Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

Re: Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

Har LN-RKK og OY-KBF ankommet Oslo for retur til trafikk eller utfasing?
 
Re: Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

Har LN-RKK og OY-KBF ankommet Oslo for retur til trafikk eller utfasing?

Hva, 2 stk. extra lange fly (A321) på OSL. Hadde vært kult om de kom i trafikk fra OSL, men jeg tror det er utfasing.
 
Re: Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

Hva, 2 stk. extra lange fly (A321) på OSL. Hadde vært kult om de kom i trafikk fra OSL, men jeg tror det er utfasing.


Normalt plasseres jo alt av gamle fly på OSL-basen. Derfor er det vel som forventet at A321 eventuelt blir fløyet ut fra Oslo om de faktisk settes tilbake i trafikk.
 
Re: Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

Har LN-RKK og OY-KBF ankommet Oslo for retur til trafikk eller utfasing?

Jeg ved ikke om RKK og KBF specifikt skal i drift eller udfases, men der skal A321 i drift igen på OSL-ARN/CPH og CPH-ARN igen fra starten af maj, mens der er nogle andre der skal udfases
 
Re: Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

Normalt plasseres jo alt av gamle fly på OSL-basen. Derfor er det vel som forventet at A321 eventuelt blir fløyet ut fra Oslo om de faktisk settes tilbake i trafikk.

Ja, du sier noe der. Det er sant.
 
Re: Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

Er det hovedstadstrianglet som de primært skal benyttes på? -eller kan man forvente litt OSL-BGO/TRD/SVG også?

Ligger kun inne med OSL/ARN/CPH.
 
Re: Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

Da er det 3 stk. A321 (OY-KBL, OY-KBF og OY-RKK) som kommer til OSL.
Har SAS kjøpt de? Eller har de forlenget leieavtalen?
 
Re: Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

Da er det 3 stk. A321 (OY-KBL, OY-KBF og OY-RKK) som kommer til OSL.
Har SAS kjøpt de? Eller har de forlenget leieavtalen?

OY-KBH (den med nya liveryn) står på ARN sedan 15/3. Så isåfall är det 4 st A321 som är "tillbaka".
 
Re: Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

OY-KBH (den med nya liveryn) står på ARN sedan 15/3. Så isåfall är det 4 st A321 som är "tillbaka".

SAS har 8 stk. A321, og av de er det 3 stk. som er på OSL og 1 stk. på ARN.

Er det noen som vet hvordan kontrakt SAS har på A321?
 
Re: Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

Det står i SAS sin regnskapsrapport for Q1 at 3 stk. A321-maskiner skal fases ut.
Hvis du ønsker å finne hvem som eier en flymaskin kan du sjekke eier i de forskjellige lands flyregister.

LN-RKI = Eies av SAS Norge AS
LN-RKK = Leaset (eier: Sakamoto Shouji Co. Ltd.)
 
Re: Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

Da er det 3 stk. A321 (OY-KBL, OY-KBF og OY-RKK) som kommer til OSL.
Har SAS kjøpt de? Eller har de forlenget leieavtalen?

-RKK er en LN reg. maskin. LN-RKK er riktig reg. Ikke OY-RKK.
 
Re: Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

Ser at jeg har skrevet feil angående A321-200. Dette skal være mer riktig.

OY-KBL - reiser fra MAD til OSL i morgen 12 april (som Trdfly skriver).
OY-KBF - kom fra MAD til OSL 5. apr. 2022 (og har ikke vært i bruk etter det).
LN-RKK - kom fra CPH til OSL 7. apr. 2022 (og har ikke vært i bruk etter det) (Leaset (eier: Sakamoto Shouji Co. Ltd.)).

OY-KBH - kom fra MAD til ARN 15 mar. 2022 (som HenrikL92 skriver).

OY-KBE - har vært i MAD siden 3. feb. 2022.
OY-KBK - har vært i MAD siden des. 2021.
OY-KBB - har vært i MAD siden nov. 2021.
LN-RKI - har vært i CPH siden aug. 2020 (Eies av SAS Norge AS).

Det blir spennende å se hvilke 3 fly som blir faset ut. Jeg håper det ikke blir LN-RKI, men det er vel stor sjanse for at den blir faset ut. LN-RKI er fra Sep 2002 (19 år) og hvis SAS får solgt den da får de penger i kassa.
 
Re: Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

Begynner de å "dra på åra" nå som de snart nærmer seg 20 år? Er det noe penger å få igjen på en 20 år gammel A321CEO?
 
Re: Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

Begynner de å "dra på åra" nå som de snart nærmer seg 20 år? Er det noe penger å få igjen på en 20 år gammel A321CEO?

Ännu äldre A321CEO byggs ju om till P2F freighters ...
 
Re: Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

En utfordring med SAS' A321 er vel at de har relativt få seter i dem. 200 vs 180 i A320neo, som er et betydelig mindre fly.
 
Re: Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

En utfordring med SAS' A321 er vel at de har relativt få seter i dem. 200 vs 180 i A320neo, som er et betydelig mindre fly.

Til gengæld har A321 en væsentligt større kapacitet til cargo
 
Back
Top