Er det korrekt at det er Norwegian som blir det første Europeiske flyselskap som får B787 og det hele 2-3 år før noe annet Europeisk flyselskap ? Leste det i DN. Det må jo være et ganske bra konkuransefortrinn ...
Er vel Polish LOT som får først i europa?
LOT eller Thomson.
Fant ei liste over leveringer her, vet ikke om den er helt til å stole på.
http://www.planespotters.net/Production_List/Boeing/787/index.php?p=1
Konsernsjefen viser til at Dreamliner reduserer drivstofforbruket med 20-25 prosent på langdistanseflyving, og gjør det mulig å kutte driftkostnadene med 30 prosent. Han mener derfor at et forsprang på over to år vil derfor være svært betydningsfullt.
Tror ikke konkurrentene klarer å holde følge
- Det betyr at andre selskapene egentlig aldri vil klare å drive på samme kostnadsnivå som oss. Vi får en periode hvor volumet kan bygges opp til et nivå som gjør oss svært konkurransedyktige når de andre etter hvert kommer etter, sier han til TDN Finans.
Fant noe interessant på Brønnøysund idag: Nyregistrert firma http://w2.brreg.no/kunngjoring/hent_en.jsp?kid=20120000039079&sokeverdi=997923812
Nyregistrering
![]()
Foretaksnavn:NORWEGIAN LONG HAUL AS
Organisasjonsnummer:997 923 812
Forretningsadresse:Oksenøyveien 3
1330 FORNEBU
Kommune:BÆRUMOrganisasjonsform:
Aksjeselskap![]()
Vedtektsdato:01.01.2012![]()
Formål:Drive med flyging, annen transport- og reiserelatert virksomhet i
tilknytning til dette. Selskapet kan også direkte eller indirekte
drive andre former for nettbasert vare- og tjenesteyting, herunder
virksomhet knyttet til bilutleie, hotelutleie, betalingstjenester,
finansering og kortutstedelse. Deltagelse i virksomheter som nevnt kan
skje gjennom samarbeidsavtaler, eierinteresser eller på andre måter.
![]()
Kapital:NOK 1.000.000,00![]()
Daglig leder:Asgeir Nyseth
![]()
Styre:
![]()
Styrets leder:Bjørn Kjos, Skøyenstubben 8, 0375 OSLO
![]()
Varamedlem:Frode Erling Foss
![]()
Revisjon av årsregnskap:Foretakets årsregnskap skal ikke revideres.
![]()
Signatur:Styret i fellesskap eller to styremedlemmer i fellesskap.
Hvorfor skal de det?? Den første kommer om litt over 1år. DY kan ha NYC ruten i drift til sommeren 2013. Skal de Wett lease noe annet så går bare vinningen opp i spinningen og dessuten har de unskyldningen i orden (og den er egentlig ganske god) for hvorfor de stadig må utsette oppstart. Jo lenger tid de har før disse maskinene kommer, jo flere ruter og dermed bedre feed har de.Nå må de vel snart få lagt inn en ny bestilling på B787, Eller en leasing avtale på noe annet til de får alle disse B787'ne ?
Nå må de vel snart få lagt inn en ny bestilling på B787, Eller en leasing avtale på noe annet til de får alle disse B787'ne ?
Hvorfor skulle Kjos fikse noe som helst? Når 787 først kommer så er det det absolutt mest økonomiske flyet han kan opperere. Ikke bare er det lett og mer aerodynamisk en A330 og B767 Det er også bygd i tilnærmet vedlikeholdsfritt compositt noe som reduserer antal dager det er til Vedlikhehold/reparasjon/overhaling(MRO) med, hvis min hukommelse er riktig 12 dager per 2 år, noe som øker antall intektsbringende dager og reduserer utgiftene til vedlikehold. Å stresse med å rekrutere og lære opp crew for så å fly en flytype et år eller to og så lære dem opp på en anne type koster så mye at det er bedre å vente til man har det riktige materiellet til den type opperasjoner de ønsker å drive. Det er helt sikkert både 767 og A330 å få leaset for noen få år dersom DY ønsker det men de vil heller vente.Fikk ikke Kjos fikset en leasing /leie avtale med noen Busser i mellomtiden iforb med NEO avtalen?
Fikk ikke Kjos fikset en leasing /leie avtale med noen Busser i mellomtiden iforb med NEO avtalen?
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.