Stormøte 17 desember

Re: Stormøte 17 desember

Og hvor kommer NRT slotten fra??
Ja, Det ved jeg ikke,,,men hvis ikke på NRT så kunne det jo være at trafikken
på Osaka genoptages,,,kunne jo også godt være at man valgte at beflyve
Nagoya....
I Kina er der jo flere muligheder...HKG og flere andre...business is booming..
og så er der lige min ønskedestination, og om det nogensinde bliver fakta,
kan jeg kune gætte om,,,nok ikke i min tid....SYDNEY:YES

Hilsen
ole
 
Re: Stormøte 17 desember

SAS har jo proevd det meste fra CPH. Klarer ikke aa faa det til til Hong Kong, Shanghai og ihvertfall ikke til Osaka..
 
Re: Stormøte 17 desember

Osaka ble vel droppet pga sinnsyke landingsavgifter. Senkes disse, blir sikket Osaka aktuell igjen. Mener aa huske at baade trafikk og yield var veldig bra. Nagoya burde ogsaa ha potensiale.
 
Re: Stormøte 17 desember

Osaka ble vel droppet pga sinnsyke landingsavgifter. Senkes disse, blir sikket Osaka aktuell igjen. Mener aa huske at baade trafikk og yield var veldig bra. Nagoya burde ogsaa ha potensiale.


Helt enig. Maatte bare mobbe vaar danske venn litt ;)
 
Re: Stormøte 17 desember

Osaka ble vel droppet pga sinnsyke landingsavgifter. Senkes disse, blir sikket Osaka aktuell igjen. Mener aa huske at baade trafikk og yield var veldig bra. Nagoya burde ogsaa ha potensiale.

Var ikke dette også litt av årsaken til at HKG ble droppet itillegg til at Asia gikk inn i en økonomisk nedgang på den tiden?
 
Re: Stormøte 17 desember

Helt enig. Maatte bare mobbe vaar danske venn litt ;)
Nice try, Tommy,,,,men jeg er ikke den der bliver vred eller noget....jeg har været for mange år i denne business til at lade mig gå på at småting...
---
men det er rigtigt at en af grundene til at SAS stoppede på OSA var landingsafgifterne.....de er jo også høje andre steder i verden....Jeg tror mange af os har ønske destinationer....min er blandt andet som skrevet SYD,men jeg kunne også sagtens forestille mig DFW eller IAH...nogen ønsker sig sikkert Sydamerika eller Afrika tilbage på SAS nettet..

Hilsen
Ole
 
Re: Stormøte 17 desember

Mener å ha lest at SAS ønsker København - Toronto, med 3 nye maskiner skal vel 1 brukes til San F og Dehli. I tillegg kan en maskin brukes til Toronto og Hong Kong fra CPH. I tillegg til New York og Bankok fra OSL. Dette hadde vært en "drømmepakke" til jul :cool:
 
Re: Stormøte 17 desember

hva med Kuala Lumpur ?? virker som der blir mer og mer populær å reise til.. bror min har vert der i sommeren.. og en kamerat av meg ska dit i jul/nyttår.. hmm.. SAS til Malaysia.. ja !:)
 
Re: Stormøte 17 desember

hva med Kuala Lumpur ?? virker som der blir mer og mer populær å reise til.. bror min har vert der i sommeren.. og en kamerat av meg ska dit i jul/nyttår.. hmm.. SAS til Malaysia.. ja !:)

Malayisian har faktisk vært på OSL for å snakke om rute til Kuala Lumpur. Men så begynte de å redusere fra Stockholm rett etterpå, så det rant ut i sanden, dessverre.
 
Re: Stormøte 17 desember

men malaysia airlines har ikke noe alliance samarbeid med noe av i skandinaviske selskaper.... så hvis sas starter ..har den hele skandinavia og baltikum å feeder flyet... så SAS har større sjanse.. tror eg.. :rolleyes:
 
Re: Stormøte 17 desember

men malaysia airlines har ikke noe alliance samarbeid med noe av i skandinaviske selskaper.... så hvis sas starter ..har den hele skandinavia og baltikum å feeder flyet... så SAS har større sjanse.. tror eg.. :rolleyes:

SAS kommer nok ikke til å fly til KUL. MH er nemmelig medlem av SkyTeam om jeg ikkebommerveldig, så det ville jo være lite lukrativt.

-A
 
Re: Stormøte 17 desember

SAS kommer nok ikke til å fly til KUL. MH er nemmelig medlem av SkyTeam om jeg ikkebommerveldig, så det ville jo være lite lukrativt.

-A

SAS har faktisk fløjet på Kuala Lumpur og også Djakarta samt Manilla, når nu området et til diskussion

hilsen
ole
 
Re: Stormøte 17 desember

Det er snart jul og ønskelista mi i denne tråden må være

OSL-ORD og OSL-BKK 4x / 3x
ARN-NRT
CPH-HKG
 
Re: Stormøte 17 desember

men malaysia airlines har ikke noe alliance samarbeid med noe av i skandinaviske selskaper.... så hvis sas starter ..har den hele skandinavia og baltikum å feeder flyet... så SAS har større sjanse.. tror eg.. :rolleyes:

SAS dekker KUL godt nok som det er ved at de har code-share BKK-KUL med LH. For selv om malaysia øker i popularitet så er det fortsatt ikke mange nok som reiser dit, og bortsett fra Aker Kværner og Telenor så er det få norske bedrifter som har noe særlig virksomhet der nede
 
Re: Stormøte 17 desember

SAS har faktisk fløjet på Kuala Lumpur og også Djakarta samt Manilla, når nu området et til diskussion

hilsen
ole

ååh ?? det har eg aaaaldri hørt om ..... når fløy SAS til de byene ?
 
Re: Stormøte 17 desember

ååh ?? det har eg aaaaldri hørt om ..... når fløy SAS til de byene ?
Sidder her med en Første flyvnings kuvert CPH-JKT fra den 04.nov 1967
Desværre kender jeg i dato for opstart til Kuala Lumpur..men kan forestille
mig det er på samme tid

Den gang kaldte man flyvningen for Trans-Asia Express...
Sidst i 60 tallet havde SAS faktisk mange, rigtig mang oversøiske destinationer
Hilsen
Ole
 
Re: Stormøte 17 desember

Har en tidtabell fra SAS sommer 1973 foran meg: Trans-Asien ( merk ikke med -a , dansk :colgate::angry:) Expres:

Mandag: SK 975 København-Tashkent-Bangkok-Singapore-Djakarta
Onsdag: SK 971 København-Tashkent-Bangkok
Fredag: SK 973 København-Tashkant-Bangkok-Kuala Lumpur-Singapore

Husker godt det var DC8-62 på ruta. Hadde den selv i 1972 OSL-CPH-TAS-BKK og tilbake.
 
Re: Stormøte 17 desember

Har en tidtabell fra SAS sommer 1973 foran meg: Trans-Asien ( merk ikke med -a , dansk :colgate::angry:) Expres:

Mandag: SK 975 København-Tashkent-Bangkok-Singapore-Djakarta
Onsdag: SK 971 København-Tashkent-Bangkok
Fredag: SK 973 København-Tashkant-Bangkok-Kuala Lumpur-Singapore

Husker godt det var DC8-62 på ruta. Hadde den selv i 1972 OSL-CPH-TAS-BKK og tilbake.
Tak for den oplysning,,,det var også det jeg kom frem til
Hilsen
ole
 
Re: Stormøte 17 desember

MH er ikke i allianse med noen, men vi har samarbeid med Flying Blue og codesharer med KL. Kanskje det du tenkte på? Vi får se hva som skjer i fremtiden når det gjelder allianse. Ryktene sier... ingenting, men noe blir det nok etter hvert og SkyTeam vill jeg tro ligger best an da.

Når det gjelder norske firmaer i Malaysia så er det fler enn en skulle tro, men neppe så mange at det skulle få SK til å åpne rute.
 
Back
Top