Statusmatch Skyteam/CO

ILS2

ScanFlyer Gold
Da var min OK Plus-status (Czech Airlines) oppgradert til Gold. Perfekt timing med kun seks dager igjen til avreise. Blir en god slump med ekstra brukspoeng (50% om jeg ikke tar feil).

Re: Feilprising; Skyteam OSL-ABQ $1065 t/r i Business

Da var min OK Plus-status (Czech Airlines) oppgradert til Gold. Perfekt timing med kun seks dager igjen til avreise. Blir en god slump med ekstra brukspoeng (50% om jeg ikke tar feil).

Ble du tilbudt gull ut 2010?

Hvordan foretar man slike matcher ?? Helt uvitende, linker ??

Hm... en match hadde jo vært interessant. Info om dette tas i mot med takk ;)

Flyertalk har en mastertråd på emnet statusmatch, jeg postet den her inne en plass tidligere.

Fant en mailadresse i en tråd på FT som omhandlet statusmatch.

Delta har en egen mailadresse for slike henvendelser: deltamatch.delta@delta.com

Fikk aldri noe svar på den mailadressen, så jeg sendte spørsmål om status match via DL sine nettsider. Fikk oppgitt postadresse og et faksnr som jeg kunne sende nødvendig dokumentasjon på om mitt nåværende statusnivå hos BA.

Sendte dette pr faks på mandag og ser nå at jeg er registrert som Gold Medallion hos Delta SkyMiles :lol: Må nesten sette meg inn i hva dette programmet går ut på :google

Hvor lenge varer det gullet ?

Ingen anelse... har ikke fått noe mail om at status matchen har skjedd, men så det da jeg logget meg inn på SkyMiles-kontoen min.

Kjenner ikke SkyMiles noe særlig så jeg aner ikke hva som må til for å beholde status eller hvilke fordeler man har. Her må det vel leses litt...

Jeg fikk min EBG-status matchet mot OK Plus Gold. Status gyldig ut februar 2011. Regner med å fly inn de nødvendige 50k for Gold i 2010 uansett, så da er status sikret ut februar 2012. Er redd SAS mister veldig mye av mine intra-europeiske flighter fremover. Gidder ikke å måtte betale nesten 5000 kroner tur/retur Tyskland for å få 100% opptjening. Ingen EBG-benefits uansett.

Hva med statusmatch hos CO ?? Noen vet hvor en kan kontakte dem..

Hvor lenge varer det gullet ?

Delta opererer med kalenderår. Opptjening 1.jan - 31.des og status senkes evt. 1.mars året etter. Det går ett skritt av gangen, så selv om du ikke reiser så mye som en mil, blir du sølv 1. mars 2011 for ett år.

Discus, takk for den. Søkte videre til en nyere tråd:^_^

http://www.flyertalk.com/forum/milesbuzz/883029-new-airline-status-match-master-thread.html

Og har står det om CO flg:

"Continental

Will match status, generally to equivalent level up to Platinum (top tier). Reports seem to indicate that they'll even match NW Platinum now, so this would be a good time to get top tier status in the Star Alliance.

Fax, email, or mail the following information:
Full Name
OnePass Account Number
Current Address
Current Phone Number
A copy of the most recent statement from the other airline showing status and current mileage
A copy of your current elite card from the other airline
Quote:
OA Match Request
P.O. Box 4757
Houston, TX 77210-4757
Fax: 713-324-3702
onepass@coair.com
Subject: OA Match "

Fikk aldri noe svar på den mailadressen, så jeg sendte spørsmål om status match via DL sine nettsider. Fikk oppgitt postadresse og et faksnr som jeg kunne sende nødvendig dokumentasjon på om mitt nåværende statusnivå hos BA.

Sendte dette pr faks på mandag og ser nå at jeg er registrert som Gold Medallion hos Delta SkyMiles :lol: Må nesten sette meg inn i hva dette programmet går ut på :google

DL gir deg altså gull-status hos DL ved match fra BA sølv. I tillegg ser jeg i tråden Reidar linker til, at CO gir deg gull ved match fra DL gull.

Oppdaget jeg nettopp en lettvinn snarvei til *A Gull?

Jada, Martin.. Match i vei... Jeg gjør ferdig alle papirer til fruen bringer hennes gullkort hjem igjen om vel en uke..:lol:

Ingen fordeler med SAS EuroBonus Gold/Star Alliance Gold, sier du?!
Den uttalelsen gjaldt min intra-europeiske reisevirksomhet. SAS gir lite poeng på dyre billetter, op-ups tilhører de absolutte sjeldenheter, buy-on-board m.m. Foretrekker LH/Swiss om jeg flyr Star Alliance, men gleder meg til å prøve ut CSA når jeg må østover (Air Baltic er ikke lenger et alternativ). De har gode connections via Praha, fornuftige priser på 100% opptjening i Eco, som at på til gir automatisk oppgradering til Business Class (ved ledig kapasitet). At jeg mister muligheten for Fast Track på OSL, tar jeg med knusende ro. Det opplever man jo hver dag på innenriksflighter med SAS uansett.

SAS EuroBonus Gold / Star Alliance Gold har mange fine fordeler på IC-reiser. Har bl.a. skyhøy op-up rate (90% de siste to-tre år, flere ganger M --> C), men på intra-europeisk trafikk ser jeg ingen incentiver for å være lojal overfor SAS per dags dato.

Last edited:
Back