Statustråd: Norwegian 787 og IC-ruter

Status
Not open for further replies.
Re: Norwegian har valgt Dreamliner som langdistansefly

Utfordringen er jo også rent faktisk akkurat nå at man fremdeles ikke kan være helt sikker på om dette var siste forsinkelsen på 787, og når DY tilsynelatende ikke har tenkt å anskaffe alternativt materiell så ville jeg ikke bannet på slutten av 2012 heller... Jeg har en magefølelse som sier meg at de første IC-avgangene til DY kommer til å gå med noe annet enn 787.

Utfordringen er jo også rent faktisk akkurat nå at man fremdeles ikke kan være helt sikker på om dette var siste forsinkelsen på 787, og når DY tilsynelatende ikke har tenkt å anskaffe alternativt materiell så ville jeg ikke bannet på slutten av 2012 heller... Jeg har en magefølelse som sier meg at de første IC-avgangene til DY kommer til å gå med noe annet enn 787.

Kan dette bringe 2012 starten i ennå større fare?

http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=10085021

Dette er gammel info. Det er allerede lagt planer for modifiseringen av de gjeldende maskinene og jeg har ikke hørt at det har kommet til nye momenter siden vi var på tur hos Boeing i vinter.

Dette er gammel info. Det er allerede lagt planer for modifiseringen av de gjeldende maskinene og jeg har ikke hørt at det har kommet til nye momenter siden vi var på tur hos Boeing i vinter.

åja:8:, jaja, et innlegg nærmere gull status:lol:

Det står i artikkelen at DY har bestilt 9 fly. Er dette riktig?

Det står i artikkelen at DY har bestilt 9 fly. Er dette riktig?
Det har ikke kommet ut noe offisielt fra DY om dette, annet en om de to første som blir leaset fra ILFC. Om de 9 flyene som RR refererer til er 9 nye eller 7 nye + de 2 fra ILFC vet vel bar noen få internt i DY, Boeing og RR.
Bjørn Kjos har tidligere uttalt at de trenger 12-15 fly for å drive IC lønnsomt, så om de jobber med enda fler blir spennende å se. Mulig var dette antallet i pressemeldingen fra RR en stor glipp??

Som det står .....

Norwegian Air Shuttle ASA has selected the Rolls-Royce Trent 1000 engine to power up to 9 new 787-8 Dreamliner aircraft.

.. så denne kontrakten inneholder nok en helgardering.

Pressemeldinga:

Aircraft acquisition

Norwegian Air Shuttle ASA has entered into a Letter of
Intent (LoI) with Icelandair for the right to acquire
three Boeing 787-8 Dreamliner aircraft, which
Icelandair currently has on order.

Two of the aircraft are expected to be delivered
during the first half of 2013, the third aircraft in
early 2015. The three aircraft will complement the two
787-8 leases announced on November 8, 2010.

With today's announcement and contract signing
Norwegian's long haul-fleet will count five Boeing
787-8 Dreamliners.

Norwegian is hosting a short press and analyst brief
at the Company's headquarters at Oksenøyveien 3 at
13.30 CET today.

Fornebu, Norway, 26 May, 2011

Contacts:
CFO Frode Foss, +47 91 63 16 45
SVP, Corporate Communications, Anne Sissel Skånvik,
+47 97 55 43 44

Dette var vel de eneste tre Icelandair hadde firmorder på?

Vel, koke suppe på en spiker? Det er altså første gang siden Braathens SAFE solgte sin siste Douglas DC-6 i 1973 at et norsk selskap kjøper et langdistansefly.

Det er mye kjøtt på den spikeren i såfall.

Vil disse tre individene bli 787-8JP siden de ikke er bygget enda, eller vil de få FI sin customer code ettersom Icelandair var kunden som la inn bestillingen i første omgang?

Last edited:

Vel, koke suppe på en spiker? Det er altså første gang siden Braathens SAFE solgte sin siste Douglas DC-6 i 1973 at et norsk selskap kjøper et langdistansefly.

Det er vel ikke helt korrekt. Braathens kjøpte 767 tidlig på 1980 tallet. (LN-SUV (cn 23057/81))

Vil disse tre individene bli 787-8JP siden de ikke er bygget enda, eller vil de få FI sin customer code ettersom Icelandair var kunden som la inn bestillingen i første omgang?

787-8JP's

Vi snakker her om delivery slots, ikke byggede maskiner...

Noen som vet når disse maskinene om alt går etter planen vil bli påbgynt hos Boeing?

Status
Not open for further replies.
Back