• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

flygBRA starter Stockholm BMA - Kristianstad

Trdfly

Moderator
Medlem
BRA börjar den
28 augusti flyga från
Kristianstad (Skåne)
till Stockholm/Bromma.

Från Kristianstad blir
det två avgångar tisdag
till torsdag samt en
avgång på måndagar.

Från Bromma blir det
två avgångar tisdag till
torsdag samt en avgång
på måndagar, fredagar
och söndagar.

Linjen kommer att
trafikeras via Växjö
(Småland) med ATR-72-
600 (72 passagerare).
Kilde: www.svenskaflygbolag.com

Den 28 augusti återstartar BRA flyglinjen mellan Kristianstad och Stockholm Bromma. Den nya linjen kommer att trafikeras med två dagliga avgångar varje vardag i båda riktningarna med ett kort stopp i Växjö, samt söndag eftermiddag från Stockholm Bromma till Kristianstad.

Den nya linjen flygs med en mellanlandning i Växjö och total flygtid från Kristianstad till Bromma blir 1 timme och 40 min.
https://press.flygbra.se/posts/pressreleases/bra-aterstartar-flyglinje-mellan-kristianstad
 
Noen grunn til at det skal gå bedre med dem enn Skåneflyg her?

I det her tilfælde, har jeg personligt lidt større tiltro til BRA kan skabe noget succes.

BRA flyver tilbyder jo reelt transfermuligheder ud af Bromma. Dog med et begrænset parti af internationale ruter.
 
Linjeflyg flög den på samma sätt, dock i en helt annan epok men kan vara klokt att slinga den tillsammans med en annan flygplats som inte kan stå för trafiken ensamt. Om inte detta går är det nog slut för KID.
 
Back
Top