Re: Statustråd SAS 737 og A32x flåte - Hvilke flyr hvor, etc
LN-RGA flög till Shannon den 26 februari - så den är nog på check just nu.
LN-RNW flyger återigen i Norge.
Den eller LN-RNU har vid flera tillfällen förts över till Norge över helgen för att flyga just AES-LPA. Jag vill minnas att RNU och RNW är några av de 737-700 som har högre startvikt, och behövs antagligen på just den linjen.
Den andra av de två maskinerna flyger alltid KLR-LPA samma lördag, så maskinerna möts i Las Palmas!
I utbyte flyger SE-RJT i Sverige. Skiftet mellan RNW och RJT skedde för övrigt i London i torsdags när båda stod på LHR över natten.
Den här helgen flyger återigen en del inlånade maskiner i svensk produktion, och det beror förstås på att vinterferierna i Stockholmsregionen tar slut - och det är mycket extrainsatta turer.
Den "svenska" maskin som stadigvarande tycks befinna sig i norsk produktion just nu är LN-RRH.
LN-RGA flög till Shannon den 26 februari - så den är nog på check just nu.
LN-RNW flyger återigen i Norge.
Den eller LN-RNU har vid flera tillfällen förts över till Norge över helgen för att flyga just AES-LPA. Jag vill minnas att RNU och RNW är några av de 737-700 som har högre startvikt, och behövs antagligen på just den linjen.
Den andra av de två maskinerna flyger alltid KLR-LPA samma lördag, så maskinerna möts i Las Palmas!
I utbyte flyger SE-RJT i Sverige. Skiftet mellan RNW och RJT skedde för övrigt i London i torsdags när båda stod på LHR över natten.
Den här helgen flyger återigen en del inlånade maskiner i svensk produktion, och det beror förstås på att vinterferierna i Stockholmsregionen tar slut - och det är mycket extrainsatta turer.
Den "svenska" maskin som stadigvarande tycks befinna sig i norsk produktion just nu är LN-RRH.