Statustråd: Norwegian 787 og IC-ruter

Status
Not open for further replies.
Re: Norwegian har valgt Dreamliner som langdistansefly

Hmm, hvorfor skulle DY nödvendigvis velge eksakt den samme galley lay-out som ET??? Dersom man plasserer de galleys litt annenleders, sa kan man ogsa fa smartere lösninger.

Det var kun et eksempel ;)

DY kan gjøre som Thomas Cook, legge toaletter i kjelleren!!!

Eller galley på loftet?? (Skal de ikke ha crue fra Thailand)

Tsss, tror ikke at DY vil ha noe av disse tidligere maskiner.

I beste fall som en interim lösning, slik at Boeing stiller disse opp som en interim lösning. Men pa langt sikt med disse performance penalties? No way!!!

Jeg har andre selskaper pa liste som vil snappe opp disse maskiner.

Tsss, tror ikke at DY vil ha noe av disse tidligere maskiner.

I beste fall som en interim lösning, slik at Boeing stiller disse opp som en interim lösning. Men pa langt sikt med disse performance penalties? No way!!!

Jeg har andre selskaper pa liste som vil snappe opp disse maskiner.

Du skriver som om disse maskinene ikke er bra nok for DY, har du lyst til å forklare hvorfor? Eller missforstod jeg hvordan du skrev?

Du skriver som om disse maskinene ikke er bra nok for DY, har du lyst til å forklare hvorfor? Eller missforstod jeg hvordan du skrev?

Helt enkelt. De tidlige modde-787er er svaert overvektig. Dermed blir de dyrere i drift og har mindre residual value. En absolutt no-go.

Smartere a vente til litt seinere maskiner. Dersom man kan leie disse til rock-bottom lease-rates, sa blir spillet kanskje litt annenleders, men jeg ville aldri kjöpe disse, dersom jeg skulle legge mine egne penger pa bordet.

Men hvilken maskiner får DY? Siden de skal starte IC om "ikke lenge" så må de jo få noen av de første maskinene som er blitt lagd, eller får dem de gode maskinene? Og hvor mange "dårlige" maskiner har det blitt produsert? Mange spørsmål her ;)

De förste 11 maskiner er confirmed overweight. Jeg har ikke tro pa at Boeing klarer a ga direkte pa eller under target weight med #12.

Man ma na vente. Air India skulle ha 6 av de 26 förste 787. Det blir na litt reshuffeling. Om dette vil ha en effekt pa NAX sine leveringer, vel dette gjenstar a se...

Ja det skal bli spennende å få vite med tiden hvem som snapper opp de flyene...

Disse er jo allerede bygd, så det spørs hvor mye reshuffeling det blir. De er jo allerede i AI konfigurasjon, så det er nok begrenset hvor mange eksisterende kunder som er interessert.

04.jpg

Disse er jo allerede bygd, så det spørs hvor mye reshuffeling det blir. De er jo allerede i AI konfigurasjon, så det er nok begrenset hvor mange eksisterende kunder som er interessert.

Det kan vel klares med en gang maling, og evt ændring af det typiske Air India-interiør: :D

airIndia1.jpg

Norwegian increases long haul fleet to six Dreamliners
Norwegian - Jul 14, 2011 07:00 CEST
Norwegian has entered into a Letter of Intent to lease a further new Boeing 787-8 Dreamliner, bringing the total number of such aircraft on order to six. The six aircraft are part of Norwegian's set up for long haul operations.
"With the Dreamliners Norwegian will operate the newest generation of long haul aircraft, especially designed to meet the passengers' demand for better comfort and more environmentally friendly transportation. The aircraft type, which is the most cost efficient in its class, will provide Norwegian with a strong competitive advantage and the passengers with low fares to distant destinations outside Europe," said CEO Bjørn Kjos at Norwegian.

http://www.mynewsdesk.com/uk/pressr...ownload/resource_attached_pdf_document/661300

Nå må de vel snart slippe hvor disse skal reise ifra til, siden de leaser inn en til, for å få kabalen til å gå opp???
Men har de fått slot tider noen plass?

Som det står i skrivet, så er det ikke leveranse av de første før høsten/vinterer 2012/2013. De skal vel deretter gjennom innkjøring i systemet, slik at det neppe blir noe oppsatt program før til sommerprogrammet 2013, og det er nok ikke spikret ennå. Blir sikkert en del flygninger rundt om i Europa for crew-trening, noe ala det AF gjorde med A380 CDG-LHR, og kanskje noen avganger til Kanariøyene? Den som venter for se regner jeg med.

Denne kommer tidlig i 2014 og blir også Leaset fra ILFC i henhold til saken fra DY.
Da skal DY ha foreløpig 3 av de 74 som ILFC har i bestilling

De har jo tegnet avtale med RR om motorer til 9 fly, så det kommer nok enda noen etter hvert.

Herlige nyheter!

Gleder meg som en unge til disse 'absolute beauties' lander på OSL!

Med totalt 6 fly i 2015 begynner det å ligne på noe. Trenger vel 2-3 fly til, så er de vel fornøyd i første omgang?

Nå må de vel snart slippe hvor disse skal reise ifra til, siden de leaser inn en til, for å få kabalen til å gå opp???
Men har de fått slot tider noen plass?

Med lærdom fra Feelair, så holder de nok de konkrete planene tett til brystet, forståelig nok.

Jan Carlzon sier til dagens Aftenblad at han er skeptisk til Norwegians satsing på langruter, som kan sette seg selv i fare. Å spre for mye kan være en farlig vei å gå, sier han. Norwegian bør holde fokus på det de holder på med nå, mener han, og henviser til Ryanair, som med en større flåte kun har en hovedbase, og som ikke satser på langdistanse.

Status
Not open for further replies.
Back