• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Storfint besøk på Sola

chrSVGa380

Flyspotter på SVG
Storfint besøk på Sola

Som mange kanskje har fått med seg, besøkte VQ-BSK Stavanger lufthavn i går.
Den kom inn ganske så stille og uoppdaget, og kun to heldige spottere fikk med seg den første ankomsten. Senere fikk alle mulighet til å ta masse bilder av det gigantiske privatflyet, ettersom den gjorde fem landinger med full stopp hver gang.
Høy luftfuktighet og mye nedbør gjorde det vanskelig å fotografere flyet, men resultatene ble vel ikke så verst etter min mening.

Slenger med to nærbilder av flyet, og avslutter med mine to favoritter fra gårsdagens spotterøkt.

VQ-BSK | SVG | 15-08-2015
by Christian Scheie Hein, on Flickr

Veldig høy luftfuktighet hvor kondens dannes i motorene under avgang. Kul effekt.

Avslutter med min personlige favoritt. Elsker den vinkelen, spesielt når større fly tar av.

Flyet har fått en del oppmerksomhet i lokale medier, hvor blant annet Stavanger Aftenblad har hatt en halvstor sak om besøket. Artikkelen kan leses her.

Håper dere liker bildene. :)

Re: Storfint besøk på Sola

Knall fint! Takk for at du delte :)
Jeg bor veldig nær rullebanen og hørte noe utenom det vanlige.
Det først jeg sa var: Holy crap! :colgate:

Veldig bra alle sammen. Bukker og takker så meget for spot on bilder

Flotte bilder!

Skulle mer enn gjerne sett noen bilder av denne på innsiden også....

Back