Statistik januari för CPH,OSL,ARN

• Thread starter Thread starter ATC
  • Start date Start date

ATC

ScanFlyer Blue
Statistik januari för CPH,OSL,ARN

ARN börjar året med +6% för Januari. Utrikes + 10 % . Inrikes vet jag inte riktigt om den var oförändrad ? Men definitivt en bra början på året!

Re: Statistik januari för CPH,OSL,ARN

Antall pax på ARN var da 1 329 013.

For OSL spår jeg en vekst på 6-7% og lander da på 1,33/1,35mill
For CPH spår jeg en vekst på 5% og lander da på 1,53mill

Fina siffror. Hoppas ökningen i januari är en fingervisning om hur helåret 2008 blir. Men jag är skeptisk och tror vikande konjunktur i år kommer få tillväxten att matta av.

Inrikestrafiken på ARN verkar ha minskat med 3 procent under föregående månad.

Last edited:
De tre store

Opp seks prosent på Stockholm-Arlanda

Tilsammen 1.329.008 passasjerer reiste over Stockholm-Arland i januar 2008. Det gir den svenske hovedflyplassen en økning på seks prosent i forhold til samme måned i 2007.

Naboen - og konkurrenten, den sentrumsnære Brommaflyplassen hadde 140.733 passasjerer i januar 2008 , hvilket er åtte prosent flere enn i samme måned året før.

jeg blir svært overrasket om det ikke er stor vekst på Osl for januar. Jeg har hatt et inntrykk av at Osl tyter ut i alle kanter også i denne måneden.

Jo, SAS och Norwegians siffror skvallrar ju om en bra månad för OSL. En ökning på 8-9 procent i januari kanske?

Nesten 1.4 millioner reiste over Gardermoen

Tilsammen 1.368.680 passasjerer reiste med fly til og fra Oslo lufthavn Gardermoen i januar. Det er 8.3 prosent flere enn samme måned i 2007.

Det var utenrikstrafikken som sto for den største økningen i januar. Antall reisende med utenlandsflyene økte med 13.1 prosent til 695.791 passasjerer. Den norske innerikstrafikken hadde 670.118 reisende i januar 2008 , noe som er en økning på 4.1 prosent i forhold til samme måned året før.

Blant Avinors flyplasser var det bare Stavanger lufthavn Sola, som hadde en større passasjerøkning enn Oslo-Gardermoen i januar 2008.

www.boarding.no

Kan ikke huske at Osl har vært større enn ARN i jan tidligere?

I fjor var det sammenheng mellom sene tall og dårlige tall for CPH

Da får jeg våge meg ut på årets første prognose for 2008 og siden det er så tidlig på året vil jeg bare angi et område:
ARN 19,0 - 19,2 millioner passasjerer
OSL 20,3 - 20,6 millioner passasjerer

Og litt mer faktiske tall:
ARN
73 469 passasjerer mer enn i januar 2007
76 passasjerer i gjennomsnitt i hvert fly (hele 2007: 83)

OSL
105 267 passasjerer mer enn i januar 2007
74 passasjerer i gjennomsnitt i hvert fly (hele 2007: 85)

I fjor var det sammenheng mellom sene tall og dårlige tall for CPH

Det er vist lidt af en påstand - så vidt jeg kan se er der ingen sammenhæng mellem om tallene er gode eller dårlige og så hvornår de offentliggøres. Som udgangspunkt offentliggøres tallene mellem d. 6 og 9 i hver måned, afhængigt af hvor mange arbejdsdage der har været siden månedsskiftet.

Derfor kan det kun undre at CPH her den 13. feb. endnu ikke har offentliggjort januar tallene - måske systemerne driller eller den ansvarlige person er syg eller lignende.

Det er vist lidt af en påstand - så vidt jeg kan se er der ingen sammenhæng mellem om tallene er gode eller dårlige og så hvornår de offentliggøres. Som udgangspunkt offentliggøres tallene mellem d. 6 og 9 i hver måned, afhængigt af hvor mange arbejdsdage der har været siden månedsskiftet.

Derfor kan det kun undre at CPH her den 13. feb. endnu ikke har offentliggjort januar tallene - måske systemerne driller eller den ansvarlige person er syg eller lignende.

Hmm, jeg begynder i hvert fald at undre mig. Det er første gang, så længe jeg kan huske, at tallene fra CPH kommer ud så sent - håber ikke at det skyldes dårlige overraskelser.

Dette begynner å bli riktig pinlig for CPH - 14 dager har gått og fremdeles ingen januar-tall!

Nå, nu har jeg forklaringen: CPH har i øjeblikket en række tekniske problemer som betyder, at lufthavnen ikke har kunnet præsentere tal for januar måned endnu. Der arbejdes på sagen, og tallene kommer ud hurtigst muligt.

Back