Aarseth oppfyller da alle kravene som er satt av Norwegian, så hvorfor ikke?Å få en heavy metal-musiker på halen... Da tøyer man grensene altfor langt spør du meg.. Samme med Aril Edvardsen som ligger best ann i Stavanger. Da kunne man like gjerne stemt på Jesus - men han er jo ikke norsk sies det. Men det er nå heller ikke Greta Garbo eller Georg Brandes..
Han er absolutt et ikon, det er nok av folk som ser opp til ham, både i inn- og utland, og det er vanskelig å si at han ikke utfordret i sin samtid. At han hadde endel rare tanker og meninger får heller være.Personen skal være et ikon som selskapet og det norske folk kan se opp til og indentifisere seg med, og vedkommende skal ha utfordret i sin samtid, sier Sandaker-Nielsen.
Odd Iversen som lever i beste velgående klarte å komme seg opp på 17. plass i Trondheim før det ble oppdaget..![]()
Einar Gerhardsen
Jeg har stemt på orlogskapteinen. Ingen over, ingen ved siden (sorry metalfans, men å redde andres liv rager høyere enn å synge om død)![]()
Vidkun Quisling?Haleheltene bør i mine øyne være pionerer, eller ha utmerket seg særskilt innen sitt felt, og gjerne kjent utenfor landets grenser. I så måte passer falne soldater ikke helt inn i mine øyne.
Det var bare for å vise hvor enkelt det er å få "sin" kandidat til å tilfredsstille de overnevnte kriterier. Quisling er naturligvis ikke en kandidat i en slik sammenheng, men han er likefullt blant de mest kjente avdøde nordmenn internasjonalt.Hvorfor kommer du trekkende med Quisling i et svar på mitt innlegg??? Jeg har ikke tatt til orde for ham som kandidat, og jeg føler meg nokså sikker på at de fleste noenlunde normalt sammenskrudde personer skjønner at han egner seg heller dårlig som halehelt...![]()
Å få en heavy metal-musiker på halen...
Enten man kommer trekkende med orlogskapteiner eller heavy metal-artister, vil det kun være et lite fåtall som vet hvem disse personene er.
Da tøyer man grensene altfor langt spør du meg.. Samme med Aril Edvardsen som ligger best ann i Stavanger. Da kunne man like gjerne stemt på Jesus - men han er jo ikke norsk sies det. Men det er nå heller ikke Greta Garbo eller Georg Brandes..
Skjeldam sier at haleheltene bør være en identitetsbærer for Norwegian og at de ivaretar de samme verdiene som tidligere halehelter har hatt, slike som Sonja Henie, Amundsen og Ibsen. De må være fra regionene der de blir nominert og de må ha utmerket seg og ha inspirert andre. Det siste kriteriet er at de må ha avgått ved døden.
Å få en heavy metal-musiker på halen... Da tøyer man grensene altfor langt spør du meg.. Samme med Aril Edvardsen som ligger best ann i Stavanger. Da kunne man like gjerne stemt på Jesus - men han er jo ikke norsk sies det. Men det er nå heller ikke Greta Garbo eller Georg Brandes..
Det var bare for å vise hvor enkelt det er å få "sin" kandidat til å tilfredsstille de overnevnte kriterier. Quisling er naturligvis ikke en kandidat i en slik sammenheng, men han er likefullt blant de mest kjente avdøde nordmenn internasjonalt.
Poenget mitt er vel at Norge ikke har så veldig mange internasjonalt kjente personer som ikke allerede befinner seg på en av DYs haler. Kanskje de heller bør løfte blikket og inkludere levende personer, nordiske personer eller kanskje t.o.m. internasjonale personer (f. eks. fredsprisvinnere - som tross alt er en "norsk" pris). Enten man kommer trekkende med orlogskapteiner eller heavy metal-artister, vil det kun være et lite fåtall som vet hvem disse personene er.
Familien til svartmetallpionér Øystein «Euronymous» Aarseth bekrefter overfor Dagbladet at de nekter Norwegian å bruke Aarseth som «halehelt».
Det har ikke lykkes Dagbladet å komme i kontakt med Norwegian-sjef Bjørn Kjos.
Familien til svartmetallpionér Øystein «Euronymous» Aarseth bekrefter overfor Dagbladet at de nekter Norwegian å bruke Aarseth som «halehelt».
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.