Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

Re: SAS og utfasingen av 737-800

Kan jo bli artig å prøve å komme seg hjem fra WF-do i Bodø i juni. Nettopp fått schedule change på Sk4117 på søndagen. 737-700 :D
 
Re: SAS og utfasingen av 737-800

Kan jo bli artig å prøve å komme seg hjem fra WF-do i Bodø i juni. Nettopp fått schedule change på Sk4117 på søndagen. 737-700 :D

Kan ikke se noe i krystallkulen min som indikerer kansellering ... men hvem vet.
 
Re: Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

Hva er planen fremover med 320CEO-serien til SAS? Og hvor er 321 bussene? Er de i koronalagring fremdeles?
 
Re: Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

OY-KAT ble hentet fra MAD til ARN i dag, gikk så rute ARN-OSL-ARN.
 
Re: SAS og utfasingen av 737-800

Ja , jeg erindrer også meningene som kom til uttrykk ved forrige epokeskifte i flyflåten til SAS. Det er jo ikke lenge siden!? Tiden / epokene kommer og går litt vel kjapt opplever jeg.
Ikke lenge siden jeg var vant til Caravelle og DC-8 / 9 i jobbreisene og i fritiden. Det tilhører vel steinalderen for mange , det var i alle fall ikke mange synsinger og meninger om endringen i flyflåten den gangen.
Uansett hva man mener så er hver epoke fasinerende i seg selv. Jeg har langt over tusen flighter med 737-typene og har mange gode opplevelser med disse maskinene hos både SAS og andre selskaper.
Nå er det Abussene som har tatt over. Det blir bra det også.
Jobber nå med et initiativ for en SAS B737 farewell flight. Mer info kommer etter hvert. Følg med.

Er saa enig, legg til CV440 via Torslanda til CPH - fritids reiser dengang :p

Men jeg husker jeg stod langs gjerdet paa Boeing Field med 1 generasjon Digitalt Kamera (8Mb Memory Chip) naar LN-TUA takset ut paa leveranse flighten som foerste 737-700 til Braathens Safe. Moderne tider.

Alle epokene har facinerende som du sier, liker godt A320NEO - men igjen er det vel saa mye Flyselskapet som flytypen som betyr noe for opplevelsen - de siste ukene har floeyet 737-900ER A320NEO og 737-900ER igjen Back2Back og selvom jeg liker A320NEO meget godt - maa jeg si at Rad 15 paa Alaskas 737-900ER er en suverent overlegen opplevelse over Rad 15 paa Lufthansa’s A320NEO - var betydelig mere sliten etter rett under 2 timer hos Lufthansa enn 5 + timer med Alaska 737-900ER - saa mitt savn er seter det er mulig sitte i (jeg er lang men ikke veldig bred ;) ) og de derre Lufthansa krakkene med 0 - null ingenting nada stoette under laarene virket ikke.
 
Re: SAS og utfasingen av 737-800

LH har jævlige seter .. Men på den annen side, det hadde Alaskas MD80'er også .. ;)

Her er forøvrig Åttern's bilde fra Boeingåker'n. Ble overført via 28.8 modem (eller var det 56k?) til Sandvika hvor jeg postet det på CK's Airlines of Norway, som var stamfaderen til Flyprat ... Sannsynligvois tatt 13/4/1998.

ln-tua_b.jpg
 
Re: SAS og utfasingen av 737-800

LH har jævlige seter .. Men på den annen side, det hadde Alaskas MD80'er også .. ;)

Her er forøvrig Åttern's bilde fra Boeingåker'n. Ble overført via 28.8 modem (eller var det 56k?) til Sandvika hvor jeg postet det på CK's Airlines of Norway, som var stamfaderen til Flyprat ... Sannsynligvois tatt 13/4/1998.

ln-tua_b.jpg

Det var 28.8 ;) og etter at bildet ble tatt var det sykkel !! (Diamond Back MTB) til Fergen (Walla Walla) ut til Bainbridge - foer noe kunne lastes opp - ikke akkurat SmartPhone :lol:
 
Re: SAS og utfasingen av 737-800

Det har blitt uttallige turer med SAS sine 737 maskiner opp gjennom årene. Selv om både 737-700 og 737-800 har fungert greit for meg som passasjer er det likevel ikke et fly jeg kommer til å savne spesielt når de fases ut. Det er i grunnen bare ett (to) fly jeg virkelig savner. Det er MD80 og MD90. Sett fra en passasjer sitt ståsted var dette de mest behaglige flyene å fly med. MD90 fikk jeg dessverre ikke prøvd mange gangene, men det ble nå noen enkelt turer og det var en svært behagelig opplevelse.
 
Re: SAS og utfasingen av 737-800

En rask og uhøytidelig sjekk viser at SK har lagt opp til å bruke en 738WL frem til midten av juni, men forsvinner fra systemet etter det. Kan det stemme? Går typisk OSL-BOO-OSL-TOS-OSL-SVG søndager frem til og med 19 juni.
 
Re: SAS og utfasingen av 737-800

En rask og uhøytidelig sjekk viser at SK har lagt opp til å bruke en 738WL frem til midten av juni, men forsvinner fra systemet etter det. Kan det stemme? Går typisk OSL-BOO-OSL-TOS-OSL-SVG søndager frem til og med 19 juni.

Se kommentarer lenger opp i tråden.
 
Re: SAS og utfasingen av 737-800

Se kommentarer lenger opp i tråden.
Konstruktivt svar som vanlig fra deg. Mitt innlegg stemmer ikke med kommentarene fra lenger opp i tråden, og det er lov å spekulere..
 
Re: Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

Skal SAS Connect begynne å operere A320ceo utover våren. Skal til Barcelona i Mai, og etter flere endringer fra SAS er siste nye at CPH-BCN ble endret fra 320Neo til 320-100/200 operated by SAS Connect.
 
Re: Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

Hva er planen fremover med 320CEO-serien til SAS? Og hvor er 321 bussene? Er de i koronalagring fremdeles?

320ceo var/er et midlertidig innleie av brukte maskiner som dekker overgangen fra 737 til 320neo.
320ceo skal ut når alle 320neo er levert. Også dette vil skje gradvis fremover.
 
Re: Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

OY-KBH er planlagt fløyet MAD-ARN på tirsdag.
Har ingen anelse om videre plan.
 
Re: Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

320ceo var/er et midlertidig innleie av brukte maskiner som dekker overgangen fra 737 til 320neo.
320ceo skal ut når alle 320neo er levert. Også dette vil skje gradvis fremover.


Kan man kalle +8 år midlertidig? [emoji2957]
 
Re: Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

Kan man kalle +8 år midlertidig?

Nei, åtte år er kortsiktig. Den midlertidige piren på Gardermoen er imidlertid midlertidig. Samme som brakkebarnehaver og -kontorer.
 
Back
Top