Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

Re: Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc

SAS har vært på TOS med Airbus før.

https://youtu.be/tmZo9Jcd18Q

Att 340 har besökt Tromsö och ytterligare ett antal nordnorska flygplatser, det känner jag till.
Min fråga gällde snarast reguljärtrafik med 319-321 - och där tror jag fortfarande att dagens besök av OY-KBO var det första.
Ursäkta om jag var lite otydlig.

SE-RET var av en eller annen grunn på vei OSL-LGW i dag, lukter ferry flight basert på flightnummer. Men snudde av en eller annen grunn

Maskinen fløy til LGW på samme flightnummer den 20. desember, men ser ikke ut til å ha RETurnert. Er den faset ut, tro?

LN-RPR (B738) er en route SNN - OSL, hvis nogen er interesseret. ETA 17.43

Maskinen fløy til LGW på samme flightnummer den 20. desember, men ser ikke ut til å ha RETurnert. Er den faset ut, tro?

Den er på Gatwick får å fikse sprekker som ble funnet i forbindelse med påkrevet sjekk.

Nei, den skal ikke ut ....
Nei hvorfor skulle den det? Den er jo bare 18 år gammel? [emoji23] Bor selv i Tromsø og forholder meg veldig rolig til annonseringen fra SAS om nye fly, vel vitende om at det tar mange år før vi ser en slik maskin på TOS. Og etter 10 år er den bare ny i SAS sine øyne [emoji57]

Forøvrig er jeg happy med valget av A320, Neoene er behagelige å fly med.

Bor selv i Tromsø og forholder meg veldig rolig til annonseringen fra SAS om nye fly, vel vitende om at det tar mange år før vi ser en slik maskin på TOS. Og etter 10 år er den bare ny i SAS sine øyne [emoji57]
Sorry för lätt off-topic.

När jag kollade upp resor ARN-TOS i maj så låg det inne en A20N en dag, minns inte vilken exakt. Det passade inte mig med den dagen så jag bokade ARN-OSL-TOS istället.

Sen vet man väl aldrig om de gör en equipment change eller inte när det väl kommer till kritan. Har varit med om i alla fall två gånger att det står A20N och det blir en Classic ändå.

Nei hvorfor skulle den det? Den er jo bare 18 år gammel? [emoji23] Bor selv i Tromsø og forholder meg veldig rolig til annonseringen fra SAS om nye fly, vel vitende om at det tar mange år før vi ser en slik maskin på TOS. Og etter 10 år er den bare ny i SAS sine øyne [emoji57]

.

Det har vært både 319 og 320NEO i Tromsø i romjulen. Og SAS har da ihvertfall nye fly som kan brukes .. ;)

Det har vært både 319 og 320NEO i Tromsø i romjulen. Og SAS har da ihvertfall nye fly som kan brukes .. ;)
Et fly innom en dag, av 7 daglige besøk er ikke akkurat mye å skryte av. Boeing (og dels RR) er i deep shit, men det er ikke på noen måte Norwegian sin feil.

Et fly innom en dag, av 7 daglige besøk er ikke akkurat mye å skryte av. Boeing (og dels RR) er i deep shit, men det er ikke på noen måte Norwegian sin feil.

hva er egentlig poenget ditt?

Samme som i forrige innlegg, at SAS bare sender 18 år gammelt skrot til TOS [emoji57]

Da kan du vel heller reise med (i følge reklamen) Norwegian sine splitter nye fly.

Du har jo valgfrihet dersom alderen på flyet er avgjørende for om du skal reise eller ikke.

Da kan du vel heller reise med (i følge reklamen) Norwegian sine splitter nye fly.

Du har jo valgfrihet dersom alderen på flyet er avgjørende for om du skal reise eller ikke.
Ja, og jeg velger aktivt Norwegian når jeg kan. [emoji57]

Samme som i forrige innlegg, at SAS bare sender 18 år gammelt skrot til TOS [emoji57]

Jeg ville brukt skrot som betegnelse på et fly som ikke er i stand til å fly.

SAS sin LN-RRU som akkurat nå står på bakken i TOS, klarer seg fint med sin alder på 17 år, i motsetning til Norwegian sine splitter nye MAX'er.

Bedre med pålitelig ‘skrot’ enn groundede nyfly.

Ignorance is bliss ...

Igjen, det er ikke Norwegian sin feil at Boeing er idioter.

Når prisen er den ca den samme, hvorfor fly med gamle, skitne fly som har høyere utslipp og støyer mer?

Forøvrig er jeg EBG så jeg flyr rikelig med SAS også.. Men mest via jobb.

Igjen, det er ikke Norwegian sin feil at Boeing er idioter.

Det var Norwegian som valgte å kjøpe et produkt som ikke virker

Nei, det kunne de ikke vite, og de har sikkert hatt litt uflaks med både 787 og MAX, men poenget er altså: SAS sine gamle fly virker, det gjør ikke de nyeste til Norwegian.

Det var Norwegian som valgte å kjøpe et produkt som ikke virker

Nei, det kunne de ikke vite, og de har sikkert hatt litt uflaks med både 787 og MAX, men poenget er altså: SAS sine gamle fly virker, det gjør ikke de nyeste til Norwegian.
Og poenget er egentlig at Norwegian ikke har noe skyld i problemene med hverken motorer, 787 eller MAX 8. Hadde det vært 737-800 i trøbbel og dermed påvirket SAS også så hadde vel pipa hatt en annen låt.

Hva tenker du om pickle fork sprekkene som påvirker SAS sine gamle 737? [emoji57]

Back