Ser disse historiene, og det minner meg på en historie fra mange år tilbake. Før 11 september, terror, og alt det der.
Skulle fra LKL til KKN med SAS. Hadde ikke kjøpt billett som vanlig. Baserte meg på å kjøpe sjansebillett rett før avgang, som jeg pleide. Hvis det mot formodning ikke var plass, såfikk jeg kjøre hjem igjen. Men, etter erfaring, så var det alltid plass.
Så fikk jeg den fikse ideen at jeg skulle gå til flyplassen istedet for å kjøre. Sparte jo noen kroner på parkering da vettu. I tillegg til litt gratis mosjon, som ikke var å forakte. Hadde ikke gått strekningen før, men regnet med at det tok vel omtrent 10 minutter.... (LOL) Ihvertfall ikke mer enn 15, .... trodde jeg...
Som vanlig så ble det også knapp med tid. Etter å ha tråkket i 20 minutter og enda et par kilometer fra flyplassen, så innså man at det nok var feilberegnet litt tidsbruk her, ja.... Selvfølgelig ikke en eneste bil i retning flyplassen, som man kunne haike med heller... Så på klokka og skjønte at dette rakk man definitivt ikke. Men, akk. Med så lanf strekning tilbakelagt, så kunne man ihvertfall gå dit, og heller tråkke tilbake igjen.
Forbi parkeringsplassen, ser jeg at flyet står ved gate ennå, og øyner kanskje ett lite håp? Men, avgang skulle vært for 5 minutter siden. Trasker så svett og sliten inn i terminalen, 6-7 minutter etter oppsatt avgang... Ja! Det sitter noen ved innsjekkingen fremdeles! Jeg spør kjapt og greit, om det ennå er ledige plasser på sjansebillett til Kirkenes? Hun tar frem radioen (tror jeg), og snakker med noen.... Hvis jeg kjapper meg så går det greit, ja.

Så da ble billett betalt, og ombordstigning foretatt, cirka 10 minutter etter oppsatt flyavgang. Og jeg ble glad og fornøyd, fraktet til KKN i enten F27 eller F50 (husker ikke).
Men, det hadde nok ikke gått i dag, nei.... ;-)