SAS bygger om 737-800!
Neste uke vil SAS starte ombygging av tre 737-800. Maskinene dette gjelder og estimert tid er som følger:
LN-RRF 02-06NOV
LN-RRG 09-13NOV
LN-RRE 16-20NOV
Dette vil være et ledd i SAS sin strategi om å få en mer enhetlig galley/kabin configerasjon ettersom disse tre maskinene på mange måter fremstår som "odd"-birds blant SAS sin 737-800 flåte.
Er RRF og RRG ferdig?
Ut ifra FR24 var LN-RRF i Tallinn 23-31/10, og LN-RRE har stått i ro på OSL mellom 1-8/11, mens LN-RRG har fløyet hver dag den siste måneden... Så da kan det hende LN-RRE/-RRF har fått nye seter (?)
Det schtemmer. RRE, RRF og RRG får nye seter og en facelift i disse dager ;-)
Jeg fløy RRE OSL-BOO 8.11, da med de gamle chartersetene. Var ikke gjort noe til da, så må være en annen grunn til at den sto 1.-8 november.
Er LN-RGD overført til norsk produksjon eller er det bare en gjesteopptreden?
Hadde denne maskinen fra DUS - OSL i går, og litt overraskende at denne maskinen som var ny 2013, ikke har WIFI. Denne maskinen har vel vært brukt mest domestic i Sverige.
Hadde denne maskinen fra DUS - OSL i går, og litt overraskende at denne maskinen som var ny 2013, ikke har WIFI. Denne maskinen har vel vært brukt mest domestic i Sverige.
Er LN-RGD overført til norsk produksjon eller er det bare en gjesteopptreden?
Litt tidlig å si enda, etter to dager. Men i dag har den visst pendlet mellom OSL og ARN, så får vi se om den ender opp på OSL eller på ARN når dagen er over?
En annen ting er at LN-RPN B737-883 har fløyet i svensk produksjon igjen i ca en måned etter to eller tre år i norsk produksjon
og at SE-RJU B737-76N nå har fløyet i norsk produksjon i over to måneder, den fløy i Sverige fra den ble levert i fjor.
LN-RRL B737-883 har flyttat till svensk produktion sedan flera månader och igår flög jag SE-RJR B737-76N ARN-LLA. Den senare verkar ha flyttat i veckan från norsk produktion.
SE-RJR kan vara tillfälligt utlånad. Har väl bara flugit nån vecka i Sverige den här gången (den har gjort sådana här gästspel tidigare). LN-RRL däremot har flugit i svensk produktion nu i ett år - och LN-RPN någon månad.
SE-RJU tycks, å andra sidan, ha flyttat till Norge.
Intressant var att OY-KAO, Airbus 320, igår flög SK525/526 ARN - LHR och tillbaka.
Kan väl behövas träning för piloter som ska köra 320NEO i höst?
Det er fullt mulig de mangler A32x piloter, det vet jeg ikke noe om, men neppe pga A320neo. Husk at cockpit er mer eller mindre identisk og det kreves ikke noe omfattende opplæring for og variere mellom CEO og NEO. Så skulle SAS ha mange andre piloter på Airbustrening så burde de heller mangle 737 piloter?
Husk at A320neo heller ikke er noe nytt fly, men er dagens fly som har fått nye motorer