BraathensSafe1985
ScanFlyer Silver
Re: SVG med egen kø for menn i sikkerhetskontrollen
slettet *****************
slettet *****************
Man kan jo bare undre seg hvilken flyplassledelse som faktisk presterer å innføre en ordning både i strid med regelverket (uansett hvor antifeminist man skal være, som jeg selv er...) og alminnelig anstendighet ift likebehandling egentlig har å tenke med.
Det er jo egentlig litt synd at politisk korrekthet skal hindre et gode som gagner alle, mener nå jeg.
Jeg klarer ikke helt å tro at køtiden i "kvinnekøen" går ned -- du får om mulig problempassasjerene konsentrert, og køen beveger seg enda saktere. Ser dermed ikke helt hvordan det "gangner alle", eller er et ubetinget gode.
På ingen måte feminist, ei heller veldig PK -- men en kjønnsdeling hører ikke hjemme i 2012.
Menn kan heller ikke føde også videre.
Det er jo egentlig litt synd at politisk korrekthet skal hindre et gode som gagner alle, mener nå jeg.
Forstår det slik at totalkøen, målt i lengde (som er et problem for flyplassen), er redusert. Og det kan sikkert være et universelt gode i seg selv.Alle velger jo selv hva de skal tro på, men i flg quoten i post 19 forstod jeg som at køen var redusert. Det stod ikke noe om at det bare var herrenes kø som var redusert. Ergo ser jeg det som et universelt gode.
Selvom lengden på køen går ned, vil jo den normale køen/"kvinnekøen" bevege seg saktere når de "kjappe mennene" (gitt hypotesen) befinner seg i en annen kø, og gjennomsnittlig kontrolltid per pax i den andre køen går opp --> lengre køtid, slik den kvinnelige foretningsreisende hevder.
Bgo har jo et fint opplegg der folk med mini-håndbagasje ofte blir sendt til Crew-slusen.
Minihåndbagasje og småunger. Jo mer jeg har sett av trøbbel rundt om i Norge, med langt flere sluser enn det de har i BGO, så har jeg faktisk i den siste tiden fått litt respekt for at de får det til å gli så pass bra som de gjør med sine 3 sluser + crewslusen.
Men er det feil? Nå mener jeg at kvinnekø blir litt sært, rett og slett fordi det ikke nødvendigvis er noe effektiviserende, men jeg hadde jublet stort hvis Avinor hadde opprettet egne køer for effektive reisende (enten forhåndsgodkjent eller screenet ved inngangen)
.
I USA har de vel "experienced traveler"/ black diamond-køer på enkelte flyplasser -- må da være vel så bra -- om ikke bedre -- enn kategorisering på kjønn.
Personlig synes jeg også jentetaxi er godt over streken.Leste en bra kommentar på aftenbladet tror jeg det var.
"Hvorfor skal ikke vi menn kunne ha egen kø, når jentene har egen taxi?"
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.