Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

Re: Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

Første nattstopp i Norge med A320neo utenfor OSL-basen, var på SVG 14.-15FEB.
Ser iallfall at TRD får sin første nattstopp 26.-27FEB.
Første A320neo på TRD-BGO ble fløyet i 25OKT, SVG-TRD ble fløyet 14FEB.

Snakker da om selvfølgelig om ''Norsk A320neo-produksjon'', både A320neo med CPH-base og ARN-base har hadd overnatting på SVG, BGO og TRD tidligere.

Ellers så er det vannskelig å holde oversikten fremover, skjer stadig endringer og bytte av flytyper..

SAS hadde 21.-22.FEB sin første nattstopp med A320neo på TOS, SE-ROK fikk æren.
(Med forbehold om at jeg har oversett et fly tidligere...)

OY-KBT er sendt til lagring

Airbus A319 -131 3292 OY-KBT SAS ferried 24feb21 ARN-CDT for onward storage

OY-KAR fyker ned fra ARN til MAD 02MAR21.
Da er det kun OY-KAO som er i Tallinn, og OY-KAW som står på Arlanda som ikke er flydd til CDT/MAD av SAS sine Airbus A319/320.

Mens det står fortsatt fem A321 igjen på CPH, mens tre andre A321 står lagret på CDT/MAD.

Planespotters.net viser nå hvor SAS sine A319/302/321 (ceo) står lagret: https://www.planespotters.net/airline/SAS

Svalbard får sitt første besøk av SAS med Airbus A320neo, 6. april.

EDIT: Airbus til LYR er så langt jeg kan finne i S21 fjernet, men det kan endre seg fort tilbake.

Last edited:

OY-KAL er hentet tilbake fra lagring i CDT, til vedlikehold i TLL antar jeg. Så er det vedlikehold for retur til drift eller blir den en siste finpuss før den sendes ut?

Airbus A320 -232 2883 OY-KAL SAS ferried 03mar21 CDT-TLL aftee storage

RRH og RRF kommer tilbake fra Norwich i morgen. RGF og RRG tar deres plass.

SE-RJX er nå på vei fra Norwich til Oslo. La oss håpe vi ser den i normal trafikk snart [emoji122]

Sent fra min SM-N986B via Tapatalk

Last edited:

LN-RJX er nå på vei fra Norwich til Oslo. La oss håpe vi ser den i normal trafikk snart [emoji122]

Sent fra min SM-N986B via Tapatalk

LN-RJX finnes ikke. SE-RJX derimot.

Fløy med SE-ROK fra Oslo til Haugesund i dag, vites det om SK har vært på HAU med A320 før ?

Var der noen ganger før jul, ihvertfall, når jeg ser på historien for SK316.

Fløy med SE-ROK fra Oslo til Haugesund i dag, vites det om SK har vært på HAU med A320 før ?

SAS med Airbus-generelt, så har SAS besøkt HAU med Airbus A320neo 1xDes18, 2xDes20, 1xFeb21, så litt oftere men sporadisk fra mars i år.

Desember 2018 var vel med Airbus A320neo fra CPH-basen om jeg ikke husker feil, mens alle siden da har vært av OSL-basen.

Første runde med Airbus A320neo på TRD-BGO-SVG-BGO-TRD og TRD-BOO-TOS-BOO-TRD flys med SE-RUB i morgen 7. april.

A321LR er satt opp på ARN-EWR fra 2 juni. En måned senere åpnes OSL-EWR, også den med A321LR.

Dette vil være helt avhengig av hvordan utviklingen av reiserestriksjoner, vaksinering og potensielt markedsutvikling, så her er stor fare for endringer.

https://www.flygtorget.se/Aktuellt/Artikel/?Id=14147

A321LR er satt opp på ARN-EWR fra 2 juni. En måned senere åpnes OSL-EWR, også den med A321LR.

Dette vil være helt avhengig av hvordan utviklingen av reiserestriksjoner, vaksinering og potensielt markedsutvikling, så her er stor fare for endringer.

https://www.flygtorget.se/Aktuellt/Artikel/?Id=14147

ARN-ORD kommer i begynnelsen av august, hvis jeg husker rett. Også 321. Alle disse blir 3x i uka (tror jeg). Ligger fortsatt inne med noen 333, men de er ikke reelle.

Sent from my iPad using Tapatalk Pro

ARN-ORD kommer i begynnelsen av august, hvis jeg husker rett. Også 321. Alle disse blir 3x i uka (tror jeg). Ligger fortsatt inne med noen 333, men de er ikke reelle.

ARN-EWR 3x i uken fra 02. juni - 4x i juli og 5x i august
ARN-ORD 4x i uken fra 2. juli
OSL-EWR 2x i uken fra 4. juli.

Foreløpig ...

ARN-EWR 3x i uken fra 02. juni - 4x i juli og 5x i august
ARN-ORD 4x i uken fra 2. juli
OSL-EWR 2x i uken fra 4. juli.

Dette matcher bra med hva svenske Flygtorget skriver:

"...handla om att slinga de tre linjerna Arlanda-New York, Arlanda-Chicago och Oslo-New York på ett sätt så att maskinerna utnyttjas till fullo och håller ett maximalt antal frekvenser mellan Skandinavien och USA."

Dvs. at det blir en rotasjon av A321LR maskinene mellom ARN-EWR/ARN-ORD/OSL-EWR uten å fly via CPH.

SE-RJT er ute å lufter seg for første gang på lenge, på en testflight i dag.

Skal den tilbake i trafikk, eller er det for å sjekke status før den tilbakeleveres

Back