Stormøte 17 desember

Re: Stormøte 17 desember

SGS solgte sjela si da de tok over BU handling for noen 6 år siden....
Jeg synes det er rart det har tatt så lang tid som 6 år før denne diskusjonen har kommet opp i styret.

2007-12-17

Board of SAS AB postpones decision on SGS, STS and Spirit

The Board of SAS AB, following a recommendation from Group management, has decided to postpone processing the future structure of SAS Ground Services (SGS), SAS Technical Services (STS) and Spirit (terminal management within SAS Cargo). These structural issues were on the agenda for today's Board meeting, but it was decided to carry them to the next Board meeting on February 5th to leave more time to analyze the different alternatives.

"There exists disagreement between the management and the trade unions, especially regarding SGS, on the future structure. Although we have worked together on this continuously for four months and elucidated the issues from many sides, the control group has not succeeded in determining a joint recommendation. These are important issues that affect many employees in functions that are significant in enabling us to maintain our promise to customers. Accordingly, Group management found it best that the Board delay its decision to allow more time for analysis," says Mats Jansson, President and CEO of SAS.

"The Board finds it wise to follow the recommendation of Group management to take some more time to analyze various structural alternatives for SGS, STS and Spirit before the Board addresses the matters," says Egil Myklebust, Chairman of SAS AB. Background
The future structure of SGS, STS and Spirit is part of SAS's strategy 2011 (S11). This strategy has established that SAS shall reduce its complexity and concentrate on its core business, which is passenger traffic in Northern Europe. As part of this work, the future role and structure of SGS, STS and Spirit is being studied.

The work of investigating the future organizational structure of the three subsidiaries has been organized in control groups with a broad-based composition, in which all trade unions are represented. The control groups have worked continuously since the summer of 2007.

For further information, please contact
Claus Sonberg, Executive Vice President SAS Corporate Communications & Investor Relations.
Cell phone number: +46 70 997 16 60
SAS Group Corporate Communications

This information was brought to you by Waymaker: http://www.waymaker.net

Da fikk jeg akkuratt beskjed på sms at avgjørelsen er utsatt til Februar:o

"There exists disagreement between the management and the trade unions, especially regarding SGS, on the future structure. Although we have worked together on this continuously for four months and elucidated the issues from many sides, the control group has not succeeded in determining a joint recommendation. These are important issues that affect many employees in functions that are significant in enabling us to maintain our promise to customers. Accordingly, Group management found it best that the Board delay its decision to allow more time for analysis," says Mats Jansson, President and CEO of SAS.

Kan man da lese litt mellom linjene at en avgjørelse om STS og Spirit i realiteten er klar men det vil endelig vil bli avgjort når man finner ut av hva man skal gjøre med SGS?

Ellers er jeg langt mer spent og opptatt av de andre sakene som etter planen skulle ha blitt tatt opp på det møtet:)

Hva med andre viktige saker fra styremøtet som flåteplan, Q400-erstattere osv? Eller er ikke styremøtet ferdig ennå?

Savipix !, kan du ikke stikke ut til Frøvik og be de focusere på de delene av møte som vi spottere er mest interesert i ?

Opsahl var direkte inne på Dagsrevyen (NRK1) nå, og det er ganske utrolig hva den mannen lirer av seg. Først snakker han lenge og vel om at man ikke skal se bort ifra at de ansatte føler seg ført bak lyset fordi beslutningen er utsatt, og at derfor noen kanskje muligens ikke føler seg gode nok, eller ikke har vilje nok, til å møte på jobb i morgen og at det er forståelig. Det virket nærmest som en oppfordring til de ansatte om at de gjerne måtte bli hjemme. Så avslutter han kort med å si at "vi som fronter foreninga har sagt at det er business as usual". Men det lå tydelig i kortene hva han egentlig mente!

Samme som han kauka om i 12:'tiden altså
Sikkert lurt av SGS'ere å ta en dag eller 2 off , vil tro at det blir lettere for styret å ta besluttningen da ja.

Jeg må bare få sagt at selv om jeg også jobber i SGS synes jeg Opshals opptreden så langt har vært patetisk. Jeg kan godt være med på en lovlig streik hvis det skulle bli aktuelt, men disse "ahhhhh jeg ble visst akutt syk" aksjonene har jeg ikke sans for, og jeg håper vi slipper å se dem.

De fleste lytter vel mer til hva Wikestad har å si, som er litt mer orientert om prosessen. Det er lov til å håpe i alle fall. Jeg så også Dagsrevyen, og det er nok ikke så lett å forstå når Opsahl sier at folk kan få psykiske reaksjoner på at det IKKE ble tatt noen beslutning.

Er man litt sart hvis man ikke klarer å jobbe fordi det IKKE tas en beslutning om eventuelt å få inn flere profesjonelle eiere...? Det har fortsatt ikke vært diskutert salg, til tross for at avisene skriver det hele tiden.

Tipper trafikken går som normalt i morgen og at jeg kommer meg dit jeg skal likevel :)

Om de SGS ansatte hadde mer tiltro til intern informasjon og styret, og ikke bare forholdt seg til nettaviser så tror jeg at man ikke hadde hatt denne situasjonen og de overskriftene.

Hvem er så denne profesjonelle deleieren som kan være aktuell da?
synd at avgjørelsen ble utsatt da det fører til enno mere spekulasjoner.
Tviler på reaksjoner her i norge men danskene kan vel finne på litt av hvert.

Hvem er så denne profesjonelle deleieren som kan være aktuell da?
.

Hvem har sagt at man HAR en deleier som har tilbudt seg aa gaa inn? For meg virker dette mest som at man oensker aa finne en partner - ikke at en allerede er utpekt ..

Er man litt sart hvis man ikke klarer å jobbe fordi det IKKE tas en beslutning om eventuelt å få inn flere profesjonelle eiere...? Det har fortsatt ikke vært diskutert salg, til tross for at avisene skriver det hele tiden.

Å få inn nye eiere er jo et delsalg. Og et delsalg fører som veldig ofte til et totalt oppkjøp. Og det er vel dette folk er skeptiske til? Hva slags behandling vil man etterhvert få av nye arbeidsgivere?

Bladde kjapt forbi TV2 nyhetene som sa at SAS vurderte (om jeg hørte riktig) å kjøpe inn to maskiner fra Air Mauritius? De har jo uansett to 343E og 5 343 maskiner i flåten. Om TV2 eller min raske pasering av nyheten stemmer, er en annen sak.

Nogen der kan bekræfte/afkræfte denne historie? Der er vel andre i Norge end Martin der har set disse nyheder på TV2.

Servisair, Swissport, Menzies, Aviance ... kanskje tilogmed Celebi, FlightCare eller GroundForce ..??

Skulle jeg veddet en femmer, hadde jeg kanskje holdt paa Swissport ...

Servisair, Swissport, Menzies, Aviance ... kanskje tilogmed Celebi, FlightCare eller GroundForce ..??

Skulle jeg veddet en femmer, hadde jeg kanskje holdt paa Swissport ...

Muligheter der ja.....
Du glemte en som har vært interresert før - Lindegaard/ISS

Back