Stormøte 17 desember

MD11

ScanFlyer Dusty
Stormøte 17 desember

God formiddag fra et lettskyet TRD der dagen tilbringes med Standbytjeneste:exclaimation

I flere tråder nevnes DET STORE MØTET I SAS KONSERNET 17.12.07.
Hva er saksplanen i møtet bortsett fra Q400 problematikken og salg av STS/SGS? Eller er det de tingene som er det absolutt viktigste?

Re: Stormøte 17 desember

SAS sin totale flåteplan skal også legges frem (vedtak kommer nok ikke før om noen måneder), ikke bare Q400-erstatningsfly.

God formiddag fra et lettskyet TRD der dagen tilbringes med Standbytjeneste:exclaimation

I flere tråder nevnes DET STORE MØTET I SAS KONSERNET 17.12.07.
Hva er saksplanen i møtet bortsett fra Q400 problematikken og salg av STS/SGS? Eller er det de tingene som er det absolutt viktigste?
Tror stadig ikke at der lægges op til et salg af SGS så kort før jul....Det kunne
skabe kaotiske tilstande i Skandinavien helt op til jul...det tror jeg ikke de tør risikere....
Tror stadig på at SGS kommer til at indgå i SAS Airline igen
Hilsen
ole

Det er nå endel snakk om at det kommer noe mer til IC. Ryktene sier fly nr. 12, 13 og 14.

Det er nå endel snakk om at det kommer noe mer til IC. Ryktene sier fly nr. 12, 13 og 14.

HuffDa , det skulle tatt seg ut så tett opp til jul, da blir det nok alternativ julemat på mange, ikke pinnekjøtt, men både kamelkjøtt , hatter og tupe'r

Spennende! Det bygger opp om det faktum at SAS har en dialog gående med OSL om IC. Jeg håper bare det skjer før jeg går av med pensjon.....:lol:

Var det ikke noen som nevnte her på forumet at SAS kapteiner er de største sladrekjerringer og ryktemakere i selskapet?^_^:colgate:

Spøk til side: Ingenting hadde vel vært mer hyggelig enn det! Men hvor skal de settes inn i så fall?

HKG?
LAX?
Houston?
Rio?
Sør-Afrika?

Spennende!! La oss ta det med i aftenbønnen hele bunten!

BF:cool2

Positive signaler om IC! Tiden vil vise om det er hold i dette eller ikke. Uansett er det positivt at ryktene peker i positiv retning. Det hadde vært verre dersom ryktene snakket om nedleggelse/salg av IC. Så får vi bare krysse fingrene for at ledelsen i SAS har guts nok til å satse!

IC fra OSL?

Mitt tipp:

Vinter: 4 x BKK, 3 x NYC
Sommer: 3 x BKK; 4 x NYC

Place your bets gentlemen..

To stk Cotes de Rhone settes, italiensk vin er æsj!

FK27
Friendship Forever..

Hvis CO hinter nok om en ekstratur også på vinteren og ikke bare sommeren så tror jeg vi kan se SK907 fortere enn ventet.

IC fra OSL?

Mitt tipp:

Vinter: 4 x BKK, 3 x NYC
Sommer: 3 x BKK; 4 x NYC

FK27
Friendship Forever..

La oss heller få 3-4 x ukentlig CHI-BKK med en times stopp i Oslo begge veier.

La oss heller få 3-4 x ukentlig CHI-BKK med en times stopp i Oslo begge veier.

Har mer tro på den av de forslagene her.

OSL-NYC er en vanskelig rute for SAS. Ikke bare vil de fly vinge mot vinge med CO, men EWR har elendig Star Alliance feed. Da er ORD langt bedre hvor man kan bruke UA sitt nettverk utifra ORD, slik man gjør det på ARN/CPH flighten

Stein, du er ei sladrekjerring :D

Hadde ikke hatt noe som helst i mot aa faa OSL-ORD

Blir nok dessverre EWR vi ser fra OSL. Selv om det ikke er mye star paa EWR, driter jo de fleste i poengene og SAS selger jo billetter med CO videre fra EWR hver eneste dag

Stein, du er ei sladrekjerring :D

Hadde ikke hatt noe som helst i mot aa faa OSL-ORD

Blir nok dessverre EWR vi ser fra OSL. Selv om det ikke er mye star paa EWR, driter jo de fleste i poengene og SAS selger jo billetter med CO videre fra EWR hver eneste dag

Når jeg ankom EWR fra CPH forrige uke var nesten halvparten av "connecting flights" som kom opp på skjermen CO-flighter

Før så fikk SAS mer penger for å selge cnx billetter med CO enn med UA, vet ikke om det er det nå. Det er også en grunn til at CO var den som gikk inn til OSL var jo fordi de så jo det på revenue på salg inn fra SK. Jeg tror at CO tjente bra på OSL-EWR selv når det var SK som opererte.

Når jeg ankom EWR fra CPH forrige uke var nesten halvparten av "connecting flights" som kom opp på skjermen CO-flighter

Nettopp. I foelge vaar sladrekjerring paa 0A er cargo grunnen til at EWR er mer attraktivt enn ORD. Om man sender folk videre med CO eller UA er likegyldig for SAS. SAS hadde jo et utmerket samarbeide med CO foer *A og sender jo fortsatt gjerne folk videre med CO dersom SAS faar trafikken over atlantern.

Tror at det er rom for dem begge mellom OSL-EWR, dog vil COs andre avgang ikke ha en sjans dersom SAS starter opp igjen

SAS IC trafik fra OSL ????? in your dreams, in your dreams, my friends..
---
CO gøre det vel godt nok til EWR og så med måske 2 til Sommer....
--
HVis SAS anskaffer flere A340 skal de vel bruges ARN-NRT f.ex og det kan jo så være
at der kommer nye ruter, som vi ikke har hørt om. f.ex til Korea....Andre steder i India,Kina
kan vel også være interessante
---
Nå jeg gætter bare

Hilsen
ole

HVis SAS anskaffer flere A340 skal de vel bruges ARN-NRT

ARN-NRT stør vel høyt på ønskelisten til SAS. Men her er jo ikke problemet bare mangel på fly, men slot situasjonen på NRT.

Last edited:

SAS IC trafik fra OSL ????? in your dreams, in your dreams, my friends..
---
CO gøre det vel godt nok til EWR og så med måske 2 til Sommer....
--
HVis SAS anskaffer flere A340 skal de vel bruges ARN-NRT f.ex og det kan jo så være
at der kommer nye ruter, som vi ikke har hørt om. f.ex til Korea....Andre steder i India,Kina
kan vel også være interessante
---
Nå jeg gætter bare

Hilsen
ole

Og hvor kommer NRT slotten fra??

Jeg tipper to ting

a) veldig trygt og konservativt: nada IC fra OSL.
b) spennende og kreativt: 3x346HGW så man kan få opp kapasitet på CPH-NRT/PEK og evt CPH-IAD/ORD.

-A

Back