Stem på din halehelt - Kontroversielt resultat eller ikke?

Re: Stem på din halehelt

Lurer på om noen i Tyskland har reagert på LN-DYC?

Enig, små sjanser for at jeg kommer til å stemme på noe som helst i fremtiden.

Tyskerne er nok generelt fornøyd med at nazi-regimet ble bekjempet.. :rolleyes

Kanskje man skal utelukke alle som i sin tid gjennomførte førstegangstjenesten for å være på den sikre siden...

Rådgivende folkeavsteming kalles det.
Og så må man velge kandidater som har vært døde svært lenge, eller som ikke krenker noen.

Aril Edvardsen, fra venstre, Liv Kyllingstad Godin, Alexander Kielland, Julie Ege og Sigval Bergesen d.y. kjemper om å bli halehelt.

Kjemper... , deres kamper ble vel utkjempet else where..

Denne avstemminga er bare tull !
Nå har jeg prøvd å stemme både i går og i dag, men får beskjed at "du har allerede stemt, du kan bare stemme en gang pr. dag"
Vel, jeg stemte på onsdag......i går og i dag får jeg opp denne tåpelige beskjeden.
Dessuten, på Stavanger-regionens stemmeside så står Arild Edvardsen stadig med flest stemmer siste time. Slik har det stått siden tirsdag, mens andelen stemmer til Edvardsen har sunket drastisk og er nå nede i 10%. Hadde han fått flest stemmer siste time helt siden tirsdag så hadde han jo ledet avtemningen for lengst.
Håpløst.

Uff, da vant Aril Edvardsen for Stavanger. Jaja, tipper folk blir glade i nabobygda i hvert fall..:rolleyes:

Forøvrig ble dette resultatet ellers i landet:

Oslo: Ludvig Walentin Karlsen
Bergen: Geirr Tveitt
Trondheim: Jens Glad Balchen

http://www.halehelter.no/

Aril Edvardsen og Ludwig Valentin Karlsen!? Ufattelig. Hva slags tullinger i DY har gjennomført dette fiaskoet? Er dette virkelig sant?

Hvem er denne Karslen fjotten som visstnok skal representere min hjemby? Og Stavanger har virkelig tapt med å få en eller annen predikant på sin hale :rolleyes:

At Stavanger i denne egentlig artige Norwegian-jippoen har endt opp med Arild Edvardsen er bare tvers gjennom oppsiktsvekkende. (Skamma dokker) Skulle de nå først ha en slik en, så har da byen sin egen, nemlig Lars Oftedal - som for øvrig grunnla Stavanger Aftenblad.

At ikke Kielland vant opp viser hvor korrumpert man nå er blitt i oljebyen, men jeg tror nok Kielland selv ville moret seg storlig over valget av Edvardsen. Han har tegnet ypperlige litterære portretter av slike både i "Skipper Worse" og ikke minst i "Sankt Hans Fest".

Når man kan frita barn for religionsundervisning på skolen iflg norsk lov, kan man da påberope seg endring av billett hvis man skal fly med et fly med Aril Edvardsen på halen på?? Ikke at jeg har noe i mot han, men nå synes jeg man skal begynne å vurdere nyttigheten av disse haleheltene..eller få flagget på plass som jeg mener er riktig istedet for tullebukker.

Det som er så trist er at Edvardsen og Karlsen ikke er valgt av folket, men av pinsebevelgelsen som har mobilisert til de grader!

For håpe de kommer på en gammel 733 som snart skal fases ut ;)

Det som er så trist er at Edvardsen og Karlsen ikke er valgt av folket, men av pinsebevelgelsen som har mobilisert til de grader!

For håpe de kommer på en gammel 733 som snart skal fases ut ;)
Burde vært Olav den hellige ifra Trønderbyen for å få komplett tre-enighet:headbang

At Stavanger i denne egentlig artige Norwegian-jippoen har endt opp med Arild Edvardsen er bare tvers gjennom oppsiktsvekkende. (Skamma dokker) Skulle de nå først ha en slik en, så har da byen sin egen, nemlig Lars Oftedal - som for øvrig grunnla Stavanger Aftenblad.

At ikke Kielland vant opp viser hvor korrumpert man nå er blitt i oljebyen, men jeg tror nok Kielland selv ville moret seg storlig over valget av Edvardsen. Han har tegnet ypperlige litterære portretter av slike både i "Skipper Worse" og ikke minst i "Sankt Hans Fest".

Nå ja, det er nok ikke STAVANGER-folk som har stemt frem Edvardsen... Nå har jo Stavanger-regionen plutselig blitt utvidet til også å innlemme Agder... Edvardsens rike, på jorden, Kvinesdal - er nesten 150-160 km fra Stavanger - og det er nok der, i og rundt menigheten(e) dette "underet" har skjedd... Og Kvinesdal går nå under alle begreper jeg kjenner til, som et sted på Sørlandet - så jeg forstår ikke denne inndelingens navn, Stavanger:-)
Vel har Stavanger en fortid som "bedehus-byen", men Edvardsen har garantert ikke fått mange stemmer fra denne byen:-) Hva Edvardsen drev med i sin lille sørlandsbygd, har jeg som ateist svært lite til overs for, og det tror jeg de fleste som ikke tilhører hans menighet også mener...

Utenom det, har jeg ikke noe forhold til noen av disse personer, og hvem Norwegian hiver opp på halen klarer ikke å engasjere meg så mye, utenom nye haler på bildebrikken...

H

Hva skal man si?
Er enig i at kristenfolket har mannet seg opp her for å få frem sine helter, men det er det vel andre som har også. Ludvig Karlsen har vel fått mange rusmisbrukere på bedre veier. Men det har jo vært etterforskning på økonomiforvaltningen deres, og joda, han la kristendommen til grunn for sin gjerning.

Arild Edvardsen gjorde nok mye godt nede i Afrika. Han var jo større i utlandet enn hjemme. Demonutdrivelse osv fenger jo ikke så godt i oss mer skeptiske sjeler. Men jeg må vel være ærlig å si at han var vel en av de mer jordnære på den fronten.

Nå skal man heller ikke glemme at nr 2 på Stavangerlisten var en dame som i sin eldste alder drev med misjonering.

Helt personlig er jeg imot at slike kristenfundamentalister skal komme på halen. Men at andre kristne er veldig for, har jeg forståelse for selv om jeg ikke liker det selv.

Sørlandet er jo helt utelatt. Skulle jeg nominere en person, måtte det være Kristiansanderen Johan Edvard Tallaksen som var en av Oslogjengen med Max Manus og Gunnar Sønsteby under 2. verdenskrig. Han ble arrestert i samme oppdrag hvor Gregers Gram ble drept. Tallaksen klarte å ta sitt liv i tysk fangenskap før de fikk torturert ham fordi han visste at om han ble torturert ville han sprekke! Dette er i mine øyne en sann helt som de fleste av oss burde kunne enes om at er en sann norsk helt!?? Denne karen har aldri fått noen spesiell oppmerksomhet for sin gjerning. Selv om han ligger begravet på Kristiansand Kirkegård er det ingen bekransning av hans grav på 17 mai eller lignende. En skam spør du meg!

Men man kan jo egentlig stille spørsmålet om man kan enes om spesielt mange som har fortjent å være halehelter da?
Litt morsom digresjon er jo at DY har kjøpt over 200 nye fly. Finner de så mange personer som fortjener å være halehelter da? Når de begynner å sette fotballspillere fra Rosenborg på halen, hvordan vil da det øvrige Norge reagere?

Hadde det ikke vært bedre for Norwegian å gi bingen i disse haleheltene og heller ha et haledekor som passer navnet, nemlig de norske flaggfargene i halen??

BF:fly

Last edited:
Back