Sto i "endeløs" kø i sikkerhetskontrollen, mistet flyet

Re: Sto i "endeløs" kø i sikkerhetskontrollen, mistet flyet

Sikkerhetskontrollen er den samme for inn og utland....

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ja, men ofte er det litt tettere marginer airside med innenlands. Da kan man jo være fristet til å drøye ti minutter ekstra. Helt utenfor min reiseverden. Jeg tar heller et glass vin til på Osl :D

Èn time må da være nok? Selv er jeg vanligvis på OSL 2 timer før avgang, og da har jeg som regel min. 1,5 time til boarding.
Som det er sagt tidligere her; Avinor vet hvor mange som skal ut å reise til enhver tid, og da må de sørge for å ha nok folk i sikkerhetskontrollen. Når de til og med innrømmer at de hadde for lite folk i sikkerhetskontrollen og derfor ikke klarer å gjøre jobben sin godt nok, må de ta konsekvensene av dette og refundere ekstraomkostningene hun hadde.

Èn time må da være nok? Selv er jeg vanligvis på OSL 2 timer før avgang, og da har jeg som regel min. 1,5 time til boarding.
Som det er sagt tidligere her; Avinor vet hvor mange som skal ut å reise til enhver tid, og da må de sørge for å ha nok folk i sikkerhetskontrollen. Når de til og med innrømmer at de hadde for lite folk i sikkerhetskontrollen og derfor ikke klarer å gjøre jobben sin godt nok, må de ta konsekvensene av dette og refundere ekstraomkostningene hun hadde.

Men det er vel det som er spørsmålet her. Var hun ute i god nok tid?
Jeg kan ikke huske å ha sett noe sted at Avinor lover å få deg ombord på en time. Hva sier flyselskapet hennes?

Men det er vel det som er spørsmålet her. Var hun ute i god nok tid?
Jeg kan ikke huske å ha sett noe sted at Avinor lover å få deg ombord på en time. Hva sier flyselskapet hennes?

Ja, jeg mener hun egentlig var ute i god nok tid. Det var Avinor som "sørget for" at hun ikke var det og derfor ikke rakk flyet...

Ja, jeg mener hun egentlig var ute i god nok tid. Det var Avinor som "sørget for" at hun ikke var det og derfor ikke rakk flyet...

Og igjen; Hva er god nok tid? Står det på Avinors hjemmesider?
Hva du, eller jeg for den del, mener, holder ikke om du skal klage og få erstatning. Det må være en mal. Noe som kan måles. Jeg syns, eller det burde da holde med, er ikke noe å skrive kontrakt på.

Jeg er alltid tidlig ute, men jeg er da ganske sikker på at det finnes et tidspunkt for siste innsjekk. Om det er for sent, så er det vel flyselskapet som får ta det på seg.

Innsjekk stenger vel 30 min før hos Norwegian. Da må man vel regne med at det er nok med 30 min fra innsjekk til gate.

Innsjekk stenger vel 30 min før hos Norwegian. Da må man vel regne med at det er nok med 30 min fra innsjekk til gate.

Helt enig. Og går det i dass, er det Norwegian som får ta skylda.

Og derfor reiser jeg ikke med Norwegian.
Men ikke skyld på Avinor.

Jeg reiser heller aldri med Norwegian, men det er klart at Avinor må ta en stor del av (all?) skylden når de ikke åpner nok sluser.

Avinor sier seneste innsjekk en time før på innland, men ‘sjekk med flyselskapet’ for deres deadline. Norwegian sier 30 minutter, og det er såvidt jeg vet samtidig som bagasjeanlegget stenger flighten. Så hvis man tagger bagasjen, programmerer inn eller scanner og så trykker på send bagasje-knappen 29 minutter og 59 sekunder før avgangstid, så er det for sent.

Hvorfor tøye strikken?

Sikkerhetskontrollen er den samme for inn og utland....

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ja, men du bør ha bedre tid når du skal til USA, som jeg gjør ofte :)

Jeg reiser heller aldri med Norwegian, men det er klart at Avinor må ta en stor del av (all?) skylden når de ikke åpner nok sluser.
Som BANE Nor, når togene står.

Jeg har nok reist mer enn den damen. Men går det i dass, er det reisebyrået ditt du må snakke med. En del sydengjester som er engstlige nå vil jeg tro, men det blir ikke bedre å gå til VG.

Back