kväll medan Jönköping – Berlin kommer att ha en förmiddagsavgång per dag. Även dessa linjer kommer att trafikeras med en Embraer 145.
I Jönköping utökar man även med ytterligare en Fokker 50 med plats för 50 passagerare då man sätter in en extra morgonavgång på sträckan Jönköping - Arlanda. Avgång från Jönköping blir 07.30 med ankomst Arlanda 08.25.

Skyways satsar på Sundsvall Härnösand Airport
Från och med måndagen den 28 mars återvänder Skyways till Sundsvall, denna gång på sträckan Stockholm Arlanda - Sundsvall Härnösand Airport. Inledningsvis kommer Skyways att trafikera sträckan med en Fokker 50 med plats för 50 passagerare med två rundturer måndag till fredag. Avgång från Arlanda kommer att vara 08.45 och 15.15 samt från Sundsvall Härnösand 10.05 och 16.35.

Skyways satsar i Halmstad
I Halmstad satsar vi på jettrafik och utökar med ytterligare en morgonavgång på sträckan Halmstad-Arlanda. Den extra avgången kommer att trafikeras med en Embraer 145 med plats för 50 passagerare. Den utökade tidtabellen innebär även en morgonavgång till Arlanda 07.20 med ankomst Arlanda 08.20.

Får vel ta en tur til hjemlandet da :)

Last edited:
Jeg har tatt feil før, men stiller meg litt tvilende på hvor vellykket dette kommer til å være. Virker som om Skyways skal ta opp arven fra City Airlines og forsøker seg på en voldsom ekspanson for så å falle sammen. Så nyt det mens man kan...

Bra!

...men kun en tur/retur daglig på ARN-TRD? Det burde vært 2 daglige med morgen og ettermiddag/kvelsavgang hver vei. :)
WF flydde jo 50 seters Q300 2 eller var det 3 daglige TRD-ARN med bra resultat. De måtte trekke seg grunnet mangel på fly. -Var det ikke?

Last edited:
Jeg har tatt feil før, men stiller meg litt tvilende på hvor vellykket dette kommer til å være. Virker som om Skyways skal ta opp arven fra City Airlines og forsøker seg på en voldsom ekspanson for så å falle sammen. Så nyt det mens man kan...

Arven fra? Lever ikke City Airline i beste velgående og med et ganske så bra rutenett ut fra GOT? (Hjemmesiden tyder i allefall på det)

Arven fra? Lever ikke City Airline i beste velgående og med et ganske så bra rutenett ut fra GOT? (Hjemmesiden tyder i allefall på det)

De levde nå i beste velgående rett fø jul med god trafikk i Gøteborg :)

Jag känner mig väldigt "scheptisk" till Skyways satsning just nu. Som Someone säger, City klarade inte detta* med betydligt mer kapital i ryggen och jag tror nog att JZ snart går samma väg. Det kan dock ha med att göra att jag är skeptisk till bolaget som helhet just nu.

--------------
*Fotnot: City Airline hade storslagna planer på mini-hubs runt om i Sverige 2010.

Joda, men i forhold til det opprinneline planene deres er tingene endel redusert i ettertid

Er dette i samarbeid, eller konkurranse med SAS? 3 daglige til Bergen virker voldsomt, ettersom SAS sin ene avgang ikke akkurat er full, og Norwegian vel er i ferd med å legge ned sin rute (mener jeg å ha lest en plass).

Bra!

...men kun en tur/retur daglig på ARN-TRD? Det burde vært 2 daglige med morgen og ettermiddag/kvelsavgang hver vei. :)
WF flydde jo 50 seters Q300 2 eller var det 3 daglige TRD-ARN med bra resultat. De måtte trekke seg grunnet mangel på fly. -Var det ikke?
3 på ukedagene, var vel noe redusert i helgene?
Da Widerøe trakk seg så sa man at ruten gikk med overskudd isolert sett, men med dårlig flåteutnyttelse.

Joda, men i forhold til det opprinneline planene deres er tingene endel redusert i ettertid
Da er jeg med!

Synes det er spennende satsning jeg. Gode muligheter for å få nytt flyselskap og flytype i samlingen. Men jeg forstår skepsisen blant forumistene også. Men tror det er mange siddiser som hadde satt pris på en direkte-rute til Stockholm.

For øvrig ser det ikke ut som de nye flyvningene er lagt inn i booking-systemet til Skyways enda.

Fint at det kommer nye flyruter til TRD/BGO/SVG. Ihvertfall de to siste stedene trenger flere flyruter.

Skyways hadde byttet om informasjonen om avgangene til hhv Berling og Brussel og kom med en oppdatert pressemelding. Første post er oppdatert.

Al held og lykke til Skyways med denne satsning - men personlig har jeg dog lille tro på Skyways i øjeblikket. De virker til at være i en mindre krise og famler efter en lønsom strategi - jeg tror ikke dette er vejen, men vi får se.

Kul satsning - måtte det gå bra!

Er det noe hold i ryktene om at NAS skal legge ned ARN-BGO? Hvis ikke, blir det jo en vanvittig (og usunn) konkurranse på ARN-BGO med SAS, NAS, Finnair og Skyways.

Stavanger og Trondheim har jeg mer tro på.

Al held og lykke til Skyways med denne satsning - men personlig har jeg dog lille tro på Skyways i øjeblikket. De virker til at være i en mindre krise og famler efter en lønsom strategi - jeg tror ikke dette er vejen, men vi får se.

Enig i den analaysen. Bolaget har gradvis förlorat i styrka under ett antal år. Tveksamt om den här satsningen kan få Skyways på rätt köl inför framtiden.

Bergen har 30 direkteruter, SVG har 23 og TRD har 16.(-charter) Så det er vel TRD som trenger en direkterute mest. :)

Back