Regner med at du mener at halve business class paa kombien er rogalenninger..
Tviler paa at KLM har 225 rogalenninger daglig AMS-IAH..
450 passasjerer i en kombi høres mye ut, ikke engang KLM har det så trangt. 268 seter er det, i følge seatguru.
Jeg la ikke merke til andre nordmenn når jeg fløy den ruta, men omtrent alt vil være bedre enn KLM via AMS. Neste gang jeg skal til Houston på kurs så skal jeg bestemme selskap og routing selv^_^
Artikkelen til Helgesen var meget interessant. Når det gjelder utgangspunkt for en Norge-Houston-flyging tror jeg ikke det er tvil om at Stavanger er utgangspunktet - rett og slett fordi det er mest oljerelatert virksomhet her. Og da snakker vi ikke bare om de store oljeselskapene. Det er mange andre selskaper som jobber med annet enn selve pumpinga. Og disse selskapene må skrive kontrakter.
Forøvrig tror jeg at jeg ville foretrukket å fly oslo-svg-houston framfor oslo-amsterdam-houston. Det er tross alt kraftig forskjell i flytid samt komplikasjoner rundt bakkeopphold. Oslo har i realiteten bare en liten Houston-kontakt med StatoilHydro og derfor er det nok lite grunnlag for direkterute derfra. I Stavanger har man Conoco og Halliburton ... store selskap med mye Houston-trafikk.
Men å hevde at det bare er StatoilHydro som har behov for å sende folk Oslo-Houston er feil.
Usairways starter oslo-philadelphia neste år.... burde ikke det vert rute til Houston isteden... bedre passasjergrunnlag kanskje.. tenkte slik.. osl-stvg-iah....
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.