Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

Re: Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

Ser OY-KAY er ute på en testflight fra CPH. Skal den tilbake i trafikk?
 
Re: Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

OY-KAN går akkurat nå MAD-TLL, vedlikehold i TLL - regner med den skal tilbake til produskjon etterpå !?
 
Re: Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

OY-KAL har blitt brukt på norsk innenriks siden i går
 
Re: Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

OY-KAS kommer tilbake fra lagring i MAD.
SK9223 MAD1000 - 1350ARN 16SEP21

Og ellers flyr OY-KAY rundt om i Norge om dagen, gjort det i ei ukes tid nå og vil fortsette med det ei stund (?) til.
 
Re: Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

Nogle der har styr på SAS A321 og retur i trafik?
IKKE LR men den normale version?

Jeg har flere gange på Flightrader set A321 har været på og af og til på flyvninger men er der nogle der ved om de kommer i trafik igen?
 
Re: Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

Både OY-KAY/-KAN (A320ceo) har fløyet ut fra Oslo lufthavn i oktober.
Det ligger også inne A319 fra november, samt noen få avganger i oktober ut fra Oslo lufthavn.
 
Re: Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

Noen som vet noe mer om SAS sine A321LR? Tenker på interiøret og rutene de skal fly? En liten nerdesak også - er det noen måte man generelt kjenner igjen LR fra vanlig A321?
 
Re: Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

Noen som vet noe mer om SAS sine A321LR? Tenker på interiøret og rutene de skal fly? En liten nerdesak også - er det noen måte man generelt kjenner igjen LR fra vanlig A321?

Som med 320, så er LR/NEO'ene de eneste med winglets i SAS-flåten. Classic'ene har de gamle wingfence'ne.

Ellers er det vel fortsatt BOS som er planlagt først. Når det faktisk vil skje er vel ennå et åpent spørsmål, men 4/12 er første dag de ligger inne. Nå.
 
Re: Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

Som med 320, så er LR/NEO'ene de eneste med winglets i SAS-flåten. Classic'ene har de gamle wingfence'ne.

Ellers er det vel fortsatt BOS som er planlagt først. Når det faktisk vil skje er vel ennå et åpent spørsmål, men 4/12 er første dag de ligger inne. Nå.


Men å kjenne igjen en A321LR fra en A321neo er derimot svært vanskelig.
 
Re: Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

Noen som vet noe mer om SAS sine A321LR? Tenker på interiøret og rutene de skal fly? En liten nerdesak også - er det noen måte man generelt kjenner igjen LR fra vanlig A321?

Interiør: 157 sæder.
22 Business, skiftevis 2+2 og 1+1 konfiguration.
12 Plus, 2+2 konfiguration.
123 Go, 3+3 konfiguration.
Alle med IFE-system og USB-stik. Business og Plus vil også have almindelige stik til opladning.

Eneste rute de er planlagt på pt. er CPH-BOS.

Hos SAS er det nemt at se forskel på deres gamle A321Ceo og de nye A321LR rent visuelt. A321LR'erne har Sharklets, nye motorer (de nye er runde, de gamle er mere aflange) samt et nyt Emergency Exit-layout.
 
Re: Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

Men å kjenne igjen en A321LR fra en A321neo er derimot svært vanskelig.

Ja det stemmer!

Også fra en A320. For A321LR hos SAS har ikke extra dører. Så jeg ser ikke forskjell på A321LR og A320 (bortsett fra lengden).
 
Re: Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

Ja det stemmer!

Også fra en A320. For A321LR hos SAS har ikke extra dører. Så jeg ser ikke forskjell på A321LR og A320 (bortsett fra lengden).

De har faktisk de ekstra døre, de er bare ikke aktiveret. Der er en nem måde at se forskel på dem på. A321LR har, selv uden de aktive ekstra døre, store mellemrum mellem nogle vinduer bag vingen. Det har A320(Neo) ikke.
 
Re: Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

Are the SAS A321neoX really the LR-version?
On the accurate Airbus Finkenwerder news site, they are mentioned as normal neoX, in opposition for example to the 321neoX/LR of Aer Lingus.
 
Re: Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

A little bit strange, but okay ;)

I know, but not to be confused with A321XLR, which still haven't flown.

There's three versions, the 'regular' 321NEO, the LR and the XLR. SAS chose the LR. The XLR will have an additional 700NM range, but probably less compartent space.
 
Back
Top