Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

Ln-rps brukes som transport av skadde.
737-600

https://www.nrk.no/norge/luftevakueringen-1.16097905

Sent fra min SM-A526B via Tapatalk

Det er større sjans for at LN-RPS er den colaboksen han på det ene bildet drikker av enn flyet han sitter i. Flyet de bruer er LN-RPJ, en 737-700

RPS ble pensjonert i 2016.

https://www.planespotters.net/airframe/boeing-737-600-ln-rps-sas-scandinavian-airlines/3872lr

Re: Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

Må være et gammelt bilde nrk har ifølge siste bilde.

Sent fra min SM-A526B via Tapatalk

Aftenposten har en story i dag også ...

Ellers er det jo bare å sjekke historien i FR24.

a16b128d0f8a39919fa40af2800973f5.jpg

OY-KBK fløy AAL-CHQ-AAL i går. SK7733/7734.

Espen

Hvor mange A320ceo er overført til/flyver for Connect

Hvor mange A320ceo er overført til/flyver for Connect

Var ombord SK1507 8 nov. Stod denne flyvingen skulle flys av Connect.

Da jeg kom mot flyet så jeg at det var OY-KAW som stod der og ikke en EI registrert maskin.

Hender det det setter inn SAS «Classic» hvis de mangler fly / personell i Connect en dag? Ser andre dager at SK1507 stort sett er operert med EI registrerte maskiner.

Var forøvrig det tommeste flyet jeg har vært på ever, kanskje 30 pax! Skjønner at SAS blør penger.

SAS A321 OY-KBK flyger Arlanda-Barcelona idag som SK 1811

Hur är det med A320 familjen VS Boeing 737NG hos SAS i Norge?
Är det Airbus eller Boeing som är i majoritet?

Det er jo bare 8-9 737’er igjen, så mest Airbus.

Noen som vet årsaken til at Norsk innenlands virker å være prioritert plutselig? Det er en krapp 180 grader fra tidligere, da SAS stort sett sendte 15-20 år gamle skitne 737 rundt i Norge, mens de nye og nyvaskede maskinene ble sendt utenlands. Nå er det stort sett alltid 3-5 år gammel A320 i Norge og ofte 15 år gammel 737 til CPH/FRA eller lign.

Misforstå meg rett, jeg er veldig fornøyd med endringen, spesielt siden jeg foretrekker A320 foran 737, men snodig likevel.

Noen som vet årsaken til at Norsk innenlands virker å være prioritert plutselig? Det er en krapp 180 grader fra tidligere, da SAS stort sett sendte 15-20 år gamle skitne 737 rundt i Norge, mens de nye og nyvaskede maskinene ble sendt utenlands. Nå er det stort sett alltid 3-5 år gammel A320 i Norge og ofte 15 år gammel 737 til CPH/FRA eller lign.

Kan vel ha en naturlig forklaring i at det knapt er noen 737 i drift lenger?

Noen som vet hvorfor OSL-EWR-OSl med A321LR og avganger i dag (2.des), ble kansellert allerede onsdag? Flightene før og etter gikk/går som planlagt.

Ble booket om via IAD-CPH som er en lengre rute, og i tillegg bare 45 min connection på Kastrup.

Var ikke spesielt blid på SAS da meldingen kom, og er ikke akkurat frisk og rask etter morgenturen fra MSY til IAD på sete 37B

Edit: kanskje denne burde flyttes til reiseforumet

Noen som vet hvorfor OSL-EWR-OSl med A321LR og avganger i dag (2.des), ble kansellert allerede onsdag? Flightene før og etter gikk/går som planlagt.

Ble booket om via IAD-CPH som er en lengre rute, og i tillegg bare 45 min connection på Kastrup.

Var ikke spesielt blid på SAS da meldingen kom, og er ikke akkurat frisk og rask etter morgenturen fra MSY til IAD på sete 37B

Edit: kanskje denne burde flyttes til reiseforumet

Hva sto som grunn i meldingen?
Kan være så mangt, men ikke unaturlig at dette skjer 2 dager før flighten - kanskje mangel på crew og de ikke greide å skaffe ekstra crew akkurat denne gangen, teknisk sjekk som måtte utføres, osv. kunne kommet med mye mere.

Ser ut som OY-KAT kommer tilbake fra sjekk i MAD og LN-RRB fra sjekk i VNO, i dag. Begge går til OSL

Back