Stavanger/Sola: Brann i parkeringshuset 07JAN20

Re: SVG: Brann i parkeringshuset. 07.01.20

De er der og har vært der lenge. Anbefaler deg å se litt på nettavisene. mange bilder av store gule biler.

Skulle være en kommentar til C130s innlegg hvor han skriver at de vurderer å benytte flyplassens brannbiler. Dessuten har det stått flere steder og sagt på radio at brannvesenet har 4 biler på stedet, noe som virker lite. Det har ikke blitt nevnt noe om flyplassens utstyr.

Forøvrig er også brannvesenets biler gule.

Ser ut som at flyplassen er meldt stengt til ca 1930, ihvertfall for nå.

Uten tvil et ganske heftig forsikringsoppgjør som venter med over nærmere 3000 biler stående i det parkeringshuset der.

Skulle være en kommentar til C130s innlegg hvor han skriver at de vurderer å benytte flyplassens brannbiler. Dessuten har det stått flere steder og sagt på radio at brannvesenet har 4 biler på stedet, noe som virker lite. Det har ikke blitt nevnt noe om flyplassens utstyr.

Brannvesenet har gule biler, Avinor har store gule bilder ;)

Siste fra Politiet på Twitter:

Informasjon fra stedet, tyder på at brannen blir "langvarig". Brannvesenet driver fortsatt slukkearbeid, og det er ikke kontroll på brannen. Reisende og evakuerte vil bli transportert til et hotell i Stavanger. Det kommer fortsatt røyk fra brannen, så vinduer bes holdes lukket.

https://twitter.com/politietsorvest/status/1214591010736660480

Normalt tar jeg bilen ut til Sola før ferie, da det koster det samme en uke der som med taxi frem og tilbake.

Av en eller annen grunn ble det taxi denne gang.... FLAKS

Det meldes nå at deler av parkeringshuset har rast sammen. Minst 300 biler har gått tapt.

Det ble sagt på lokalradioen et halvt minutt før jeg postet innlegget....
For øvrig så har jeg enda ikke sett flyplassens biler bli brukt...

For øvrig så har jeg enda ikke sett flyplassens biler bli brukt...

Fakta er at flyplassen er stengt fordi flyplassens brannressurser er involvert i brannslukking så du bør ta en bedre titt.

Og her ble en innkvartert på hotell inkl mat på SAS sin regning.
Og her kom Diamond status vell med. Fikk melding om ombooking til i morgen tidlig 10min før det ble annonsert ved gate. Da fikk jeg ordnet med hotellrekvisisjon før 120 andre kom stormende. Elsker SAS :)

Fakta er at flyplassen er stengt fordi flyplassens brannressurser er involvert i brannslukking så du bør ta en bedre titt.
De har vært til stede ja, men har de bidratt med slukking ?
På direkte TV-sending nå sier de at flyplassens biler skal inn og prøve å slukke fra sikker avstand.
https://www.aftenbladet.no/lokalt/i/Op2ddA/Se-direktesending-fra-brannen-ved-flyplassen
Vi ser også en Avinor-bil som kommer kjørende...

Nå er de i gang med slukking fra flyplassbrannbilene.

Mange som fyr ny bil da...

Man "får" vel ikke ny bil fra Avinor eller parkeringsselskapet - vil ikke dekke måtte dekkes av den enkeltes kaskoforsikring?

Avinor/parkeringsoperatør tar heller ikke ansvar for: skader på ditt kjøretøy (enten det er uforskyldt eller hærverk), tyveri av eller fra ditt kjøretøy under den tiden det har stått parkert, med mindre slik skade eller tyveri er forårsaket av uaktsomhet fra Avinor/parkeringsoperatør og da bare i den utstrekning at denne uaktsomheten direkte har medført skaden/tyveriet.

https://avinor.no/flyplass/stavanger/parkering/kjopsbetingelser/

Last edited:

Det er vel en god sjansen for at det er forsikringsselskapet til den bilen som startet det hele, som sitter med hele regningen til slutt.

Sjansen er vel enda større for at det er kundene som får regningen til slutt, la oss bare håpe at det kun rammer elbil-kundene 😉

Back