• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

Re: Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

Har LN-RKK og OY-KBF ankommet Oslo for retur til trafikk eller utfasing?
 
Re: Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

Har LN-RKK og OY-KBF ankommet Oslo for retur til trafikk eller utfasing?

Hva, 2 stk. extra lange fly (A321) på OSL. Hadde vært kult om de kom i trafikk fra OSL, men jeg tror det er utfasing.
 
Re: Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

Hva, 2 stk. extra lange fly (A321) på OSL. Hadde vært kult om de kom i trafikk fra OSL, men jeg tror det er utfasing.


Normalt plasseres jo alt av gamle fly på OSL-basen. Derfor er det vel som forventet at A321 eventuelt blir fløyet ut fra Oslo om de faktisk settes tilbake i trafikk.
 
Re: Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

Har LN-RKK og OY-KBF ankommet Oslo for retur til trafikk eller utfasing?

Jeg ved ikke om RKK og KBF specifikt skal i drift eller udfases, men der skal A321 i drift igen på OSL-ARN/CPH og CPH-ARN igen fra starten af maj, mens der er nogle andre der skal udfases
 
Re: Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

Normalt plasseres jo alt av gamle fly på OSL-basen. Derfor er det vel som forventet at A321 eventuelt blir fløyet ut fra Oslo om de faktisk settes tilbake i trafikk.

Ja, du sier noe der. Det er sant.
 
Re: Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

Er det hovedstadstrianglet som de primært skal benyttes på? -eller kan man forvente litt OSL-BGO/TRD/SVG også?

Ligger kun inne med OSL/ARN/CPH.
 
Re: Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

Da er det 3 stk. A321 (OY-KBL, OY-KBF og OY-RKK) som kommer til OSL.
Har SAS kjøpt de? Eller har de forlenget leieavtalen?
 
Re: Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

Da er det 3 stk. A321 (OY-KBL, OY-KBF og OY-RKK) som kommer til OSL.
Har SAS kjøpt de? Eller har de forlenget leieavtalen?

OY-KBH (den med nya liveryn) står på ARN sedan 15/3. Så isåfall är det 4 st A321 som är "tillbaka".
 
Re: Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

OY-KBH (den med nya liveryn) står på ARN sedan 15/3. Så isåfall är det 4 st A321 som är "tillbaka".

SAS har 8 stk. A321, og av de er det 3 stk. som er på OSL og 1 stk. på ARN.

Er det noen som vet hvordan kontrakt SAS har på A321?
 
Re: Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

Det står i SAS sin regnskapsrapport for Q1 at 3 stk. A321-maskiner skal fases ut.
Hvis du ønsker å finne hvem som eier en flymaskin kan du sjekke eier i de forskjellige lands flyregister.

LN-RKI = Eies av SAS Norge AS
LN-RKK = Leaset (eier: Sakamoto Shouji Co. Ltd.)
 
Re: Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

Da er det 3 stk. A321 (OY-KBL, OY-KBF og OY-RKK) som kommer til OSL.
Har SAS kjøpt de? Eller har de forlenget leieavtalen?

-RKK er en LN reg. maskin. LN-RKK er riktig reg. Ikke OY-RKK.
 
Re: Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

Ser at jeg har skrevet feil angående A321-200. Dette skal være mer riktig.

OY-KBL - reiser fra MAD til OSL i morgen 12 april (som Trdfly skriver).
OY-KBF - kom fra MAD til OSL 5. apr. 2022 (og har ikke vært i bruk etter det).
LN-RKK - kom fra CPH til OSL 7. apr. 2022 (og har ikke vært i bruk etter det) (Leaset (eier: Sakamoto Shouji Co. Ltd.)).

OY-KBH - kom fra MAD til ARN 15 mar. 2022 (som HenrikL92 skriver).

OY-KBE - har vært i MAD siden 3. feb. 2022.
OY-KBK - har vært i MAD siden des. 2021.
OY-KBB - har vært i MAD siden nov. 2021.
LN-RKI - har vært i CPH siden aug. 2020 (Eies av SAS Norge AS).

Det blir spennende å se hvilke 3 fly som blir faset ut. Jeg håper det ikke blir LN-RKI, men det er vel stor sjanse for at den blir faset ut. LN-RKI er fra Sep 2002 (19 år) og hvis SAS får solgt den da får de penger i kassa.
 
Re: Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

Begynner de å "dra på åra" nå som de snart nærmer seg 20 år? Er det noe penger å få igjen på en 20 år gammel A321CEO?
 
Re: Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

Begynner de å "dra på åra" nå som de snart nærmer seg 20 år? Er det noe penger å få igjen på en 20 år gammel A321CEO?

Ännu äldre A321CEO byggs ju om till P2F freighters ...
 
Re: Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

En utfordring med SAS' A321 er vel at de har relativt få seter i dem. 200 vs 180 i A320neo, som er et betydelig mindre fly.
 
Re: Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

En utfordring med SAS' A321 er vel at de har relativt få seter i dem. 200 vs 180 i A320neo, som er et betydelig mindre fly.

Til gengæld har A321 en væsentligt større kapacitet til cargo
 
Back
Top